Hier graag reactie's op topic keurmerk kwekers

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
old john
Fladderaar

Hier graag reactie's op topic keurmerk kwekers  Reageer met quote  

hier kunnen jullie je reactie kwijt en wat jullie ervan denken
Bericht Vrijdag 27 Oktober 2006 10:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laten we hopen,dat dit helemaal goed gaat uitpakken!!!
En hiermee sommige kwekers/handelaren een stop toe geroepen kan worden!!!

Iig. een heel goed initiatief!!!!
Bericht Vrijdag 27 Oktober 2006 11:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Ik wil niet beweren dat hiermee het leed is geleden. Het is niet alleen de "verkeerde" handelaar/kweker, die moet worden aangepakt. Wat te denken van de impulsieve koper? Neemt niet weg dat ik het een goed initiatief vind en het zal zeker bijdragen aan het wel en wee van de gaai.

*SUCCES*
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 6:08 am
old john
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bogucci
Ik wil niet beweren dat hiermee het leed is geleden. Het is niet alleen de "verkeerde" handelaar/kweker, die moet worden aangepakt. Wat te denken van de impulsieve koper? Neemt niet weg dat ik het een goed initiatief vind en het zal zeker bijdragen aan het wel en wee van de gaai.

*SUCCES*

wat betreft de impulsive koper een goede kweker zal zijn vogel niet zomaar aan eenieder verkopen en een uitgebreiden informatie map meegeven

en succes hebben we zeker nodig wil dit slagen hebben we alle hulp nodig van jullie kromsnavel liefhebbers dus als je iemand weet die een vogel wil aanschaffen verwijs hem naar een keurmerk kweker en maak zoveel mogelijk bekendheid aan keurmerk kwekers pakara
groetje jan
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 8:21 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Hier graag reactie's op topic keurmerk kwekers  Reageer met quote  

Hey Old John.. Ik vroeg me af wie de testen voor de pbfd gaat afnemen. Gaan de kwekers dit zelf doen of wordt hier een dierenarts voor aangesteld? (Dit ivm fraude!)
En welk lab kiezen jullie? Ik had gehoord dat testen bij verschillende labs verschillende resultaten konden geven omdat sommige labs andere primers gebruiken.
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 9:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
old john
Fladderaar

quote:
Originally posted by Sue
Hey Old John.. Ik vroeg me af wie de testen voor de pbfd gaat afnemen. Gaan de kwekers dit zelf doen of wordt hier een dierenarts voor aangesteld? (Dit ivm fraude!)
En welk lab kiezen jullie? Ik had gehoord dat testen bij verschillende labs verschillende resultaten konden geven omdat sommige labs andere primers gebruiken.

tests worden altijd door een vogelarts afgenomen zelf kun je dat niet en het lab wordt door de vogelarts bepaald
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 10:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Bedankt voor je reactie! Smile

Ik had nog wat vragen.

Ik las dat jullie pbfdtesten verplicht willen stellen.
Hoe zit het met polyoma (ook vaak een probleem!) en de, ook voor de mens, gevaarlijke papegaaienziekte.

En hoe zit het met de kweekparen? Wordt er ook een regelement opgesteld dat er niet meer dan één keer per jaar met de vogels gekweekt mag worden?
Dit om uitputting en uitbuiting van vogels tegen te gaan?
Worden er eisen gesteld aan de behuizing van de kweekparen? (Buitenvlucht? Ruime kooi?) Of mag de kweker paren in een kleine ruimte houden, zonder stimulans dan de partner?
(Sommige kwekers geven hun papegaaien één zitstok en een kleine kweekbox)
Bericht Zondag 29 Oktober 2006 6:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

He, wat goed dat het nu van de grond is gekomen!
Heel veel succes met het uitbouwen van de organisatie & de bekendheid.

Is er ergens al een lijst te vinden met aangesloten kwekers? Dat zou wel heel handig zijn.

Elk iniatief om de kromsnavel kweek & handel beter te regelen moet worden toegejuicht en ik zal iedereen om me heen wijzen op het bestaan van dit keurmerk!
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 11:03 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hai Old John.. Ik vroeg me af of je mijn berichtje hierboven nog had gezien?
(Met vragen over het Keurmerk Kwekers?)
Bericht Maandag 20 November 2006 11:56 pm
old john
Fladderaar

quote:
Originally posted by Sue
Bedankt voor je reactie! Smile

Ik had nog wat vragen.

Ik las dat jullie pbfdtesten verplicht willen stellen.
Hoe zit het met polyoma (ook vaak een probleem!) en de, ook voor de mens, gevaarlijke papegaaienziekte.

En hoe zit het met de kweekparen? Wordt er ook een regelement opgesteld dat er niet meer dan één keer per jaar met de vogels gekweekt mag worden?
Dit om uitputting en uitbuiting van vogels tegen te gaan?
Worden er eisen gesteld aan de behuizing van de kweekparen? (Buitenvlucht? Ruime kooi?) Of mag de kweker paren in een kleine ruimte houden, zonder stimulans dan de partner?
(Sommige kwekers geven hun papegaaien één zitstok en een kleine kweekbox)
polyoma is vaak geen probleem omdat de kuikens het vaak in het nest al niet overleven en de papegaaien ziekte zal steeds minder worden nu de grenzen dicht zijn voor de import maar staat ieder vrij om het te doen voor wat de aantal kweken per jaarkun je niemand verplichten maar elke serieuze kweker die zich aansluit bij de kkp zal zijn vogels niet uitbuiten evenzo zal het welzijn voor zijn koppels voorop staan voorwat huisvesting betreft
Bericht Dinsdag 21 November 2006 7:10 pm
Sue
Moderator
Moderator

Hoi Old John..

Ik hoop inderdaad dat de papegaaienziekte minder wordt, maar het is geen garantie.. Sad Het komt helaas nog vaak voor. Ook polyoma komt nog regelmatig voor. Vogels kunnen wél drager worden, waardoor ze een gevaar vormen voor vogels die later in huis komen.
Zou het geen idee zijn om verplicht te stellen alleen de kweekkoppels te testen op deze ziekten?

Ik vind het jammer dat er geen toezicht kan zijn op uitbuiting van vogels. Nu kunnen kwekers die zich netjes aan de overige regels houden tóch de gaaien flink uitbuiten.. Sad
Ik zou het jammer vinden als mensen zich aan kunnen sluiten die hun vogels in kweekboxen hebben zitten. Sad
(Nu zullen veel kwekers het belang van hun vogels voorop hebben staan.. Maar niet iedere kweker denkt zo helaas.)
Bericht Dinsdag 21 November 2006 7:17 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Hartstikke goed Jan!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!
Bericht Zaterdag 25 November 2006 1:29 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:26 pm
  Berichten van afgelopen: