help! geen staart meer?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Rocco
Vlieger

help! geen staart meer?  Reageer met quote  

toen ik rocco net had, had ie al niet zo'n volle staart.
maar nu heeft ie nog maar 3 veertjes over!! Shocked
en ze zitten recht boven elkaar zodat het lijkt alsof het er dus maar 1 is....

ik denk dat het komt omdat hij steeds probeert te vliegen terwijl hij het niet kan Confused hij loopt ook niet naar me toe maar fladdert constant kleine stukjes omhoog en ploft dan weer neer, hierdoor breken zn staartveren volgens mij Sad
en ook laat ie zich nog wel eens lomp van de kooi afvallen Rolling Eyes

er zitten trouwens ook nog twee afgebroken veren onder de staart zie ik, maar die trekt hij er uiteindelijk zelf vaak uit.

ik heb het idee dat er niet veel aan te doen is maar het ziet er wel erg treurig uit zo, met die ene veer...

ik heb absoluut niet het idee dat het een ziekte is, want het is alleen zn staart en het zijn dus geen hele pennen die eruit zijn, ze breken alleen af... Sad

iemand hier ervaring mee heel toevallig of een soort van oplossing idee?
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 11:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: help! geen staart meer?  Reageer met quote  

Heb je het idee dat Rocco dit doet om jouw aandacht te krijgen? Zich laten vallen enzo? Want dan zou ik er echt geen aandacht aan geven! Ik heb verhalen gehoord van papegaaien die zich echt gewoon tig keer per dag lieten vallen en daarbij pennen braken enzo, puur om de aandacht van hun baasje. Zal wel niet zo zijn met Rocco, maar pas ermee op.. Smile
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 11:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

hmmm dat zou het best wel eens kunnen zijn Embarassed
ik zit twee meter van de kooi vandaan achter de computer, en als hij van zn kooi klimt/springt/valt, kijk ik altijd wel even om.... en alstie dan naar me toe komt til ik hem ook op Embarassed

maar ja, dat op en neer fladderen vind ik nog steeds raar, lopen gaat toch veel sneller Confused zo doet ie er 3 keer zo lang over.

misschien wil hij gewoon niet accepteren dat hij niet kan vliegen Sad

wat ik me nog afvroeg, hij is in de zomer gekortwiekt vertelde de vorige eigenaar, moet hij ondertussen dan niet alweer in de rui zijn geweest Confused
hij heeft nog steeds gekortwiekte vleugelpennen...

als hij weer kan vliegen zal hij zn staartveren wel weer terugkrijgen maar ik wilde hem eigenlijk gekortwiekt houden... (als het zo doorgaat heeft hij geen staart meer en kan dan toch niet meer vliegen Twisted Evil ) Wink
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

die staartveren groeien wel weer aan hoor, niks erg. onze tommy heeft ze ook allemaal afgebroken maar kan nog wel goed vliegen. bij de een kmt de rui eerder dan de ander. wacht nog even af.het komt echt wel goed. niet teveel aandacht geven als hij valt of zich laat vallen. gewoon oprapen en doen alsof er niks aan de hand is. gaat het sneller over
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hihi ik denk dat Rocco je een beetje in het Ootje neemt Wink
De rui is bij iedere gaai verschillend, het ligt ook een beetje aan z,n verleden, welk voer die kreeg, of hij genoeg groente en fruit kreeg Wink
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 12:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ja maar als ik hem dus iedere keer opraapt als hij valt neem ik aan dat hij het blijft doen Confused

maar als ik hem negeer klimt hij gewoon langs mn broekspijp omhoog...
Als ik blote benen heb gaat hij zitten kietelen...
Als ik mn benen zo hou dat hij niet omhoog kan gaat hij heel zielig zitten piepen Sad

dus ik vind dit wel een beetje lastig iets, en als ik hem direct terug zet blijft hij elke keer van de kooi afvallen, en hem in de kooi zetten vind ik ook niet echt wat Confused

en als ik hem een tijdje erbij hebt zitten gaat ie alles slopen Very Happy en als ik dan zeg dat hij de keybord knopjes niet kapot mag maken gaat hij boos krijsen en fladderen Laughing Embarassed
(hij weet wel wat ie wil; ook meetypen! alleen trekt hij ze eruit ipv dat ie ze indrukt...)
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 1:15 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahahaha
heb je nog geluk dat hij kieteld.
als catoo niet tegen mijn arm op kan klimmen grijp ze zich wel even vast om beter houvast te hebben hahahaha.
en als ze dan eindelijk in mijn nek zit(ok ok mag niet Embarassed ) en ze krijgt geen aandacht piept ze een keer in mijn oor. als ik dan nog niet luister zet ze even snel en heel hard haar snavel erin, en begint heel hard te mopperen. Confused Confused
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 3:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

en als je nou de kooi eens naast je zette ipv achter jou. zit ie toch dicht bij je en mss dat hij dan niet meer springt of zo
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 3:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zou je kunnen proberen om, als 'ie valt, hem eerst af te leiden met iets? Als je dan z'n aandacht hebt, prijzen en dan op laten stappen. Je kan het het beste mbv de vijf stappen doen, zo heeft een grijsje op het Engelstalige forum ook geleerd om niet meer te vallen. Smile

Hoe moeilijk het ook is, probeer er niet te veel mee te zitten. Dat hebben ze, jammergenoeg, prima door..
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Pico's staart is ook dubbel zo klein ene kant normaal andere kant kort,
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 7:39 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

de kooi naast me kan helaas niet want dan staat hij midden in de kamer en ik heb helaas ook nog een vader hierin huis.... Wink

het is ook niet dat hij het vaak doet, de meeste keren klimt hij ook netjes naar beneden. Maar ik denk dat dat op en neer fladderen een grote rol speelt.
dat doet hij als hij op de grond zit ipv lopen. (volgens mij vind hij dat gewoon erg leuk Confused )

nou, ik wacht de rui dan maar even af... Sad en zo erg is het eigenlijk ook niet het ziet er alleen zo treurig uit, vooral als ik al die mooie volle staarten hierzo zie Wink
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 9:26 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh voel je maar niet treurig hoor! Als ze nog zo jong zijn, zijn de veren vaak wat breekbaarder.. Smile Komt vast goed!
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 10:54 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo's veren zijn ook zwak en het interesseert dr niks als ze een veer breekt, ook Cleo laat zich gewoon in dr kooi vallen als ze naar beneden wil, ze fladdert dan wel, maar klimmen...nee hoor, als je valt ben je snel beneden is haar motto...Tot nu toe zijn alle "grote" veren nog heel, maar de dekveren op haar rug hebben wel te lijden van al die rare val en klimpartijen....Ze probeert ook aandacht te trekken door te graven in de kooi, maar ik haal dr pas uit als ze rustig is of ik leid haar eerst af door zelf met een speeltje te spelen of zo... Kun je niet wat sloopspeeltjes op je bureau leggen waar jij heel interessant mee gaat zitten spelen, als hij dan interesse toont en er iets van wil pakken dan leg je het net iets verder uit zn bereik (want waar niet aangezeten mag worden is natuurlijk veel interessanter, geldt ook voor je toetsenbord) en speel er dan nog even alleen mee, volgens mij barst ie tegen die tijd van de jaloezie en wil ie graag met de sloopspeeltjes spelen en laat ie jouw spullen met rust???
Succes hoor...
Bericht Woensdag 22 Maart 2006 12:28 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik geef hem vaak wel stukjes papier e.d. waar hij mee gaat spelen, maar na een poosje is de lol eraf en ziet hij mij natuurlijk leuk met het keyboard spelen...
hij laat zich gelukkig niet helemaal vallen maar fladdert er wel bij.
Wel raar dat ie dan zn staartveren breekt want je land niet op je kont als het goed is Confused
naja hij zeker wel Very Happy
Bericht Woensdag 22 Maart 2006 2:59 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tsjaaa... Cleo landt tegenwoordig min of meer op dr poten en ik kan dr gelukkig heel makkelijk bezig houden met een stukje brood of appel ofzo en ze knaagt nu ook aan hele dunne wilgentakjes, dus dat is mooi....maar als ze echt aan de toetsen knaagt dat zet ik haar toch even in de kooi of op haar klimboom en dan negeer ik haar even....
Bericht Woensdag 22 Maart 2006 4:25 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:14 pm
  Berichten van afgelopen: