|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
| konijnenhok ombouwen tot nachthok |
|
|
na vele dagen ruzie en discusieren heb ik mijn vader zover dat ik een nachthok mag zetten in de schuur. YEEEEEYYY
het gaat om deze konijnenhok:
http://i325.photobucket.com/al.....Ou7Jow.jpg
ik ga de middelste plank weghalen.
ik zit te denken om de ingang van voliere naar schuur via een raam te doen waar ik een plank voor heb.
dan wil ik een gat maken ik de zijkant van de konijnenhok. dan kan ik nog wel in de kooi komen.
maar ik zoek tips om het hok schoon te maken, hoeveel takken, stokken enz zou ik plaatsen,.
de hok is ongeveer 1.50 hoog, 80cm breed en 50cm diep. ik weet de maten niet presies zal het opmeten.
ik wil er takken in doen van een kersenboom.
dus iemand ideen laat maar weten.
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 7:59 pm |
|
|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
ook heb ik dit idee al verzonnen:
http://i325.photobucket.com/al.....h/hok1.jpg
http://i325.photobucket.com/al.....hh/hok.jpg
maar ik moet iets hebben waardoor ik de kooi kan verschonen zonder dat de vogels wegvliegen. zoiets als een schuifje of zo.. maar ik ben niet zo technies en ik moet hem zelf ombouwen mij vader helpt niet alleen met het aansluiten aan de voliere.
of iets waardoor ik de vogels zeg maar uit de kooi kan jagen om het gemeen te zeggen en dat ik dan de in/uitgang kan afsluiten door middel van een sluisje die ik dicht kan maken of zo..
ook wil ik de deurtjes van de konijnenhok af te zetten met karton niet met hout omdat ik er dan niet meer in kan kijken. karton kun je zo weghalen..
iemand een idee?? |
Woensdag 28 Januari 2009 8:24 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat ziet er mooi uit! Je zit niet stil om een plaatsje voor je vogels te maken! Ik ben zelf helaas ook niet technisch. Misschien kan je reageren in Swanny's dagboek? Of Esjo's dagboek? Of het dagboek van Geppy? Zij hebben volieres en kunnen je waarschijnlijk hele goede adviezen geven. |
Woensdag 28 Januari 2009 8:40 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Zo, jij weet wat doen in elk geval. Maareuh, moet wel zeggen, je lieverds, die gaan je dankbaar zijn. Wat een knappe ideetjes hoor  |
Donderdag 29 Januari 2009 7:46 am |
|
|
geppy
Beginnende vlieger
Hallo Diana,
Ik weet niet wat voor soort vogels je er in wil gaan houden, ik denk dat je hier misschien wel 2 grasparkieten in kunt houden.
Wat het schoonmaken betreft , gebruik daar groene zeep voor. Maar ik weet niet of je het hok goed schoon kunt krijgen, als er konijnen in hebben gezeten.
Die lucht van de urine van konijnen (amoniak lucht) krijg je er volgens mij niet uit.
En als je vogels aan het hout gaan knagen waar de urine van de konijnen in zit , weet ik niet of je vogels daar tegen kunnen.
Ik persoonlijk zou het niet doen.
Sorry dat ik je mooie ideeen in de war breng.
je moet het zelf weten, maar je kunt je vader toch wel heel lief aankijken en dan maakt hij vast wel een mooie voliere voor je.
Als je vragen hebt, laat maar horen.
gr gerben  |
Donderdag 29 Januari 2009 8:52 am |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
schoon maken doe ik met water en chloor. Maar zoals Gerben al zegt, het lijkt me niet gezond als de parkieten? of papegaaien? gaan knagen aan het hout waar de konijnen hun ontlasting op hebben gedaan.
ik zou er van ijzer profiel een schuif maken aan de muur. je kunt in dat ijzeren profiel een aluminium of ijzeren schuif schuiven. je kunt de vogels zo binnen opsluiten. ik zou aan de voorkant het gaas en het deurtje weghalen en een "raam"maken met gaas erop. dat schroef je ertegen aan en haal je er af als je gaat schoon maken. dat is met een accuschroef apparaat zo gebeurt met max 4 schroeven. als stokken zou ik gezien de kleine ruimte maar gewoon een rechte stok nemen. misschien een recht wilgentakje |
Donderdag 29 Januari 2009 12:24 pm |
|
|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
hoii geppie
het gaat alleen om dat de konijnenhok een nachthok word ik heb al een voliere
ik wilde de konijnenhok goed schoonmaken met dettol en dan de binnenkant helemaal schuren nogmaals dettol en dan verven..
en mischien dat ik een oude kast omtover tot nachthok.. maar dan word hij veel kleiner en smaller.
gr diana. |
Donderdag 29 Januari 2009 5:28 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heb je nog een oude kast? Want dat zou helemaal perfect zijn! Soms kan je op marktplaats ook kasten vinden die je gewoon voor nop kan ophalen. |
Vrijdag 30 Januari 2009 6:25 am |
|
|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
ja ik heb een douchkast zon kast die je onder je wastafel in de douch kan zetten.
ongeveer 80cm lang bij 40 breed en 40 hoog denk ik.
die is gemakkelijker om op te hangen aan de muur die is niet hoog.
en iik heb van die platen die dunne daarmee ga ik hem helemaal dichtmaken., ik ga er morgen aan beginnen
gr dian |
Vrijdag 30 Januari 2009 3:13 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:35 pm
|
|
|
|
|