HELP..kraai uit nest gevallen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

HELP..kraai uit nest gevallen  Reageer met quote  

Ik ging net met mijn hond wandelen toen ik een jong kraaitje zag wat uit de boom gevallen was. Bij ons voor heb je een heleboel kraaien en ook nesten.
Hij kan nog niet vliegen en aangezien er hier ook erg veel katten lopen heb ik besloten om hem mee naar binnen te nemen.

In de cavia bak gedaan waar eerst Herman in zat..dus dat is verder geen probleem.
Hij schreeuwde natuurlijk en dus heb ik een papje gemaakt van grof eivoer - opfokvoer en gemalen pellets. Dit gemengd met kokend water laten afkoelen en daar wat van gevoerd. Dat vond ie ook wel lekker en nu is ie lekker rustig.
Maar.....wie weet hoe oud ie ongeveer is en wat hij nu moet eten????. (zie dagboek pagina voor foto) Hoe vaak en hoeveel?
Je ziet de kokertjes nog om zijn vleugels zitten, er zit een kort staartje aan.
Alle advies welkom.
Bericht Maandag 1 Mei 2006 3:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oeiii, wel zielig
goed dat je hem meegenomen hebt, ik weet niks van wilde vogels Sad
Tommy wel!! die heeft ook een kraai gehad..
Bericht Maandag 1 Mei 2006 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oei Esjo,lief dat je hem gered hebt.
Helaas raad geven,ik weet het ook niet,hoor.

Veel succes.
Bericht Maandag 1 Mei 2006 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik hoop dat je dit snel leest Esther, want wat je nu geeft, dat eten ze dus niet!!! Ik ga zo in je dagboek kijken...maar je moet hem geweekte kattenbrokjes voeren, met universeelvoer erdoor. Eventueel alleen geweekte kattebrokjes, maar geen papegaaienvoer ofzo hoor! Daar krijg je nml een hele zwakke kraai van Sad Verder eet hij zo vaak hij wil en zoveel hij wil...dus niet zoals een gaai wachten tot de krop leeg is ed. Ik ga nu kijken in je dagboek! Als ik iets kan doen of je raad kan geven , zeg t dan, want je vind verrekte weinig info op internet omdat t in principe streng verboden is wat je nu doet. Persoonlijk ben ik echter geen groot voorstander van vogelopvang...en daar heb ik mn reden voor Wink
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:15 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat je geen kraai hebt gevonden, maar een kauw Smile . De verzorging is verder helemaal t zelfde hoor Wink
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:16 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmm twijfel nou toch...misschien is toch een kraai of een roek...dat kan ook nog...de snavel is niet geel he? Ach hoe dan ook, eerst is de verzorging t belangrijkst. Ik heb nog een belangrijk punt...
Geef hem nooit water Exclamation Anders verdrinkt hij. Het vocht uit de natte brokjes (of het kattenvlees uit blik) is genoeg Wink
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:22 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He, Tommy, bedankt voor je reactie. Ik zat al met smart op je advies te wachten.
Hij heeft wel van mijn prutje gegeten en dat zal hij helaas tot morgen zo moeten doen. Morgen zal ik kattebrokjes voor hem halen.
Wijzelf (mijn man) denkt dat het een raaf of een roek is. Een kraai in ieder grval niet. Hij heeft inderdaad (nog) geen gele snavel.

Ik zit er nogal mee in mijn maag. Ik zit met kleine Herman, daar gaat best veel tijd in zitten. En misschien dat ik de vogelopvang wel bel. die zit in Nieuwleusen. Maar vanmiddag was er maar 1 oplossing. Als ik hem had laten zitten was het kattenvoer geweest.

Moet ik er 's vannacht ook voor uit????
Ik heb hem net nog 2 lepeltjes gegeven, meer wilde hij niet. Hij ligt lekker te slapen.

Is het niet wat voor jou Tommy. Weer een kraai/roek/raaf. Question Smile
Is het niet wat voor jou weer Tommy?
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:30 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De laatste zin is per abuis er twee keer opgekomen. Embarassed
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:32 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hehe, de vraag was duidelijk Laughing
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:36 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik heb je een PB gestuurd Wink Wil wel hier ook even zeggen dat ik je ook graag advies geef als je t zelf wilt doen! En je ook niet tegenhoud als je zelf t idee hebt dat hij naar een opvang moet Wink
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:43 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb je pb terug gestuurd. Weet niet of ik het goedgedaan heb en of ie is aangekomen. Idea het heldere licht
En hoe vroeg moet ie morgenochtend Question
Bericht Maandag 1 Mei 2006 9:58 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Even snel een berichtje van t kleine monstertje Laughing
De jonge kraai woont nu bij ons. We hebben hem eergister bij Esther gehaald omdat ze t toch te druk vond. Ik vond t trouwens echt heel erg leuk je te ontmoeten Esther! Very Happy En Herman...ohhh wat een lieverd!!!! Very Happy Very Happy

Maar ...de kraai! Hij vreet nog steeds enorm veel en heel vaak Laughing Ik heb net fotos gemaakt en zal dat regelmatig doen want dan kunnen jullie en vooral Esther mooi zien hoe hij zich ontwikkelt Wink Hij beleeft verder niet veel, want is natuurlijk nog harstikke jong...t enige is dat hij ons de hele dag commandeert dat we eten moeten halen en daarna grote klodders poept Laughing En hoe schattig hij ook is...want dat is hij Very Happy ...we kijken uit naar de dag dat hij groot is en lekker weer naar buiten kan Wink

Maar voorlopig zijn wij zijn slaaf Laughing
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 2:53 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wat goed tommy!!! ben blij dat je hem opvangt!!!!! dikke pluim voor jullie!!!! Very Happy
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 4:02 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mooi om te horen dat jullie hem opvangen.
Veel succes met groot brengen van de kleine.
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 5:09 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hai die hai..fijn om te horen dat het goed gaat. En wat een grote klodders inderdaad. Daar zijn de uitwerpselen van Herman poepjes bij.
Ik vond het ook heel erg leuk om jullie te ontmoeten. Very Happy En ik ben blij dat hij (of zij) een fijne plek heeft nu. Very Happy
Als hij het bij jullie niet redt...redt hij het nergens . Exclamation
Hoe gaan jullie hem nu noemen????

Tof dat je ons op de hoogte houdt. Succes Exclamation Very Happy

p.s. Heb Herman sinds gisteren van de middagpap af. Hij begint zelf nu echt lekker te eten.
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 8:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:20 pm
  Berichten van afgelopen: