|
|
|
lientje
Kuikentje
| Kippie.. |
|
|
Kippie lijkt te wennen aan zijn grote kooi, gisteravond kwamen de kinderen eten en toen begon hij warempel te praten. Dan zwaait hij ook met zijn pootje wat erg aandoenlijk is. Hij wil ook graag geknuffeld worden en dat doen we dan ook regelmatig. Ik hoop niet dat het te stil voor hem is bij ons tweetjes. Ander voer daar is ie nog niet voor in..alleen een stukje appel is bespreekbaar. Nou rustig aan maar, eerst alle indrukken van de afgelopen week maar eens verwerken. Speelgoed is ook nog eng maar trosgierst is wél gelukt. Ik wrijf nu wat sepia over zijn voer, hopen dat hij daar wat van binnen krijgt. |
Woensdag 7 Januari 2009 12:39 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kippie.. |
|
|
Hoi Lientje.. Andere dingen blijven proberen hoor. In appel zit heel erg weinig wat ze kunnen gebruiken. Trosgierst loopt jammer genoeg ook niet over van de voedingstoffen.
Eet hij verder iets gezonds of is het bar en boos? |
Woensdag 7 Januari 2009 8:20 pm |
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat Kippie wat op zijn gemakje bekomt in zijn nieuwe kooi en zijn nieuwe thuis natuurlijk. Het zijn al een hoop veranderingen voor hem geweest.
Gewoon blijven aanbiedden, hij zal vanzelf wel eens gaan proeven en erachterk omen dat het erg lekker is.
Ook hoe je het aanbiedt kan verschil maken. Herman eet bv. alleen rauwe wortel als ik een groot stuk aanbiedt. Kleine stukjes laat ie liggen  |
Woensdag 7 Januari 2009 8:38 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat fijn dat Kippie toch al gewend is aan de kooi. Het eten zal ook allemaal nieuw zijn natuurlijk, blijven aanbieden inderdaad en zoals Esjo zegt, verschillende manieren proberen. Hier wou onze Fluf (bonte boer) helemaal niks weten van erwtjes omdat ik ze plette voor hem maar nu plet ik ze niet meer en hij smult ervan alsof hij het altijd superlekker gevonden heeft. Het is echt vaak in kleine dingen dat het zit. |
Woensdag 7 Januari 2009 9:41 pm |
|
|
lientje
Kuikentje
| kippie |
|
|
Ik vind Kippie nog erg stil.., maar dat kan misschien ook zijn omdat ik de hele dag alleen ben. Voorlopig laat ik hem nog maar even grutten...Gezonde dingen kan ik echt niet aan hem slijten, dus maar wat vitamine druppels over het voer. |
Donderdag 8 Januari 2009 3:00 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Het is wel veel in 1 keer, geef hem even een paar dagen extra om te wennen. Hoop dat hij goed gezond is en dat hij de nieuwe indrukken aan het opnemen is. |
Donderdag 8 Januari 2009 10:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: kippie |
|
|
Vitaminedruppels? Mag ik vragen wat voor vitamine je hem geeft? Als je teveel doseert van bijvoorbeeld vitamine A kan dit slechte gevolgen hebben..  |
Vrijdag 9 Januari 2009 7:05 pm |
|
|
|
|
lientje
Kuikentje
| druppels |
|
|
Ik heb een vitaminepreparaat van de DA gekregen, ruikt een beetje levertraanachtig... |
Zaterdag 10 Januari 2009 4:27 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:28 pm
|
|
|
|
|
|