|
|
|
era
Kuikentje
| Koko zonder kooi buiten |
|
|
Hoi Allemaal,
vandaag is Koko zonder kooi buiten geweest , ik had hem de afgelopen weken dagelijks buiten gezet met kooi en al, dit was een heel gesleep elke dag.
inmiddels had ik Koko ook geleerd om op stok te stappen, dit deed hij de laatste 2 weken heel vlot, alleen als ik de stok bewoog klom hij gauw terug op zijn kooi , ik dacht dit schiet niet op.
Met regenachtig weer werd de kooi zeiknat dus geen optie (overigens stond deze dan wel onder een afdakje )
vandaag dacht ik ik ga het anders doen, ik pak een handdoek en zet hem zonder kooi buiten.
Nou zeg wat een gekrijs zeg (pffft), al ophem in pratend werd hij rustiger en liepen we naar buiten, naar mijn gauw in elkaar geflanste klimboompje.
daar aangekomen, zet ik hem er op, hij bleef stokstijf zitten, na een minutje gebald te hebben en een druif gegeven te hebben begon hij wat op en neer te lopen, en begon hij vrolijk te krijsen en te fluiten, ja hij had het eindelijk naar zijn zin, na deze ervaring .
Maar ja nu weer naar binnen, ik heb de opstap stok gepakt en zei (Koko stap op) en tot mijn stom verbazing stapte hij op en ik bracht hem zo terug naar zijn kooi.
Pfffft ik vindt dit dus echt een mijlpaal, en ik ga dus nu ook niet meer met die grote kooi lopen sjouwen.
Groetjes
Boudewijn |
Zaterdag 16 April 2005 12:50 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Waar je zo om moest lachen, pas je zelf toch ook toe.Door hem met een handdoek te pakken,waarin hij niks kan doen, geef je aan dat jij de baas bent.Een baas, daar kijken ze tegen op.Door baas te zijn leert hij jou te vertrouwen. Jij beschermt hem tenslotte. Buiten de kooi zullen ze ook makkelijker opstappen omdat ze weten dat ze afhankelijk zijn en erop vertrouwen dat jij het juiste doet.Jij geeft het commando,stap op en hij doet dat,want jij bent de baas. |
Zaterdag 16 April 2005 1:56 pm |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
trouwens.......Heel goed gedaan hoor
Ga zo door!! |
Zaterdag 16 April 2005 1:57 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Jaaaaaa heerlijk he? om ze zo buiten te zien genieten. Tommy en Guano krijsen en fluiten ook zo lekker in de tuin
ik denk dat Koko straks graag op je arm of een stok stapt hoor, als hij 1 maal weet dat jullie dan naar buiten gaan  |
Zaterdag 16 April 2005 4:57 pm |
|
|
era
Kuikentje
hoi Heijtje
tja ik moet zeggen dat je gelijk hebt, we bleven hangen en kwamen niet verder de laatste 2 weken, dus alles nog goed na gelezen hier.
Toen maar de stoute schoenen aangetrokken, ik was best wel bang dat hij in de stress zou schieten en het vertrouwen volledig weg zou zijn.
Maar dat bleek niet zo te zijn
Groetjes
Boudewijn |
Zaterdag 16 April 2005 8:04 pm |
|
|
|
|
era
Kuikentje
Hoi Tommy,
ja ik hoop zo dat hij straks vaker mee kan, naar het park of polder, nou ja we zien wel
Groetjes
Boudewijn |
Zaterdag 16 April 2005 8:06 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Volgens mij is het met in de stress schieten zo...beetje gekke vergelijking misschien, maar vooruit ...
Als je voor het eerst in bv. een 8baan zou zitten en je hebt geen idee wat het is en hoe het afloopt, dan ben je doodsbang! Maar als je door ervaring leert dat het niet verkeerd gaat, kun je ervan gaan genieten.
Ik denk dat het voor een dier net zoiets moet zijn als hij met vreemde dingen in aanraking komt.
Zo heb ik ook eens een stuk gelezen van een Amerikaan die ontdekte dat de (nog wilde) papegaaien die hij wel kortwiekte uiteindelijk minder stressy waren dan de anderen. Puur omdat hij ze TOCH vast pakte en ze niets overkwam.
Hoe dan ook, ik hoop dat jullie snel vooruit gaan met Koko  |
Zaterdag 16 April 2005 8:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Koko zonder kooi buiten |
|
|
Wat gaaf dat Koko het zo naar zijn zin had! Dat gekrijs stelt vaak weinig voor.. Het klinkt echt heel naar, maar het is vaak een hoop gekrijs om ehm niks.. He he he!
Echt geweldig dat hij ook weer netjes opstapte om naar binnen te gaan! Wat ik heb gemerkt is dat ze in een vreemde omgeving vaak beter luisteren he he he. Hebben ze misschien minder praatjes?
Sally Blanchard raadt ook aan om in een 'neutrale' ruimte te oefenen.. |
Zondag 17 April 2005 8:49 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:35 pm
|
|
|
|
|