ik zit te piekeren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
kaatjuh87
Beginnende vlieger

ik zit te piekeren  Reageer met quote  

hallo allemaal,
Zoals jullie al weten kreeg ik waarschijnlijk de amazone papegaai Bono van mn vader..
maar nu komt het!
Ik ga af en toe langs en geef ik Bono aandacht..
maar Bono is als een blad op een boom omgedraait..
hij wil alleen MIJ hij is dusdanig gefocust op mij dat hij is gaan schreeuwen..
hij schreeuwde NOOIT...
dus nu zit ik in een dilemma..

Als ik Bono neem,woont hij midden op een dorp,en als ik dan niet in de buurt ben schreeuwt hij dus.. en dat zie ik dus niet zitten. ivm buren en ook voor mezelf..
en mocht Bono inderdaad bij mij komen bestel ik dus een voliere die speciaal voor papegaaien is.. en als het dan fout gaat of hij kan niet wennen heeft hij dus iedere dag aandacht liefde gehad en ik een dure voliere. dan gaat hij terug naar mn vader.. dus weer terug naar weinig aandacht...wel een grote voliere en misschien ooit nog een partner want daar zat mn pa overna te denken...

Hoe moet dit nou??

als hij inderdaad bij mij komt wonen en het gaat fout voel ik me schuldig dat hij weer terug moet.

ik zit enorm in tweestrijd.. wel of niet..
het gaat hier om een vogel die misschien nog wel 40 jaar leeft en ik wil dat hij dat gelukkig doet..
wat zouden jullie doen?

help!
Bericht Donderdag 16 April 2009 9:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou bono eens een paar dagen bij je kunnen nemen als loge en zien hoe dat gaat. het is logisch dat hij schreeuwt omdat hij nu eindelijk de aandacht krijgt die hij nodig heeft. heel goed mogelijk dat het ophoudt als hij bij jou woont. als je ziet dat het goed gaat, dat hij goed eet kun je het schreeuwen ook afleren. je kan hem ook een maatje erbij geven door een andere vogel er bij te nemen. ik denk niet dat je hem terug naar je vader hoeft te brengen.
hou er rekening mee dat bono erg eenzaam is en blij is dat iemand eindelijk aandacht geeft. al is het maar een beetje. dus probeer het eens op die manier. uit logeren bij jou. gaat dat goed, dan de echte verhuizing naar jou.
Bericht Donderdag 16 April 2009 10:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Alexandraatje.

Als hij daadwerkelijk zo weinig aandacht krijgt danz ou hij alleen daarom al naar jou toe moeten. Een papegaai heeft gewoon aandacht nodig.
Maar ik denk ook dat als jij in die behoefte kunt voorzien en hij weet dat het blijvend is dat dat dan ook voldoende voor hem is.
Ze zijn zo intelligent. Misschien zal hij in het begin wat schreeuwen omdat hij denkt dat je weer weg gaat maar als hij weet dat je elke keer weer terug komt.. dan leert hij dat wel.

En ik denk ook dat als jij een band met em kan opbouwen dat je zijn nare trekjes wel voor lief neemt.

Als je slim bent, laat je de buren ook een beetje een band met em opbouwen zodat ze verdraagzaam zijn als hij eens een keertje schreeuwt.

Een Amazone schreeuwt sowieso. Een amazone heeft even een schreeuw kwartiertje nodig. Ik ken geen amazone die dat niet heeft. Dus daar moet je ook rekening mee houden.

Sterkte met je beslissing. Ik denk persoonlijk dat je teveel beren op de weg ziet en dat het zich vanzelf zal oplossen.

Gr Corina
Bericht Donderdag 16 April 2009 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Typisch amazone gedrag.
Met tijd en geduld is dat af te leren.
Bericht Donderdag 16 April 2009 10:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien kan je al eens met je buren gaan praten over je plannen? Vinden ze vast super dat je het met hun gaat bespreken en weten ze wat er op komst is maar dat je eraan werkt en dat het vast maar tijdelijk is dat Bono zo zou doen en daarna zijn ff schreeuwen maar zou overhouden. Mensen zijn al vaak heel schappelijk als je ze erbij betrekt.
Bericht Donderdag 16 April 2009 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:01 pm
  Berichten van afgelopen: