Hoe ziet jullie vogel eruit als hij gebadderd heeft?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Hoe ziet jullie vogel eruit als hij gebadderd heeft?  Reageer met quote  

Solace is echt een ramp. Hij ziet eruit alsof hij overal zandkorreltjes heeft. Ik dacht ook eerst dat dat het schelpenzand was dat op z'n natte veren bleef plakken, maar hij staat nu op beukensnippers en hij heeft het nog. Bovendien is hij zenuwachtig na het badderen, dus bij het minste begint hij te piepen. Met natte veren is hij veel ieler dan met droge. En hij trilt een beetje, waarschijnlijk omdat hij nat is (het is hier warm zat).

Iedere keer als ik het zie schrik ik weer. Mijn broertje heeft me een keer in paniek gebeld omdat hij dacht dat Solace ernstig ziek was, toen hij de symptomen begon te beschrijven had ik zoiets van "wacht even, kijk eens naar het badje, zitten daar overal waterdruppels op en ligt er water naast de kooi? Dan heeft hij gebadderd, en ja dan ziet hij eruit alsof hij iets onder de leden heeft." Echt afschuwelijk, maar wel erg typisch Laughing

Hoe zien jullie vogels eruit als ze net gebadderd hebben?
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 1:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze vogels zien er uit als verzopen katjes met alle veren alle kanten op. tommy moet er eerst niks van hebben een zit suf te kijken en als je denkt dat het genoeg is, gaan die vleugels open en draait hij zich helemaal in de waterstraal om toch maar goed nat te worden.
jacob speelt meteen batman en draait op zijn stok en kwaakt alles bij elkaar. oliver en jacob m hebben geen commentaar, laten het over zich heen gaan.
max hapt naar de druppels en chico spreidt zijn vleugels. die geniet er van.
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 2:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaha,sommige zitten hier dan heel erg beduusd op een stok of touw.
De andere beginnen zich meteen heftig te poetsen.
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 2:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Titi vindt in bad gedaan worden of natgespoten worden niet leuk, maar zelf badderen vindt hij heerlijk! Hij wordt in een klap een stuk donkerder en die stekels staan alle kanten op. Ik zeg dan altijd stekelvarkentje tegen hem. Dan komt hij bij mij zitten en gaat zich aan mij afdrogen. Dan krijgt ie helemaal rare stekeltjes op zijn koppie.
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 2:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

coco zier er dan uit als een zwaar verwaarloosd gaaitje Laughing
veren alle kanten op zit maar een beetje zielig op zn stokkie
en is dan net een magere panlat Laughing
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 3:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Hoe ziet jullie vogel eruit als hij gebadderd heeft?  Reageer met quote  

Hahaha zandkorreltjes. Wat moet ik me daarbij voorstellen? (Dat vraagt om foto's eigenlijk.. Hahaha)

Hier verschilt het qua looks. Allemaal zien ze er erg rommelig uit. Zazu ziet er erg iel uit, maar Iago en Scuttle zijn nog gewoon vrij stevig. Wheezy ziet er ook een beetje iel uit, maar niet zo erg als Zazu.

Dat trillen, ik had wel eens gelezen (in een artikel in de CPQ) dat ze trillen om hun veren droog te trillen?
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 4:17 pm
Whisper
Kamikaze piloot

quote:
Originally posted by Sue
Hahaha zandkorreltjes. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Stel je een natte gaai voor die door droog stoffig zand gerend heeft... zo ziet hij eruit.

quote:
Originally posted by Sue
Dat trillen, ik had wel eens gelezen (in een artikel in de CPQ) dat ze trillen om hun veren droog te trillen?

Dat kan. Kou kan het namelijk niet zijn, hij doet het 's zomers ook en dan is het hier waaaaarm.
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 5:01 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

quote:
Originally posted by Sue

hee dat wist ik niet ik snapte al niet waarom ie dat deed
ik dacht aansteleritisch want dat kan ie als de beste Laughing
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 5:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

quote:
Originally posted by Whisper
Stel je een natte gaai voor die door droog stoffig zand gerend heeft... zo ziet hij eruit.

Dat kan. Kou kan het namelijk niet zijn, hij doet het 's zomers ook en dan is het hier waaaaarm.

Hmmm ik ga ze hier eens door zand rollen, dan weet ik het. Laughing Grapje hoor!

Ik zal het artikel eens opzoeken. Het móet hier ergens liggen. (Tussen de rommel) Laughing
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 5:14 pm
Sue
Moderator
Moderator

quote:
Originally posted by coco&gompie
ik dacht aansteleritisch want dat kan ie als de beste Laughing

Coco? Shocked Welnéé! Laughing
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 5:15 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 5:26 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe ziet jou vogel eruit als ie gebadderd heeft?

Een heel kort antwoord: Hij ziet er niet uit Laughing Laughing

Gelukkig droogt ie altijd wel weer mooi op Very Happy
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 7:45 pm
any-itch
Fladderaar

Reageer met quote  

mijn aga's zien er ook niet uit als ze gebadderd hebben,
maar wat nog erger is, ze stinken!
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 8:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vind Sieps juist lekker ruiken als ie gebadderd heeft... (Vind m eigenlijk sowieso altijd lekker ruiken... Very Happy )

Sypie gaat altijd uitgebreid poedelen. Als ie klaar is ziet ie echt NIET uit... Laughing Maar dat vind ik net lief... Dan volgt uitgebreide poetsbeurt... en worden z'n veertjes op nummer gelegd... IJdeltuit!!
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aga'tjes ruiken vooral lekker als ze net buiten geweest zijn. Tenminste, dat vind ik. Very Happy Sammie rook zó lekker dat ik iedere keer met m'n neus in z'n veren zat. Embarassed
Bericht Donderdag 19 Juli 2007 10:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:41 pm
  Berichten van afgelopen: