hoe krijg ik hem zelf aan het spelen en pubertijd?
Hoi allemaal!
Ik heb sinds enkele maanden alleen mijn bonte boertje nog. Het gepest naar mijn zonparkiet was ik helemaal zat.
Het gaat best aardig alleen vraagt hij constant aandacht als hij uit de kooi is. Hij kan niet alleen spelen.
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is dat hij in de pubertijd zit...
Hij is 4 oktober 1 geworden. Het valt me de laatste tijd op dat hij heel fel reageert. Als hij iets niet mag, als ik aan het bellen ben, als ik hem aan de kant zet omdat hij in de weg zit... allemaal redenen om eens stevig te happen. Soms zelfs tot bloedens toe. Aan de andere kant zit hij de hele tijd te baltsen, voeren en knuffelen.
Ik hoop dat jullie een paar tips hebben
Groetjes Suus!!
Donderdag 16 December 2010 1:23 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
lijkt me overduidelijk dat de hormonen opspelen. hij ziet jou als zijn partner en daarom doet hij zo. jij bent van hem maar omdat jij hem niet dat kunt geven wat hij eigenlijk wil is hij zo vervelend.
probeer het knuffelen een beetje te minderen en als hij je voeren wil of zijn mooie dans voor je opvoert, negeer hem dan.
zeg duidelijk NEE en negeer hem. probeer hem af te leiden met een spelletje of zo. het is een beetje de tijd ook voor dit soort dingen hoor. ik zie dat aan mijn eigen gaaien die ook met elkaar aan het flikflooien zijn dus...
het alleen spelen kun je stimuleren met speeltjes, of hem bezig houden met het zoeken naar voedsel dat jij in projpjes papier verstopt etc. dan komt dat vanzelf wel.
Donderdag 16 December 2010 1:48 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:28 pm