Koko zonder kooi buiten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
era
Kuikentje

Koko zonder kooi buiten  Reageer met quote  

Hoi Allemaal,

vandaag is Koko zonder kooi buiten geweest Very Happy , ik had hem de afgelopen weken dagelijks buiten gezet met kooi en al, dit was een heel gesleep elke dag.
inmiddels had ik Koko ook geleerd om op stok te stappen, dit deed hij de laatste 2 weken heel vlot, alleen als ik de stok bewoog klom hij gauw terug op zijn kooi Sad , ik dacht dit schiet niet op.
Met regenachtig weer werd de kooi zeiknat dus geen optie (overigens stond deze dan wel onder een afdakje Laughing )

vandaag dacht ik ik ga het anders doen, ik pak een handdoek en zet hem zonder kooi buiten.
Nou zeg wat een gekrijs zeg (pffft), al ophem in pratend werd hij rustiger en liepen we naar buiten, naar mijn gauw in elkaar geflanste klimboompje.
daar aangekomen, zet ik hem er op, hij bleef stokstijf zitten, na een minutje gebald te hebben en een druif gegeven te hebben begon hij wat op en neer te lopen, en begon hij vrolijk te krijsen en te fluiten, ja hij had het eindelijk naar zijn zin, na deze ervaring Laughing Laughing .

Maar ja nu weer naar binnen, ik heb de opstap stok gepakt en zei (Koko stap op) en tot mijn stom verbazing stapte hij op en ik bracht hem zo terug naar zijn kooi.

Pfffft ik vindt dit dus echt een mijlpaal, en ik ga dus nu ook niet meer met die grote kooi lopen sjouwen.

Groetjes
Boudewijn
Bericht Zaterdag 16 April 2005 12:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Waar je zo om moest lachen, pas je zelf toch ook toe.Door hem met een handdoek te pakken,waarin hij niks kan doen, geef je aan dat jij de baas bent.Een baas, daar kijken ze tegen op.Door baas te zijn leert hij jou te vertrouwen. Jij beschermt hem tenslotte. Buiten de kooi zullen ze ook makkelijker opstappen omdat ze weten dat ze afhankelijk zijn en erop vertrouwen dat jij het juiste doet.Jij geeft het commando,stap op en hij doet dat,want jij bent de baas.
Bericht Zaterdag 16 April 2005 1:56 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

trouwens.......Heel goed gedaan hoor Wink
Ga zo door!!
Bericht Zaterdag 16 April 2005 1:57 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Jaaaaaa heerlijk he? om ze zo buiten te zien genieten. Tommy en Guano krijsen en fluiten ook zo lekker in de tuin Laughing

ik denk dat Koko straks graag op je arm of een stok stapt hoor, als hij 1 maal weet dat jullie dan naar buiten gaan Wink
Bericht Zaterdag 16 April 2005 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
era
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi Heijtje

tja ik moet zeggen dat je gelijk hebt, we bleven hangen en kwamen niet verder de laatste 2 weken, dus alles nog goed na gelezen hier.
Toen maar de stoute schoenen aangetrokken, ik was best wel bang dat hij in de stress zou schieten en het vertrouwen volledig weg zou zijn.
Maar dat bleek niet zo te zijn Laughing

Groetjes
Boudewijn
Bericht Zaterdag 16 April 2005 8:04 pm
era
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoi Tommy,

ja ik hoop zo dat hij straks vaker mee kan, naar het park of polder, nou ja we zien wel

Groetjes
Boudewijn
Bericht Zaterdag 16 April 2005 8:06 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Volgens mij is het met in de stress schieten zo...beetje gekke vergelijking misschien, maar vooruit Wink ...

Als je voor het eerst in bv. een 8baan zou zitten en je hebt geen idee wat het is en hoe het afloopt, dan ben je doodsbang! Maar als je door ervaring leert dat het niet verkeerd gaat, kun je ervan gaan genieten.
Ik denk dat het voor een dier net zoiets moet zijn als hij met vreemde dingen in aanraking komt.

Zo heb ik ook eens een stuk gelezen van een Amerikaan die ontdekte dat de (nog wilde) papegaaien die hij wel kortwiekte uiteindelijk minder stressy waren dan de anderen. Puur omdat hij ze TOCH vast pakte en ze niets overkwam.

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie snel vooruit gaan met Koko Wink
Bericht Zaterdag 16 April 2005 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Koko zonder kooi buiten  Reageer met quote  

Wat gaaf dat Koko het zo naar zijn zin had! Dat gekrijs stelt vaak weinig voor.. Het klinkt echt heel naar, maar het is vaak een hoop gekrijs om ehm niks.. He he he!

Echt geweldig dat hij ook weer netjes opstapte om naar binnen te gaan! Wat ik heb gemerkt is dat ze in een vreemde omgeving vaak beter luisteren he he he. Hebben ze misschien minder praatjes?
Sally Blanchard raadt ook aan om in een 'neutrale' ruimte te oefenen..
Bericht Zondag 17 April 2005 8:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:35 pm
  Berichten van afgelopen: