kennen jullie een goede site??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

kennen jullie een goede site??  Reageer met quote  

Dag allemaal,

Ik vroeg me af of jullie internetsite kennen waar veel (grote) parkietensoorten en papegaaiensoorten met afbeelding, nederlandse benaming en latijnse naam te vinden zijn? De bekendste vogels ken ik wel, maar een overzicht lijkt me handig. Kan iemand me vertellen hoe het zit met de cijfercodes die kwekers gebruiken? Zoals ik hieronder van internet heb gekopieerd, ik begrijp dr niks van....
5-7 stanley rossella 75,- koppel onverwant

15 rode kanaries 15,- stuk schimmel en intersief

1-1 geelschouder widas 45,-
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 11:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik denk dat je even met de google bezig moet zijn. Schrijf vogelsoorten of zo en dan kijken wat er uit komt. 1/1 betekent koppel, 10 is een mannetje, 01 is een vrouwtje, de rest weet ik niet
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 12:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

ja klopt, dus 5-7 stanley rossella 75,- koppel onverwant betekent dat er5 mannen zijn en 7 vrouwen. Dan heb je soms ook nog bv 1-3-6 dan zijn er 1 man, 3 vrouwen en 6 onbekend Wink

Ik ken helaas geen site met veel soorten...en al helemaal geen nederlandse sites. Ik zoek zelf veel in de engelse sites, wil je daar wat links van? Smile Ik vind dan de nederlandse naam door de latijnse naam in google in te tikken en dan in nederlandse paginas te zoeken Wink

http://animal-world.com/encyclo/birds/birds.htm
http://www.petbirdpage.com/
http://www.centralpets.com/pag.....rrots.html

Kijk ook eens naar conures (pyrrhuras en aratingas) dat zijn heel erg leuke vogeltjes, in veel; verschillende maten en kleuren Wink
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

jee....ontzettend bedankt voor de info...ik heb alle sites bekeken en ze zijn ontzettend nuttig....heel veel info over voeding en gedrag van de verschillende soorten Very Happy
Ik begreep er wel uit dat veel conures-soorten nogal lawaaierig zijn of geldt dat alleen voor de zonparkiet? Confused Ik ga dr zeker nog vaak op kijken, dus bedankt voor de links Tommy
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja leuke he? en zoooveel vogels zijn daar te vinden Very Happy
Van de conures zijn de aratingas t lawaaierigst, de zonparkiet , de nandaya en nog andere soorten weer erger dan de weddels en de witoog voor zover ik gelezen heb, maar pyrrhuras zijn nog stiller Smile

Ik heb een witoog en een weddels en eerlijk gezegd heb ik totaal geen last van geschreeuw op af en toe een gil na Wink . Zelfs niet toen Pepper (witoog) erbij kwam..en daar was ik echt wel even bang voor, 2 aratingas zouden erg luid kunnen worden, maar dat is hier dus niet zo Very Happy Guano heeft soms een periode waarn hij extra aandacht eist door gillen, maar ook dat valt meestal best mee. Maar ja, ik heb natuurlijk meer vogels en dan vermaken ze elkaar ook. Guano is wel heeeel erg een gezelsschaps diertje, hij is gek op knuffelen, kruipt onder de dekens tegen je aan enzo, maar kan ook heel fel uit de hoek komen. Laughing Maar hij is zooooo lief ,leuk ,stoer en grappig. Ik ben GEK op hem Very Happy

Ik vind t dus geweldige dieren, net als alle andere conures...ze zijn volgens mij allemaal erg aanhankelijk ,grappig en lief. Ik zou als ik plek en vooral aandacht genoeg had zo mn hele huis vol van deze mallerds willen...want pyrrhuras ohhh die zijn toch ook zo lief! Maar meer vogels kan ik echt niet hebben, t moet leuk blijven he? Laughing

Ken je trouwens de film paulie? Dat zijn ook allemaal aratingas Wink
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 6:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hahaha....wat schrijf je leuk over je vogels, ga nog maar eens naar de site kijken.... T valt me mee dat het geschreeuw niet erger wordt bij meerdere vogels, mn Roodrug Jones en de aga Taco konden samen behoorlijk schreeuwen, vooral als ze zich voorbereidden op een rondje vliegen door de kamer....even moed verzamelen hahaha Very Happy
Gelukkig waren ze verder nooit zo schreeuwerig... Ik ga nog een poosje verder zoeken naar een nieuw vogeltje Razz De film Paulie ken ik wel van naam, maar heb ik nooit gezien, moet ik blijkbaar alsnog maar eens gaan kijken
Bericht Donderdag 19 Januari 2006 9:22 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:22 pm
  Berichten van afgelopen: