HELP, wie helpt Winky.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Spetter
Vlieger

HELP, wie helpt Winky.  Reageer met quote  

Een triest verhaal.
Zoals jullie weten is Winky in de opvang bij Adrie en Henk. Na de opvang is gebleken dat Winky positief is op PBFD (snavel- en verenrot).

De afstand geeft aan dat als er een verborgen gebrek is de vogel terug moet naar de (ex)eigenaar...............ik dus. Ik heb 2 weken de tijd om een ander huisje voor haar te zoeken, omdat ze niet verder kunnen met de opvang m.b.t. Winky tussen hun vogels.

Ik heb met verscheidene deskundigen contact gehad, en mij is aangeraden om Winky niet bij Spetter te plaatsen omdat ze pas 2 jaar is. Spetter afstaan en Winky in huis is ook geen optie, omdat ik heb gekozen en daarbij blijf.

Het NOP mag ik morgen terug bellen, omdat ze een speciale afdeling hebben voor vogels zoals Winky, ze gaan overleggen met hun dierenarts.

Wat ik het liefst zou willen is een huisje voor Winky alleen, ze kan over een half jaar negatief zijn of later. Jonge vogels zijn vatbaar voor BPFD. Zolang ze positief is mag ze niet bij vogels die negatief zijn gestest. De stichting moet de vogels bij hen nogmaals testen voordat er een adoptie plaats vindt. De reden dat Winky bij Henk en Adrie is geplaatst is omdat het opvanggezin niet thuis was (wel afgesproken). Dus dit is een geval van SHIT voor Winky, voor hen en mij. Spetter is negatied getest.

Zomaar aan iemand afstaan doe ik niet, omdat Winky geen object mag worden voor verkoop (iemand die alleen euro tekens ziet), een laatste optie is inslapen.

Wie wil Winky op de enige juiste manier helpen ?
Ik heb dit niet eerder hier vermeld omdat ik het afgesproken had met de stichting, alleen ben ik nu verplicht om binnen 2 weken een oplossing te vinden voor Winky.................vandaar nu mijn berichtje.
Bericht Maandag 28 Juni 2010 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow, dat is schrikken zeg.
Hoe vaak is winky getest?
Eén test geeft geen definitieve uitsluitsel.
Er zijn verhalen van papegaaien die postief getest zijn op PBFD, die direct daarna weer getest zijn en dan negatief scoren.
Ook heeft het ene laboratorium meer vals positeif dan andere.

Als ie dus maar 1 keer getest is dan zou ik hem zeker nog een keer testen. Komt daar negatief uit dan uiteraard nog een keer Wink Als uit de tweede test ook positief komt dan kan je er inderdaad van uitgaan dat hij besmet is.

En Spetter - heb je die nu getest?

Ik hoop van harte dat je snel een oplossing voor Winky vindt. Heel veel succes en sterkte Troosten
Bericht Maandag 28 Juni 2010 10:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga mee met Esjo, ik zou ook iig kiezen voor een tweede test en dan verder kijken....Het zoeken naar een ervaren gaaienliefhebber, zonder vogels zal nog een hele kluif worden en wellicht is dat helemaal niet nodig....Ik zal iig voor je duimen, heel veel sterkte!!!! Vrienden
Bericht Maandag 28 Juni 2010 1:05 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

balen zeg. ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is. je kan ondertussen de vogels in gescheiden kamers houden tot er iemand is die Winky kan nemen. ik hoop zo dat je snel iemand vindt.
Bericht Maandag 28 Juni 2010 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Winky is driemaal getest, en driemaal positief.
Spetter is negatief.

Ik kan haar niet in huis terug nemen, heb de ruimte niet om ze te scheiden.
Contact gehad met het NOP, Michel v.d. Plas en 2 VA's. Allen zeggen dat positief geen negatief kan worden. Eenmaal drager blijft drager, zit in de genen.

Met deze informatie weet ik zeker dat het van de kweker komt. Er is zoveel onduidelijkheid over deze ziekte............blijkt. Het NOP bel ik morgen terug voor eventuele speciale opvang voor vogels zoals Winky. Natuurlijk wil ik dan wel weten hoe haar verdere leven er uit gaat zien.

Mocht ik helemaal niemand vinden laat ik ze inslapen, ik heb 2 weken de tijd, dat is heel kort. Sta met mijn rug tegen een muur plotseling, de mail kwam als donderslag bij heldere hemel.

Bedankt voor jullie reacties.
Bericht Maandag 28 Juni 2010 4:24 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

gaat alles lekker,krijg je dit weer Neutral

bah kippevel zeg Crying or Very sad
Bericht Maandag 28 Juni 2010 5:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Inslapen??? jeetje, ik mag toch hopen dat dat echt niet nodig is..... Troosten
Is er dan niemand binnen stichting die Winky een poosje kan opvangen tot er een oplossing wordt gevonden...Hoe vangen ze haar nu op dan? Ik neem aan ook gescheiden van andere vogels...dat kan dan vast nog wel ietsje langer..... Bidden
Hopelijk kun je met het NOP er iets op vinden.... Troosten
Bericht Maandag 28 Juni 2010 6:05 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn dochter en ik hebben vandaag veel info ingewonnen, en definitief is dat drager drager blijft..................en die vogels niet oud worden. Stap voor stap gaan ze op weg naar overlijden. De stichting heeft mij laten weten in vorige mails dat ze er over heen kon groeien.............dit is dus absoluut niet waar. Positief = positief.

Bij het NOP hebben ze een eiland apart voor zieke vogels. Morgenvroeg hoor ik of Winky daar terecht kan. Ze gaan overleggen met Hedwig (VA).

Kan ze daar niet terecht is er maar één andere optie: inslapen. Binnen 2 weken kan ik geen betrouwbare nieuwe eigenaar vinden. Onder geen beding mag Winky andere vogels gaan besmetten, en die kans is heel groot. Een volgende eigenaar mag haar nooit in contact laten komen met andere vogels, en zelf kan hij/zij andere vogels besmetten door handen, kleding.

Ik heb de kweker gebeld en hem op de hoogte gebracht, en gezegd dat als je alleen de ouders laat testen (negatief resultaat), dat geen zekerheid is voor de kuikens. Hij kweekt al 23 jaar, dus niet de eerste de beste. Veel vogels van hem gaan naar het buitenland en zijn negatief. Winky is een kuiken dat al besmet was, de opvangpapegaaien bij de stichting zijn negatief en Spetter ook.

Het is niet anders nu Crying or Very sad
Bericht Maandag 28 Juni 2010 6:39 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Het NOP durft het niet aan vanwege het hoge besmettingsgevaar voor de andere zieke vogels (minder weerstand).

Ik heb net een mail verzonden naar Adrie en Henk waarin ik een afspraak wil maken met hun VA om Winky te gaan begeleiden op zijn laatste stukje hier. Mijn vorige bezoek vind ze zo fijn dat ik wil dat ze samen met mij een afsluiting krijgt. Ze zal super blij zijn me te zien, en ik ben dan ook de laatste.

Een vertrouwd adres zoeken is te riskant op zo'n kore termijn. Ik wil onder geen voorwaarde dat ze handel wordt en daarmee andere vogels kan besmetten.

Graag dit topic sluiten Crying or Very sad
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 11:50 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik wens je heel veel sterkte met dit zware en moeilijke besluit. Vrienden
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 1:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Crying or Very sad Wat vreselijk voor jullie.....je staat machteloos en hebt alles geprobeerd.... Troosten Rest me niets dan jullie ontzettend veel sterkte te wensen...mijn hart krimpt bij de gedachte dat je Winky naar de va moet brengen... Troosten

Weet je zeker dat je een slotje wilt? Mensen hier kunnen je misschien nog een beetje steunen hierin?? Anders doe ik topic gewoon op slot hoor....
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 2:18 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Lieve mensen, ik weet dat ik jullie steun heb Vrienden Alleen als ik het topic open hou wakker ik het elke keer aan. Het is triest en van de andere kant weet ik zeker dat ze geen lijdensweg tegemoet gaat en niet van hand tot hand.

Als ze eenmaal drager zijn kan niemand dat veranderen, langzaam maar zeker gaan ze er aan tenonder. Ik heb zoveel info verzamelt bij deskundigen, de kweker benadert meerdere keren en hem op het hart gedrukt dat het voor beide partijen (kweker en koper) zoooooooooo noodzakelijk is te testen. Ik kan niemand dwingen en niets meer terug draaien, de stichting ook niet.

De stichting en ik hebben het beste voor gehad met de vogels, gegeven wat we konden en absoluut niet durven denken dat Winky drager zou zijn. Spetter laat ik over een half jaar nogmaals testen voor de zekerheid.

Doer er maar een slotje op en ik open een topic als alles achter de rug is bij het juiste onderdeel.
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 3:04 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Wow tranen lopen over mijn wangen.
Veel en veel sterkte in deze moeilijke tijd! Ik weet zeker dat Winky haar laatste tijd met jou wil doorbrengen.
Ik wil even een complimentje maken voor jou Eline. Jij bent zo sterk. Met jou kracht heb je Spetter terug gewonnen, en geef jij Winky zijn beste laatste momenten.
Veel en Veel sterkte Vrienden
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 3:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Vrienden
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 4:06 pm
ParrotLady
Kuikentje

Reageer met quote  

Wat verschrikkelijk, ik heb overal kippenvel!
Heel veel sterkte, je doet zeker weten het beste. En ik vind het super goed dat je zo sterk kan blijven voor Winky zodat hij een mooi einde krijgt!
Troosten

Heel veel sterkte komende tijd!
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 4:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:33 pm
  Berichten van afgelopen: