|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
| Graag jullie mening!! |
|
|
De meesten verklaren ons al voor gek!!
Dat weten we.
Zoals jullie weten hebben we er zaterdag een rosé kakatoe bij genomen.
In juli/augustus komt er nog een caique bij,dat zijn dus 3.
Linda en ik hebben na heel veel praten en goed hier lezen,heel snel besloten dat het niet allleen bij 2 caiques zou blijven.
Maar dat zou iets voor volgend jaar of het jaar erna worden.
Nu is de situatie op dit moment zo,dat we niet gaan doorzetten om Pipo en Jip en Figo(onze toekomstige caique) in 1 kooi te zetten.
Pipo slaat ons te hard op het hoofdje van Jip.
Jip is op dit moment natuurlijk niet helemaal blij,wat begrijpelijk is.
Wat we ook zeker weten is dat we er zeker nog een grijsje bij willen.En daar zitten we een beetje over in dilemma,nu.
Pipo heeft samengewoond met een grijsje in 1 kooi.
Dus zouden we dan nu al een grijsje erbij zetten of zou dat over een jaar of twee jaar ook nog kunnen??
Van de ene kant denken we van:nou dan laten we ook nu maar alles in 1 keer aanpakken.
Dan krijgt tenminste ieder gaaitje gelijke aandacht en voelt de ander zich niet achter gesteld als er weer een ander bij komt,alhoewel we dan ook weer aan Jip denken en haar niet te veel willen achter stellen.
Wat is jullie visie hier op?????
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. |
Maandag 5 Juni 2006 10:39 pm |
|
|
marlies
Beginnende vlieger
Als ik jullie was zou ik nog even wachten met het grijsje.
Je hebt Pipo net , Figo komt binnen kort.
Daar heb je je handen al aardig vol mee denk ik.
Je weet ook nog niet hoe ze zich gaan ontwikkelen. En dat Pipo met een grijsje samenwoonden wil nog niet zeggen dat het nieuwe grijsje dat ook leuk vind  |
Dinsdag 6 Juni 2006 5:56 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja het probleem kan zijn dat het grijsje niet bij pipo wil zitten.
en misschien vind pipo het nieuwe grijsje ook wel niets.
dus het risico dat je dadelijk vier kooien hebt is groot.
als je dat geen probleem vind kun je het altijd doen maar je moet er niet van uit gaan dat ze samen in een kooi kunnen. |
Dinsdag 6 Juni 2006 7:27 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik zou er ook niet van uitgaan dat dat gaat hoor. En nu of over 2 jaar maakt ook niet uit. Dat grijsje was DAT grijsje en is voor Pipo niet zomaar te vervangen door een andere. Wat dat betreft zijn t net mensen en nemen ze niet met ieder ander genoegen Kun je dat specifieke grijsje niet halen trouwens? of woont die nog bij pipos vorige baasjes?
Zowiezo moet je de vogels nemen voor jullie zelf en niet voor de andere vogel. Als je ziet hoe regelmatig er op markplaats ed vogels aangeboden worden die als vriend voor de huidige gaai bedoeld waren...dan is het wel duidelijk dat dat lang niet altijd goed uitpakt. |
Dinsdag 6 Juni 2006 9:59 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Bedankt voor jullie reacties!!
Als we nog een grijsje halen,doen we dat ten eerste voor het grijsje zelf,dan voor ons en dan hopelijk als leuk vriendje voor de anderen!!
Voor proberen het grijsje waar Pipo mee samen heeft gezeten te krijgen hebben we ook naar gevraagd.
Maar die hebben ze niet zo lang geleden ook al terug gebracht en die was meteen weer verkocht,Helaas!!
Ik denk dat we dan gewoon maar even wachten!!.
Ben het met jullie eens hoor. We waren alleen zo aan het twijfelen.
We kijken wel in de toekomst en als er dan nog een kooi bij moet,komt er nog een kooi bij!!
Dat vinden we verder geen probleem |
Dinsdag 6 Juni 2006 10:51 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He wat jammer nou dat die al eerder terug is gebracht Ze hadden juist zo mooi samen een fijn thuis kunnen krijgen bij jullie. Maar er komt vast eens een leuke grijze op jullie pad.  |
Dinsdag 6 Juni 2006 10:54 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Tommy
He wat jammer nou dat die al eerder terug is gebracht Ze hadden juist zo mooi samen een fijn thuis kunnen krijgen bij jullie. Maar er komt vast eens een leuke grijze op jullie pad.
Ooh,dat weten we wel zeker!!
Waar je ook kijkt,overal zijn grijsjes!!
Volgens mij is het van de grotere papegaaiachtigen,toch wel de meest gekweekte Gaai. |
Dinsdag 6 Juni 2006 11:13 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey J&J sorry voor mijn late reactie.
Ik zou er niet vanuit gaan dat het goed gaat hoor, met iedere vogel?
Ik denk niet dat ieder grijsje hetzelfde is?? |
Donderdag 8 Juni 2006 9:23 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
nee indd maar denk ook niet dat het goed is zo snel nieuwe gaaitjes ook voor de opvoeding het zijn net puppys ze moeten goed opgevoed worden anders krijgen ze allerlei gedrags problemen en als figo komt ook al een kleintje en pipo die er net is zou ik wachten met een grijsje dat is mijn mening natuurlijk
hoe oud is pipo trouwens |
Donderdag 8 Juni 2006 9:27 am |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik zou inderdaad ook gewoon even wachten. Dan kun je zien hoe het met Pipo uitpakt en straks met Figo.
Ik denk dat het volgend jaar of het jaar daarop ook weer heel erg leuk zal zijn om een nieuwe gaai uit te gaan kiezen  |
Donderdag 8 Juni 2006 12:40 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by millie
hoe oud is pipo trouwens
Pipo is 1 jaar!! |
Donderdag 8 Juni 2006 2:15 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hmm ik heb nog eens nagedacht en eigenlijk denk ik dat je juist helemaal niet hoeft te wachten (aqls je t zelf tenminste direct aankunt en wilt). Als ik zie hoe makkelijk mijn vogels elkaar accepteerden als ze vlak na elkaar kwamen denk ik dat dat in je voordeel kan zijn. Tommy en Guano, enkele weken er tussen en dikke vrienden! Chico en Pepper, ook niet lang ertussen...dikke vrienden! Verder gaan alle vogels ook goed met elkaar om, maar toch...t lijkt alsof ze elkaar eerder opzoeken als ze nog niet extreem aan de baas kleven?  |
Donderdag 8 Juni 2006 3:06 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Tommy
Hmm ik heb nog eens nagedacht en eigenlijk denk ik dat je juist helemaal niet hoeft te wachten (aqls je t zelf tenminste direct aankunt en wilt). Als ik zie hoe makkelijk mijn vogels elkaar accepteerden als ze vlak na elkaar kwamen denk ik dat dat in je voordeel kan zijn. Tommy en Guano, enkele weken er tussen en dikke vrienden! Chico en Pepper, ook niet lang ertussen...dikke vrienden! Verder gaan alle vogels ook goed met elkaar om, maar toch...t lijkt alsof ze elkaar eerder opzoeken als ze nog niet extreem aan de baas kleven?
Ja,zeg. Breng ons helemaal aan het twijfelen
We staan net op het punt om naar Vlodrop te gaan,om een reiskooi erbij te halen.
Daar zit nog een grijsje.
Wilde eigenlijk alleen voor kooi gaan,kunnen we nu weer de hele weg gaan overleggen,hahaha  |
Donderdag 8 Juni 2006 3:36 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
sorry! Was maar een hersenspinsel hoor  |
Donderdag 8 Juni 2006 3:41 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
vrees maar niet!!
We hebben alleen een reiskooi en wat voer en...........................
Een nieuwe speelbak voor de gaaitjes.
Zo'n grote van Montana |
Donderdag 8 Juni 2006 6:18 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:52 pm
|
|
|