|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm ergens heb je wel gelijk, Whisper. Het moedigt inderdaad impulsaankopen aan. Maar dit is vlg mij ook zo bij kwekers. De meeste kwekers zullen denk ik ook niet tegenstribbelen als mensen meteen een vogel mee willen nemen. (Wanneer ze naar een kleine vogel komen kijken) --> Er zijn legio goede kwekers!  |
Donderdag 26 Juni 2008 8:29 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
Ja maar een kweker moet je eerst nog zoeken, een afspraak maken om langs te komen, etc. En dan ben je dus ook echt actief op zoek naar een vogel. Die drempel is niet heel hoog, maar toch net iets hoger dan de DW. Hoe vaak zie je bij de DW niet kinderen zeuren dat dat konijntje/hamstertje/vogeltje zo lief is en dat ze het willen hebben. En de ouders zeggen veel te vaak ja. Ik heb zelfs gehoord van een oma die een ratje voor haar kleinkinderen kocht omdat ze uitgekeken waren op de Nintendo . De "ik kwam er eigenlijk niet voor, maar het beestje is zo schattig dus doe maar" factor is gewoon te groot bij DWs. En meestal blijkt dan achteraf dat er toch geen tijd/plaats/geld/aandacht/etc voor is en eindigen de beestjes op marktplaats of (nog erger) worden ze maar gewoon los gelaten.
Overigens vind ik dat de regels voor fokkers (van alle huisdieren) veel strenger zouden moeten zijn. Maar of ik tevreden ben met toezicht op fokkers is een andere vraag dan of ik tevreden ben met de verkoop van dieren in DWs (antwoord op beide is "nee" trouwens).
Enfin, dat is mijn mening.
Over goede kwekers wil ik trouwens nog het volgende kwijt. Ik weet dat ze er zijn, ik zie er genoeg op dit forum. Maar die goede kwekers hebben ook niet te lijden onder strengere regels (bv hoe groot het hok moet zijn), want daar voldoen ze waarschijnlijk toch al aan. |
Donderdag 26 Juni 2008 8:45 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik vind wel dat Whisper helemaal gelijk heeft in het feit dat het aanbod van dieren in de winkels eigenlijk te makkelijk gaat en op die manier dan ook impulsaankopen worden gedaan. Ook nu weer ga je het zien gebeuren, kinderen hebben een goed rapport en hup ze krijgen een dier, na de vakantie terug naar school en er is geen tijd meer voor de dieren dus moeten ze terug buiten. |
Vrijdag 27 Juni 2008 7:31 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Daar heb je helemaal gelijk in. De drempel in de dierenwinkel is toch vaak net iets lager dan bij een kweker. Ik kom niet zo gek veel meer in een gewone dierenwinkel, en zie dat soort taferelen dus zelden. Van mezelf weet ik wel dat ik vroeger graag een diertje wilde, maar het bijna nooit mocht. (Mede door allergie) |
Vrijdag 27 Juni 2008 10:43 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 11:37 am
|
|
|
|
|