|
|
|
Wendy80
Net uit het ei
|
| Heb je twijfels of je pyrrhura's wilt? |
|
|
Niet twijfelen, gewoon doen! Hadden we dit eerder geweten, dan hadden we ze jaaaaren geleden al gehad.
We hebben ze nu net drie dagen en we lachen ons rot om ze! Wat een leuke beestjes
Ze zitten nu gezellig met zijn tweetjes op een stokje naar buiten te kijken en te bespreken wat ze er allemaal zien (denk ik dan )
Dook er net eentje zijn drinkbak in. En dan niet even, echt een paar minuten heerlijk badderen Dus nu zit er een zeiknatte vogel lekker in het zonnetje op te drogen.
Zie mijn dagboek voor de foto's hiervan.
Wat een schatjes zijn het toch!  |
Dinsdag 6 April 2010 1:10 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Jaja, dat zijn inderdaad schatjes die ik ook nog ga aanschaffen vroeg of laat. Het schijnen karaktervolle leuke gaaitjes te zijn.
Ik ga zo je dagboek kijken.  |
Dinsdag 6 April 2010 1:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk om te lezen dat ze zo goed bevallen.
Is Tess nog steeds de ADHD-er van hun tweeen
Heb natuurlijk al even de foto's bekeken - het ziet er super uit  |
Dinsdag 6 April 2010 1:49 pm |
|
|
|
|
Wendy80
Net uit het ei
|
Nou ze hebben allebei redelijk ADHD, wat heb ik gelachen vandaag!
Lizzy stapt toch eerder op iets nieuws af, maar Tess doet wat meer dingen. Lizzy is weer wat meer beheersd, Tess gooit zich overal heen. Zo van ik wil naar beneden, dan laat ik me gewoon van die tak af vallen. Lizzy denkt dan eerst na of een andere weg misschien niet handiger is.
Dat zie je ook terug met badderen. Tess springt erin, en Lizzy doet wat rustiger. Tess is ook zeiknat dan, Lizzy iets minder.
Je hoort het ook echt wanneer ze iets uitvreten, geweldig! Ze kunnen vanaf de kooi redelijk in de buurt van de vensterbank komen. (Alleen dan niet zo hoog) Dan zitten ze bovenop de kooi en worden ze ineens rustig, dan beginnen ze te kletsen, dan meer te schreeuwen en ineens vliegen ze met zijn tweeen dezelfde kant op. Gisteren had ik het gelukkig door, we waren een spelletje aan het doen en ik kon ze net opvangen voordat ze alles omver gooiden  |
Dinsdag 6 April 2010 7:55 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Lekker ondernemend dus - super
Het klopt inderdaad dat je het hoort of juist niet - wanneer ze op iets broedden om uit te vreten  |
Dinsdag 6 April 2010 8:26 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Leuk Wendy dat je pyrrhura's gevonden hebt.
Leuk Lizzy zo heet mijn hondje:D |
Donderdag 8 April 2010 8:46 pm |
|
|
|
|
lunaatje
Kuikentje
ik ga misschien maandag een pyrrhura hebben maar het is nogal een ingewikkeld verhaal .
Ik ging er eentje gratis krijgen van een man die veel te veel vogels heeft op dit moment. Omdat ik hem heel goed ken heeft hij hem zelfs met de hand opgevoed en bleef het nog steeds gratis. Helaas heeft die man nu longkanker en ligt hij in het ziekenhuis, zijn zoon geeft hem nu pap. Hij eet wel al af en toe zaadjes.
Helaas heeft zijn zoon nu gezegd dat hij er 125 euro voor wil en dat vind ik wel duur voor een pyrrhura molinae
We zullen zien...Ik wil er gerust voor betalen maar zoveel echt niet! |
Vrijdag 9 April 2010 8:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:13 pm
|
|
|
|
|