|
|
|
Rocco
Vlieger
| help! geen staart meer? |
|
|
toen ik rocco net had, had ie al niet zo'n volle staart.
maar nu heeft ie nog maar 3 veertjes over!!
en ze zitten recht boven elkaar zodat het lijkt alsof het er dus maar 1 is....
ik denk dat het komt omdat hij steeds probeert te vliegen terwijl hij het niet kan hij loopt ook niet naar me toe maar fladdert constant kleine stukjes omhoog en ploft dan weer neer, hierdoor breken zn staartveren volgens mij
en ook laat ie zich nog wel eens lomp van de kooi afvallen
er zitten trouwens ook nog twee afgebroken veren onder de staart zie ik, maar die trekt hij er uiteindelijk zelf vaak uit.
ik heb het idee dat er niet veel aan te doen is maar het ziet er wel erg treurig uit zo, met die ene veer...
ik heb absoluut niet het idee dat het een ziekte is, want het is alleen zn staart en het zijn dus geen hele pennen die eruit zijn, ze breken alleen af...
iemand hier ervaring mee heel toevallig of een soort van oplossing idee? |
Dinsdag 21 Maart 2006 11:06 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: help! geen staart meer? |
|
|
Heb je het idee dat Rocco dit doet om jouw aandacht te krijgen? Zich laten vallen enzo? Want dan zou ik er echt geen aandacht aan geven! Ik heb verhalen gehoord van papegaaien die zich echt gewoon tig keer per dag lieten vallen en daarbij pennen braken enzo, puur om de aandacht van hun baasje. Zal wel niet zo zijn met Rocco, maar pas ermee op..  |
Dinsdag 21 Maart 2006 11:19 am |
|
|
Rocco
Vlieger
hmmm dat zou het best wel eens kunnen zijn
ik zit twee meter van de kooi vandaan achter de computer, en als hij van zn kooi klimt/springt/valt, kijk ik altijd wel even om.... en alstie dan naar me toe komt til ik hem ook op
maar ja, dat op en neer fladderen vind ik nog steeds raar, lopen gaat toch veel sneller zo doet ie er 3 keer zo lang over.
misschien wil hij gewoon niet accepteren dat hij niet kan vliegen
wat ik me nog afvroeg, hij is in de zomer gekortwiekt vertelde de vorige eigenaar, moet hij ondertussen dan niet alweer in de rui zijn geweest
hij heeft nog steeds gekortwiekte vleugelpennen...
als hij weer kan vliegen zal hij zn staartveren wel weer terugkrijgen maar ik wilde hem eigenlijk gekortwiekt houden... (als het zo doorgaat heeft hij geen staart meer en kan dan toch niet meer vliegen )  |
Dinsdag 21 Maart 2006 11:33 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
die staartveren groeien wel weer aan hoor, niks erg. onze tommy heeft ze ook allemaal afgebroken maar kan nog wel goed vliegen. bij de een kmt de rui eerder dan de ander. wacht nog even af.het komt echt wel goed. niet teveel aandacht geven als hij valt of zich laat vallen. gewoon oprapen en doen alsof er niks aan de hand is. gaat het sneller over |
Dinsdag 21 Maart 2006 12:27 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Hihi ik denk dat Rocco je een beetje in het Ootje neemt
De rui is bij iedere gaai verschillend, het ligt ook een beetje aan z,n verleden, welk voer die kreeg, of hij genoeg groente en fruit kreeg  |
Dinsdag 21 Maart 2006 12:50 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
ja maar als ik hem dus iedere keer opraapt als hij valt neem ik aan dat hij het blijft doen
maar als ik hem negeer klimt hij gewoon langs mn broekspijp omhoog...
Als ik blote benen heb gaat hij zitten kietelen...
Als ik mn benen zo hou dat hij niet omhoog kan gaat hij heel zielig zitten piepen
dus ik vind dit wel een beetje lastig iets, en als ik hem direct terug zet blijft hij elke keer van de kooi afvallen, en hem in de kooi zetten vind ik ook niet echt wat
en als ik hem een tijdje erbij hebt zitten gaat ie alles slopen en als ik dan zeg dat hij de keybord knopjes niet kapot mag maken gaat hij boos krijsen en fladderen
(hij weet wel wat ie wil; ook meetypen! alleen trekt hij ze eruit ipv dat ie ze indrukt...) |
Dinsdag 21 Maart 2006 1:15 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hahahahaha
heb je nog geluk dat hij kieteld.
als catoo niet tegen mijn arm op kan klimmen grijp ze zich wel even vast om beter houvast te hebben hahahaha.
en als ze dan eindelijk in mijn nek zit(ok ok mag niet ) en ze krijgt geen aandacht piept ze een keer in mijn oor. als ik dan nog niet luister zet ze even snel en heel hard haar snavel erin, en begint heel hard te mopperen.  |
Dinsdag 21 Maart 2006 3:39 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
en als je nou de kooi eens naast je zette ipv achter jou. zit ie toch dicht bij je en mss dat hij dan niet meer springt of zo |
Dinsdag 21 Maart 2006 3:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Zou je kunnen proberen om, als 'ie valt, hem eerst af te leiden met iets? Als je dan z'n aandacht hebt, prijzen en dan op laten stappen. Je kan het het beste mbv de vijf stappen doen, zo heeft een grijsje op het Engelstalige forum ook geleerd om niet meer te vallen.
Hoe moeilijk het ook is, probeer er niet te veel mee te zitten. Dat hebben ze, jammergenoeg, prima door.. |
Dinsdag 21 Maart 2006 4:57 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Pico's staart is ook dubbel zo klein ene kant normaal andere kant kort, |
Dinsdag 21 Maart 2006 7:39 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
de kooi naast me kan helaas niet want dan staat hij midden in de kamer en ik heb helaas ook nog een vader hierin huis....
het is ook niet dat hij het vaak doet, de meeste keren klimt hij ook netjes naar beneden. Maar ik denk dat dat op en neer fladderen een grote rol speelt.
dat doet hij als hij op de grond zit ipv lopen. (volgens mij vind hij dat gewoon erg leuk )
nou, ik wacht de rui dan maar even af... en zo erg is het eigenlijk ook niet het ziet er alleen zo treurig uit, vooral als ik al die mooie volle staarten hierzo zie  |
Dinsdag 21 Maart 2006 9:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh voel je maar niet treurig hoor! Als ze nog zo jong zijn, zijn de veren vaak wat breekbaarder.. Komt vast goed! |
Dinsdag 21 Maart 2006 10:54 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
Cleo's veren zijn ook zwak en het interesseert dr niks als ze een veer breekt, ook Cleo laat zich gewoon in dr kooi vallen als ze naar beneden wil, ze fladdert dan wel, maar klimmen...nee hoor, als je valt ben je snel beneden is haar motto...Tot nu toe zijn alle "grote" veren nog heel, maar de dekveren op haar rug hebben wel te lijden van al die rare val en klimpartijen....Ze probeert ook aandacht te trekken door te graven in de kooi, maar ik haal dr pas uit als ze rustig is of ik leid haar eerst af door zelf met een speeltje te spelen of zo... Kun je niet wat sloopspeeltjes op je bureau leggen waar jij heel interessant mee gaat zitten spelen, als hij dan interesse toont en er iets van wil pakken dan leg je het net iets verder uit zn bereik (want waar niet aangezeten mag worden is natuurlijk veel interessanter, geldt ook voor je toetsenbord) en speel er dan nog even alleen mee, volgens mij barst ie tegen die tijd van de jaloezie en wil ie graag met de sloopspeeltjes spelen en laat ie jouw spullen met rust???
Succes hoor... |
Woensdag 22 Maart 2006 12:28 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
ik geef hem vaak wel stukjes papier e.d. waar hij mee gaat spelen, maar na een poosje is de lol eraf en ziet hij mij natuurlijk leuk met het keyboard spelen...
hij laat zich gelukkig niet helemaal vallen maar fladdert er wel bij.
Wel raar dat ie dan zn staartveren breekt want je land niet op je kont als het goed is
naja hij zeker wel  |
Woensdag 22 Maart 2006 2:59 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Tsjaaa... Cleo landt tegenwoordig min of meer op dr poten en ik kan dr gelukkig heel makkelijk bezig houden met een stukje brood of appel ofzo en ze knaagt nu ook aan hele dunne wilgentakjes, dus dat is mooi....maar als ze echt aan de toetsen knaagt dat zet ik haar toch even in de kooi of op haar klimboom en dan negeer ik haar even.... |
Woensdag 22 Maart 2006 4:25 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:14 pm
|
|
|
|
|