|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
| Grootste succes |
|
|
Ik verveel me en ben dit jaar overgegaan op het ostentatief negeren van heel het Kerst(gekte)gebeuren, dus ik open hier en daar wat nieuwe onderwerpen
Dus. Waar ik naar benieuwd ben... wat heb je met een ieder van je papegaaien bereikt waar je het meeste trots op bent, en waarom is het juist dit?
Het kan van alles zijn; dat hij opstapt, pellets is gaan eten, dit of dat kan zeggen, gestopt is met plukken... wat dan ook. Pronk erop los. Wat heb je met je papegaai bereikt dat een schouderklopje verdient? |
Vrijdag 26 December 2008 9:13 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Grootste succes |
|
|
Wat een leuk topic!
Zonder meer met stip op één: Zazu's transformation into a social bird. Hij liet voorheen geen een vogel toe binnen een straal van 20 centimeter. Ik had nooit verwacht dat hij een vogel toe zou laten om tegen hem aan te kruipen.
Waarom kerst negeren? Hoewel sommige onderdelen verplicht kunnen zijn is het altijd wel erg gezellig. (Wat minder gezellig toen mijn saus mislukte...)  |
Vrijdag 26 December 2008 9:53 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mwoa. Ik denk dat het er een beetje van af hangt. Even kijken...
(Hier heb ik een heel stuk redenen weggehaald, ga niet mijn eigen topic saboteren )
Maar ik heb gewoon meer dan genoeg redenen om Kerst niet geweldig te vinden. Dit jaar is ook het eerste dat we niet samen zijn als gezin, mijn mams en broertje zijn in Praag gebleven dus ik ben met mijn vader alleen, en ik heb gewoon echt, echt geen zin in die hele ellende. Ik sluit mijn ogen en doe alsof er helemaal geen Kerst is, veel makkelijker.
En de andere vogeltjes? Je hebt er meer dan die gekke roze kip maar dat is inderdaad zeker iets om trots op te zijn, goed gedaan  |
Vrijdag 26 December 2008 10:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Waar ik het meest trot bij ben bij Jos is dat hij na zijn hevige éénkennigheid nu zover is dat hij 's avonds wanneer mijn man in de zetel zit aan die kant van de kooi gaat zitten zodat mijn man hem zou kopje kroelen, nu moet mijn man hem ook elke dag, wanneer Jos vrij is met pijnboompitjes een pootje vragen, ander pootje vragen en voor het eerst vandaag durfde mijn man hem een kusje vragen. Beide heren waren geschrokken van zichzelf dat het allemaal perfect verliep. Ik heb Jos niks nieuws meer aangeleerd maar ben vooral daar bezig mee geweest, dat mijn man er terug vertrouwen in zou krijgen en dat gaat stapsgewijs beter en beter.
Fluf, daar ben ik gewoon heel trots op want die jongen komt van heel ver. In juni kon hij enkel op zijn buikje liggen, nu stapt hij op, komt naar me toegerent zo snel hij kan, hij kan gewoon heel veel als je bedenkt dat hij in juni niet eens zijn pootjes kon gebruiken zoals het zou moeten.
Ik ben op dit moment dus echt een fiere mams, zowel Jos als Fluf hebben mijn hart gestolen en doen het goed, in mijn ogen en dat is genoeg. Ze weten dat ik fier op ze ben en elke kleine stap is nu een overwinning. Voor de rest zijn ze gewoon schatten die niet meer weg te denken zijn.  |
Vrijdag 26 December 2008 10:43 am |
|
|
esjo
Moderator

Net als Sarah ben ik het meest trost op het feit dat Herman nu ook mijn man volledig accepteerd. Nog steeds ben ik degene die het meest met hem kan doen, maar mijn man kan hem nu op laten stappen, kroelen etc.
En het allerleukste is natuurlijk dat Herman er zelf ook van geniet. Wat wil je, dubbel zoveel kroeltjes
Op Sammie en Moos ben ik het meest trots dat ze met hun eerste nestje alle zes jongen zelf groot hebben gebracht.
B.t.w. een erg leuk topic  |
Vrijdag 26 December 2008 11:58 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Ik ben er het meest trots op dat Gijsje is gestopt met ons aanvallen en langzaam maar zeker zijn vertrouwen in de mens terugvind..
Ook kan ik er supertrots op zijn als hij aan het spelen is. toen hij net bij ons was wist hij niet eens hoe dat moest. hij had 1 belletje in zijn oude kooi en verder niets. Nu kan hij soms echt heel gek doen met zijn speeltjes...heerlijk om naar te kijken  |
Vrijdag 26 December 2008 4:13 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Wat mij betreft zal het dan het succes met het tuigje zijn. Voorheen accepteerden ze geen van allen een tuigje bij mij, maar sinds dit jaar, ander soort, vinden ze het leuk en genieten mijn edels van het mee naar buiten mogen. Op zich een overwinning (het vinden van een goed tuigje) voor mij en voordeel voor de edels, want die mogen nu buiten genieten van zon en wind. |
Vrijdag 26 December 2008 4:32 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik ben trots dat Sol nu snoepjes van andere mensen aanneemt, iedereen die hier binnenwandelt met een pijnboompit is welkom bij Sol.
En dat Sol nu z'n pootje op mijn hand ze natuurlijk!  |
Vrijdag 26 December 2008 7:56 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by PeCe
Wat mij betreft zal het dan het succes met het tuigje zijn. Voorheen accepteerden ze geen van allen een tuigje bij mij, maar sinds dit jaar, ander soort, vinden ze het leuk...
Hebben we het hier over de Aviator? |
Zaterdag 27 December 2008 10:04 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Ja, het betreft het aviator tuigje. Ik heb daarvan twee stuks gekocht en kan zodoende twee edels tegelijk meenemen. Ik heb ook een flightline om ze verder van mij te laten vliegen, maar die heb ik nog niet gebruikt. Eerst moesten de edels en ikzelf aan deze vorm van mee naar buiten gaan wennen. |
Zaterdag 27 December 2008 5:23 pm |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Hey ik zie dit topic nu pas...
Maar waar ik het meest trots op ben, is dat Ice me zachtjes een kusje geeft . Ice kon soms heerlijk bijten en toen ik begon met het leren van kusjes geven kon hij nogal een hardhandig kusje geven .
Maar nu geeft hij hele lieve kusjes , behalve als je wat losse velletjes aan je lippen hebt hangen, want die wilt Ice er toch wel graag afpulken voor je  |
Maandag 5 Januari 2009 5:39 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Uhm...het meest trots..
Gogo: dat hij minder gilt en als hij wil bijten wat al steeds minder is en ik zeg "zachtjes" dat hij dan meteen stopt.
Otto: Dat hij zo goed is met de teach box en daar zo enthousiast van wordt
Weekamp: dat zij de musjes na kan doen
Sterre: het hele fluitrepetoire wat hij in een jaar heeft opgebouwd
Luna: dat ze zo dapper zich door haar ziek zijn heeft heengeslagen bij Hedwig en de tijd nu die erna komt
Sunny: dat hij nergens bang voor is |
Maandag 5 Januari 2009 6:34 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:01 pm
|
|
|
|
|