help! geen staart meer?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Pica,mijn aga is ook gekortwiekt en blijft ook springen.Waarschijnlijk accepteerd hij het niet dat ie niet kan vliegen.Ik ben al bijna een jaar bezig
met hem,naar de va enzo.Hij heeft al een half jaar geen staart meer,is ook kaal in z'n hals.De va waar ik nu ga heeft hem getest op Polyoma en pbfd,gelukkig beide negatief.Wel heb ik met hem afgesproken om Pica voorlopig niet meer te wieken en kijken of de staart weer aangroeit.
Omdat de gebroken staartpennen kunnen gaan irriteren bestaat de kans dat de vogel er ook nog eens aan gaat zitten plukken.
Ik zou het dus toch serieus nemen en er zonder dat de vogel er teveel erg in heeft in de gaten houden.
Succes Wink
Bericht Maandag 27 Maart 2006 3:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sad Zonde ois dat he? als zon pracht staart steeds verder verdwijnt Crying or Very sad
En de ellende is dat de nieuwe veren eerst ook bijna geen steun hebben, dus weer breken. Confused
Vlinder heeft ook geen staart meer, maar Chico, die ook alles kwijt was heeft in korte tijd weer een flinke nieuwe staart Wink Dus moed houden hoor!...en misschien proberen iets te bedenken waardoor hij wat relaxter is? Ik weet bv aardig wanneer Vlinder heel gek gaat doen. Als de zon fel schijnt en als hij gedouched heeft. Nu leidt ik hem op die momenten wat af en zet hem op een rustige plek, zodat hij niet al te gek gaat doen. Hopenlijk komt de staart zo weer snel terug. Wink
Bericht Maandag 27 Maart 2006 4:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oké,maar ik zou het niet te lang aankijken hoor.
Bij Pica is het al geirriteerd,als het niet vanzelf beter wordt
gaat de va er een paar pennetjes uittrekken Crying or Very sad

Maar goed,ik denk dat je het verhaal van Pica inmiddels wel kent,
hij heeft meer problemen,zoals epilepsie,echt een kneusje Rolling Eyes
Bericht Maandag 27 Maart 2006 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsja, dat maakt het allemaal nog moeilijker denk ik? Sad t Zal dan misschien ook extra irriteren enzo? Bij Chico en Vlinder merk ik daar gelukkig niks van, maar ik was er wel even bang voor. Ik hoop dat Rocco ook snel weer een staart krijgt en niet de problemen die Pica heeft met het terug groeien van de veren Sad
Bericht Maandag 27 Maart 2006 8:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ze breken bij Rocco halverwege af en na een paar dagen haalt hij de afgebroken pennen er zelf uit Confused

Ik heb hem nog maar 3 maanden dus ik ben benieuwd wanneer ze weer gaan groeien...
Bericht Dinsdag 28 Maart 2006 7:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:14 pm
  Berichten van afgelopen: