Honden samen met een babygaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

graag gedaan,

en succes met trainen van de hond samen met je papegaai....
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 6:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, kleine tip. Niet teveel willen ineens. Onze Spike, Beagle, wou Joske de eerste 2 dagen wel pluimen. Wij hebben Joske ook geïntroduceerd in de plastieken bak maar moest wel op mijn goede zijn. Onze Berner, ja, die is bang bang van alles wat ze niet kent dus dat was geen probleem maar onze Beagle is geen simpele. Hij heeft 2 dagen geblaft en opgesprongen waar Joske, arme baby, zat. We hebben hem genegeerd omdat we weten dat we hem daar het meest pijn mee doen. Van ellende viel hij in slaap van zijn eigen geblaf, gehijg. Hij was stikop. Eens terug wakker begon hij terug maar na 2 dagen merkte hij dat hij hier geen aandacht voor kreeg en wij hem negeerden. Hij heeft het opgegeven. Gelukkig maar, we waren bijna doof Laughing . Joske is nu 7 maanden en ondertussen is het zo ver dat Spike zijn eerste werk 's morgens is gaan kijken hoe het met Joske is. Zyta krijgt kusjes van Joske en als Joske op mijn arm zit dan kijkt onze Beagle nog niet meer op van hem. Hij gaat er wel eens met zijn snuit tegen om eens te snuffelen maar het is Joske en dan is het goed. Onlangs fladderde Joske van de zetel naar de mandjes van de honden. Spike lag mooi te slapen en schrok zich een ongeluk maar toen hij zag dat Joske voor zijn mand zat legde hij zijn kopje terug neer en sliep verder. Onze Berner is geen enkel probleem, zij wil Joske wassen, vooral zijn poep, maar dat vindt hij niet zo leuk en draait zich dan snel terug om zodat ze er niet aankan. Neem je tijd. Ook hier laat ik de honden niet alleen met Joske, nooit. Niks forceren, ik vind het het risico niet waard. Als ik een dag twijfel aan de honden dan zet ik ze gewoon even in de tuin en ben ik zeker. Wink
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 11:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb 2 jack russels, eentje is geen probleem die intereseerd het niet is er denk ik ook een beetje bang van, Very Happy de andere wil er mee spelen, maar weet ook dat het weer over gaat, maar zal wel wat tijd kosten en een boel geduld, maar dat geeft verder niet.
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 4:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een jack heeft ook zijn "koppige" karaktertje net zoals een Beagle. Zoals je zegt, tijd en geduld, tot ze de gaai aanvaarden als gezinslid. Komt wel goed maar altijd blijven opletten, het is zo gebeurd. Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 8:04 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Een jack heeft ook zijn "koppige" karaktertje net zoals een Beagle. Zoals je zegt, tijd en geduld, tot ze de gaai aanvaarden als gezinslid. Komt wel goed maar altijd blijven opletten, het is zo gebeurd. Rolling Eyes

Ja dat weet ik, zal ze ook nooit alleen laten, heb je Joske alleen geintroduceerd in het aquarium en heb je het daarna niet meer gebruikt, of heb je het wel langer gebruikt
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 10:24 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joske zijn transportbakje is zo'n bakje van Ferplast. Was ruim genoeg toen hij baby was. Heb ik op de grond gezet toen we met hem thuiskwamen en erbij gebleven want onze Beagle zou hem met bakje en al omgegooid hebben. Hij heeft nog een paar keer in dit bakje gezeten om te transporteren maar voor de rest niet. Als baby zat hij in z'n caviahok zo voor binnen. Was ruim, kon hij niet uit en was lekker warm. Was een bak van 1 meter op???. De breedte moet ik je schuldig blijven. Daar zat hij in tot hij helemaal groot genoeg was om in de kooi te blijven. Deze bak was in plastiek en bovenaan zat daan een gedeelte met tralies dus lekker warm en dus kon er lucht in en kon hij er niet uit. Laughing
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 11:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Honden samen met een babygaai  Reageer met quote  

Hoi Fer, hoe gaat het tussen de jack russels en Mika & Youri? Smile
Bericht Zaterdag 12 April 2008 8:36 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hallo Sue dankjewel voor je belangstelling, het blijft moeilijk voor de honden om er aan te wennen alhoewel het wel iets beter gaat als de eerste dagen die waren echt een ramp, de hele dag voor de kooi er tegen aan springen janken blaffen, dat is iets minder geworden, dat doen ze alleen nog als ze fladderen daar worden de honden gek van, maar als ze gewoon aan het spelen zijn is er niks aan de hand.

De kooi staat naast de bank en als de gaaitjes rustig spelen of zitten te kwetteren kunnen de honden samen op de leuning gaan liggen en vanaf daar soms wel een uur lang de gaaitjes volgen.

Het aquarium werkte hier niet, had youri de oudste er in gedaan ben samen met de bak op de grond gaan zitten en de honden er bij genomen die werden gek, maar youri ook, die vond de bak echt helemaal niks en vloog alle kanten op tegen de wanden aan, dus heb dat gauw gestopt, het kwam niet door de honden dat hij zo gek werd maar door de bak, want de honden zijn ze niet bang voor, als ze over de grond lopen in de kooi en de honden staan tegen de kooi aan gaan ze rustig verder met het scharrelen over de grond. Gelukkig is de kooi net iets te hoog voor de honden als ze er tegen aan staan kunnen ze net niet met hun neus tegen de tralies aan komen.

Alles bij elkaar genomen gaat het dus wel, maar het gaat heel erg langzaam, en de honden jutten elkaar ook een beetje op, want als er 1 bij de kooi gaat janken komt de ander er natuurlijk bij.

Als ik de gaaitjes uit de kooi haal en tegen de honden zeg dat ze weg moeten blijven dan blijven ze ook wel op een afstand nu, alleen het probleem met de gaaitjes is dat als ik ze bij me neem Youri netjes bij je blijft zitten en niet weg probeert te vliegen, maar Mika de jongste is gek van vliegen, en probeert altijd te viegen maar kan dat niet en land dan natuurlijk op de grond, hetzelfde als ik ze op de kooi zet hij vliegt er altijd af, of als ik de deur open laat staan hij vliegt er uit, in de kooi gaat hij op de grond zitten en probeert omhoog te vliegen, hij is altijd bezig met vliegen of fladderen.
Als hij weg vliegt en de honden zijn er bij en ik geef een schreeuw tegen de honden dat ze weg moeten blijven doen ze dat ook, maar het enge is natuurlijk als hij in de richting van de honden vliegt dan happen ze hem zo uit de lucht, maar wil de honden ook niet weg sturen omdat ik gemerkt heb dat ze daarna veel feller reageren naar de gaaitjes, (jaloers).
Het is een lange weg maar met veel geduld moet het ooit wel gaan lukken, hoop ik.
Bericht Zaterdag 12 April 2008 11:12 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:48 pm
  Berichten van afgelopen: