Honden samen met een babygaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
fer
Vlieger

Honden samen met een babygaai  Reageer met quote  

Wat is de beste manier om je honden te laten wennen aan een babygaaitje,
wat moet je doen of beslist niet doen, het zijn 2 jack russel heel lief en beslist niet vals, maar weet zeker dat ze denken dat het een nieuw speeltje is.
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 7:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

zelf heb ik met mijn jack russel en boerenfoxterrier de babygaai eerst in een plastic bak op de grond gedaan, zodat ze wel konden kijken maar er niet bij konden komen...toen ze de bak niet meer interessant vonden ben ik met mijn honden een voor een op de bank gaan zitten terwijl mijn man de papegaai vast had...en ze steeds belonen als ze rustig blijven(papegaai wat lekkers en de honden)... daarna rustig met de honden bij mijn man gaan zitten en ze ook steeds belonen ... bleven ze niet rustig moesten ze even in de bench...

sindsdien gaat het goed als de vogel per ongeluk van zijn kooi springt en op de grond beland gaan ze wel kijken maar houden een kleine afstand...ik laat alleen nooit mijn honden alleen bij de vogel want in 1 hap kan het gebeurd zijn ..en dan hoeft die hap niet eens uit vals zijn gebeuren maar wel uit enthousiasme...

ik wens je veel succes om ze aan elkaar te laten wennen ...
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Bedoel je met een plastic bak een bak die helemaal dicht is zodat het gaaitje er ook niet uit kan?
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:34 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben trouwens ook niet van plan om de honden alleen te laten in een kamer met de gaaitjes als ik er niet bij ben
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:37 am
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

ja dat is zón plastic kinder aquarium (ferplast bak)...de bovenkant is van wit plastic roosterdeksel..en dan de rest van de bak van doorzichtig kunststof...(die gebruiken we normaal als time out box )

dit was ons zo aangeraden door dieca om het zo te proberen met de honden...
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe lang zijn jullie er mee bezig geweest
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:46 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel trouwens voor deze tip, was hier zelf nooit opgekomen
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:49 am
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

met een hond duurde het een week, met de jack duurde het iets van 2 weken, maar die was ook veel enthousiaster ..gewoon goed opletten naar de reactie van je hond... eerst een paar dagen alleen in de bak op de grond zetten tijdens het oefenen en als dat goed gaat kan je proberen om hem bij je te nemen en dan iemand anders de hond ..
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 8:52 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

En hoe reageerde je papegaai, was die niet bang voor de honden als die in die bak zat.
Ben jij ook zo een fan van Dieca, ik vind dat echt een geweldige winkel waar ze je ontzettend goed adviseren, en je kan er alles kopen wat je nodig hebt.
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 9:07 am
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

onze grijze roodstaart was totaal niet onder de indruk van de honden Very Happy...
reageerde er eigenlijk niet echt op ...

en dieca pfff mannn hou op als ik daar kom kost t altijd een hoop geld ik zie zoveel leuks daar Very Happy en inderdaad je kan hem ten allertijde advies vragen dat vind ik erg prettig
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 12:34 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Honden samen met een babygaai  Reageer met quote  

Hmmm, ik denk dat ik niet echt veel advies kan geven omdat een herder wat anders is dan een jack russell.
Vind het trouwens een goede en veilige tip van dat afgesloten aquarium. Zo kunnen honden weinig kwaad doen!
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:16 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ja ik vind dit ook een hele goede tip was er echt nooit zelf opgekomen, ben benieuwd hoe het straks hier gaat werken, maar zoals alles met veel geduld lukt het wel.
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 3:03 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by geenflauwidee
ja dat is zón plastic kinder aquarium (ferplast bak)...de bovenkant is van wit plastic roosterdeksel..en dan de rest van de bak van doorzichtig kunststof...(die gebruiken we normaal als time out box )

dit was ons zo aangeraden door dieca om het zo te proberen met de honden...

Wat is ongeveer de grote van de bak, ben gisteren wezen kijken bij een paar dierenwinkels maar die hadden geen bak van ferplast, ze hadden wel andere aquaria staan maar die waren erg duur, werden helemaal compleet verkocht met alles er op en aan voor de vissen. Rolling Eyes
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 8:17 am
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

http://trade.ferplast.com/ferc.....ta_160.jpg

onze bak ziet er zo uit alleen dan met witte deksel..

wij hebben hem voor onze grijze roodstaart...

de maten van onze bak zijn +/- 35cm bij +/-24cm en 24 cm hoog

bijna iedere dierenzaak heeft ze wel...
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 2:34 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ik kom net terug van de dierenwinkel hier om de hoek en heb dus precies dezelfde gekocht met rode deksel, bedankt voor alles
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 3:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 10:48 pm
  Berichten van afgelopen: