Grasparkietje vriendje voor Tommie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
sjm
Fladderaar

Grasparkietje vriendje voor Tommie?  Reageer met quote  

Hallo!!

Via het vogelopvangcentrum heb ik een grasparkietje overgenomen.. Very Happy .. Grotendeels omdat hij me deed denken aan mijn vroegere parkietje Jopie, (ziet er nl precies het zelfde uit) en omdat hij daar niet voldoende aandacht kreeg (vonden ze in het vogelopvangcentrum zelf). Dus nadat ik eventjes bij de kooi had gestaan en het vraag te horen kreeg hoe ze aan hem kwamen heb ik hem toch maar meegenomen Embarassed . Hij is echt super leuk en aanhankelijk, zegt busje komt zo Laughing , en nog een paar dingetjes waar ik nog niet uit ben Denken .. Alleen mijn zeer allerliefste schat, is blijkbaar zeg maar asociaal opgevoed door ons Fluiten Shh! .. Tommie wil hem gewoon pletten!!! Shocked Paranoide echt pletten hoor! Overal waar het grasparkietje zit komt Tommie ook aan gestrompeld Wink (kan nl niet vliegen)
Ik heb ze al op onbekend terrein kennis laten maken, maar als Tommie te dichtbij komt vliegt de ander weg.. Kan ik ze nog aan elkaar laten wennen of?... En is Tommie gewoon jaloers of nieuwsgierig? Ik betrek hem nog net zoveel overal bij in, als toen het grasparkietje er nog niet bij was Hartje Wat kan ik het beste doen?

Heb een paar foto`s van het grasparkietje (Nicki) genaamd in mijn album gezet
Bericht Zondag 7 Juni 2009 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Grasparkietje vriendje voor Tommie?  Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Nicki! Ik heb net zijn foto's bekeken. Smile

Ik denk dat dit gewoon tijd nodig heeft. Laat ze rustig aan elkaar wennen maar houd wel toezicht. Smile (Wat je volgens mij ook doet)
Voor Nicki is het ook eventjes spannend.

Hoe loopt Tommie op Nicki af? Nieuwsgierig of.. ?
Bericht Zondag 7 Juni 2009 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd met je grasje.

Misschien is het nog wat vroeg om al definitief een oordeel te vellen of ze al dan niet overeen gaan komen, het is voor beide een nieuwe situatie dus dat kan wat tijd vragen.
Jij doet in elk geval wat je kan.
Bericht Zondag 7 Juni 2009 5:16 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat leuk om een kietje er bij te hebben. je bent echt een opvang tehuis aan het worden. Very Happy geef ze even de tijd om aan elkaar te wennen.d at gaat niet van de een op andere dag. dat heeft even tijd nodig. echt waar.
Bericht Maandag 8 Juni 2009 6:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

Tommie jaagt Nicki overal weg waar het maar kan, en als hij in de buurt komt dan doet hij z`n snavel open en rent Tommie heeel snel naar Nicki zodat hij weg vliegt.. het kan natuurlijk zijn dat Tommie het leuk vindt dat Nicki bang voor hem is, maar wil liever Nicki niet knippen Onzeker
Bericht Maandag 8 Juni 2009 8:41 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geef het even de tijd. dit is heel normaal gedrag en gaat vanzelf over. maar je moet niet alles tegelijk en te snel willen. wel raadzaam nicky ook te wieken. dan is het gevaar van wegvliegen buiten of tegen de ramen aan vliegen ook voorbij.
Bericht Maandag 8 Juni 2009 9:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je grasje Feestje
Tommy is natuurlijk al jong bij je gekomen en heeft daarna geen andere vogels meer om zich heen gehad. Het zal voor hem even wennen zijn.
Ik denk dat dit na verloop van tijd wel goed gaat komen omdat tommy nog zo jong is.

Hoezo kan Tommy niet vliegen? Omdat de vleugels nog niet volgroeid zijn door de achterstand die hij heeft opgelopen?
Bericht Maandag 8 Juni 2009 10:01 am
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

nee, omdat ik hem geknipt hebt Wink .. En nicki niet.. Staat misschien oneerlijk maar Tommie gaat overal mee naar toe en Nicki mag lekker in huis los vliegen. Het is me trouwens wel opgevallen dat Tommie chagerijniger is, ook naar ons toe. Volgens mij vooral omdat hij druk is met Nicki wegjagen..
Bericht Maandag 8 Juni 2009 11:32 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

niet alleen om het wegjagen maar ook omdat hij gewiekt is. dat is normaal bij de vogels. dat gaat over een tijdje weer over hoor
Bericht Maandag 8 Juni 2009 11:59 am
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

nou om eerlijk te zijn.. Tommie is nu al een veel langere tijd al gewiekt en zijn vrolijkheid gaat er niet aan onderdoor maar nu sinds Nicki er is, is hij feller ook op ons
Bericht Maandag 8 Juni 2009 12:24 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dan is het gewoon jaloezie. besteed eens individueel aandacht aan sjim. dan gaat het misschien beter
Bericht Maandag 8 Juni 2009 12:31 pm
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

oke.. ga ik eens proberen!! Very Happy !! danku!
Bericht Maandag 8 Juni 2009 12:47 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die Tommy, die wil natuurlijk duidelijk maken dat hij het belangrijkst is Mr. Green Ik hoop dat ie vlot doorheeft hoe leuk een vriendje kan zijn Very Happy
Bericht Maandag 8 Juni 2009 7:36 pm
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik ga vanavond het grasparkietje (Nicki) naar mijn vriend z`n broertje brengen.. Zij hebben al een catharina parkiet (dametje) en die gaat dan naar een mooie voilere. Dit omdat Tommie echt niet met Nicki overweg kan.. Confused Ik dacht eerst dat het beter ging maar nee.. Tommie word steeds chagerijniger Neee en als hij ergens mee heen gaat waar nicki niet is, is hij super te pas Very Happy . Nicki krijgt zeker een nieuw goed tehuis, en Tommie kan altijd nog meer naar Nicki toe Smile
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:42 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ach wat jammer. geen vriendje voor hem, maar wel fijn dat de ander goed terecht gaat komen.
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:49 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 9:59 pm
  Berichten van afgelopen: