Kortwieken, doet dat pijn?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Ricardo
Eitje

Kortwieken, doet dat pijn?  Reageer met quote  

Wie weet er of bij het kortwieken de vogels de eerste keer altijd schreeuwen? Want het kan natuurlijk zijn, ik heb nog nooit een been gebroken, maar als bij een schouder luxatie dat dit de eerste keer de meeste pijn doet?
Bericht Maandag 14 November 2011 1:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Ricardo
Eitje

Re: Kortwieken, doet dat pijn?  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ricardo
Wie weet er of bij het kortwieken de vogels de eerste keer altijd schreeuwen? Want het kan natuurlijk zijn, ik heb nog nooit een been gebroken, maar als bij een schouder luxatie dat dit de eerste keer de meeste pijn doet?
\
Of doet alleen bloeden pijn?
Bericht Maandag 14 November 2011 9:16 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

goed wieken doet geen pijn en ze bloeden niet...wat is er gebeurt dan, maak me nu een beetje zorgen.....
Bericht Maandag 14 November 2011 9:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ricardo
Eitje

Reageer met quote  

Nee niets. Ik zou niet aan de veren van mijn vogels durven komen met een schaar, volgens mij gevoelige dingen bij de vogels, als ik ze zo nu en dan met elkaar bezig zie met het veren. Ze geven dan wel eens een spontane kreet en vallen dan aan alsof de ander het dan te hard doet en pijn doet? Zo ook bij het kroelen. Daarom vroeg ik mij af of de veren dan pijn doen en of er mischien toch wel zenuwen door de pennen lopen? Op de een of andere manier zitten ze toch in de vleugel vast.
Maar goed ik ben ook nog maar een eitje! Sorrie als de vraag stom is. Maar stom genoeg, ik kan me niet voorstellen, heb ik ook wel eens gehoord over haar pijn?
Bericht Maandag 14 November 2011 9:33 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

stomme vragen bestaan nit. het is stom om niet te vragen Very Happy
je hebt wieken en leewieken. bij het leewieken gaat er een stuk van de vleugel af en dat is niet alleen piijnlijk, maar zelfs zeer traumatisch en pure mishandeling.
wieken, knip je de veren af. net als wij onze haren knippen, kun je ook veren knippen. dat doet geen pijn, je haalt niks van het levende deel van de vleugel af. het goede van wieken is zelfs dat na de rui de veren weer terug groeien en ze dan weer vliegen kunnen.
bij leewieken groeit de vleugel nooit meer aan. de vogel kan nooit meer vliegen.
helpt dit een beetje?
Bericht Dinsdag 15 November 2011 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
C.P
Net uit het ei

Reageer met quote  

Stomme vragen zijn er inderdaad niet.
Het wieken doet geen pijn bij de gaaien ze kunnen het je enkel kwalijk nemen,heb het eens gedaan bij Vito en die was toen zo boos op mij dat zij 2 maanden niet naar mij toe kwam.Vito heeft wel een erg gevoelig karakter en dat maakt haar net zo speciaal.
Mvg C.P
Bericht Woensdag 16 November 2011 1:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:36 pm
  Berichten van afgelopen: