Lang geleden!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Manon79
Beginnende vlieger

Lang geleden!  Reageer met quote  

Hallo!!!!
Daar zijn we weer. Echt lang geleden! Zou heel graag wat vaker online willen zijn, maar hebben nog steeds geen computer, laat staan internet aansluiting... haha!! En hebben het nog stees druk met huis en eigen zaak van vriend en nieuwe baan voor mij... Dus vandaar.
Het bevalt ons echt heel goed in het nieuwe huis en heb gelukkig wel veel meer tijd voor Sypie, nu we daar wonen. Hij is, als we thuis zijn bijna altijd los. En de afgelopen weken is ie lekker mee naar buiten geweest. Maar heb m nog niet laten kortwieken. Dit omdat hij echt mega aan het plukken geslagen is. Snap er niks van. De laatste tijd werd het alleen maar erger. Ik heb m zelfs z'n oude kooitje weer terug gegeven, want z'n nieuwe kooi vond ie helemaal geen succes. Hij zat de hele tijd maar wat in z'n schommeltje... Nu, in z'n oude kooitje is ie tenminste wel weer wat levendiger... Maar dat plukken,... Ik weet echt niet wat ik daarmee moet.
Heb van dokter al verschillende sprays en smeersels en spul gekregen maar hij plukt gewoon door.... Vind het zo zielig voor hem!!! Ben bang dat als ik m nu laat wieken dat er nog minder van m overblijft... Hij heeft een heel kaal kontje.... Zo zielig...
Dus, mochten jullie nog tips voor ons hebben, laat het dan alsjeblieft weten, want ik wil echt wel dat ie beter wordt!!!!!
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, welkom terug. Ja, druk bezig zijn, kennen we alles van maar goed.

Zou het niet kunnen dat de verhuis een aanleiding geweest is voor het plukgedrag van Sypie en dan de combinatie van de nieuwe kooi, teveel nieuw ineens zeg maar? Want aangezien Sypie nu meer aandacht krijgt en veel los is dan kan het aan de verveling buiten de kooi niet liggen. Is er voldoende speelgoed en afwisseling in de kooi?
Aangezien het plukken waarschijnlijk begonnen is na de verhuis kan het daar wel mee te maken hebben hoor en misschien dat jullie, met de beste wil van de wereld, juist met de verhuis Sypie de nieuwe kooi hebben gegeven of zo en dat kan volstaan om Sypie misschien in de war te brengen. Niet slecht bedoelt hoor, helemaal niet maar we weten natuurlijk niet wat vogels denken. Ik probeer gewoon ff mee te denken. Rolling Eyes
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat dacht ik ook. Dat het gewoon te veel in één keer was,... Het plukken is begonnen toen we aan het verbouwen waren en hij (veel) minder aandacht kreeg. Maar nou krijgt ie echt veel aandacht, dus had eigenlijk gehoopt, zeker nou hij zijn oude kooitje weer terug heeft dat het plukken minder zou worden... Zo frustrerend!!! Wil echt graag dat ie beter wordt!!!

Moet er helaas weer vandoor. (Zijn nu bij schoonouders.) Maar wat vinden jullie? Zal ik m toch laten wieken?
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:21 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Lang geleden!  Reageer met quote  

Hoi Manon! Leuk dat je even komt buurten. Very Happy
Fijn dat je meer tijd hebt voor Sypie, want dat vindt hij volgens mij wel prettig.
Wel jammer dat hij aan het plukken geslagen is. Naar welke arts ga je? (Ik meen dat je dit al een keer hebt gezegd?) Ik zou proberen eerst de medische redenen uit te sluiten en daarna aan het gedrag beginnen te denken.
Zet je hem 's avonds weg in een donkere kamer? Door de dagen niet langer te laten kan je evt hormonaal plukken tegengaan.
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoi Manon, wat leuk dat je even weer komt kijken. Jammer dat Sypie zo aan het plukken is geslagen. Als het niets medisch is zou het idd. weleens de stress en alles erom heen van de verbouwing / verhuizing kunnen zijn geweest.
Wel fijn dat jullie weer wat meer tijd hebben voor jullie zlef en automatisch dan ook voor Sypie. Het was ook wel een hele drukke periode
Bericht Zondag 18 Mei 2008 10:23 pm
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sypie gaat wel altijd rond dezelfde tijd slapen, en heeft iedere dag voor het slapen gaan hetzelfde ritueel. Voor slapen gaan nog een beetje eten dan mee naar badkamer en daar drinken en dan rond 12 uur slapen. Maar zijn kamer is niet volledig donker. Heb extra een nachtlampje voor m gehaald omdat ik dacht dat ie dat fijner zou vinden. Moet de kamer dan helemaal donker zijn?
De dierenarts waar ik ga is trouwens Dr van der Sanden. En moet eerlijk zeggen dat ik eerst vond dat ie wat ruw was, maar nu ben ik echt tevreden over hem...
Wat vinden jullie van t wieken? Toch doen?
Begin trouwens wel weer meteen met mijn verhaal, maar hoe is het eigenlijk met jullie? Very Happy
Bericht Maandag 19 Mei 2008 4:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Toch nog even een vraagje Manon, tot hoe laat slaapt je gaaitje dan? Want als ze niet genoeg uurtjes slapen dan kan dat na een tijd ook wel tot problemen leiden. Een slaaptekort kan ook een oorzaak zijn. Het wieken zie ik niet onmiddellijk een probleem in maar ik zou toch eerst de oorzaak zoeken van het plukken en dan definitief over wieken beslissen; Denk even rustig na over het slapen. Het beste is wel een volledig donkere kamer voor je gaaitje, ze hoeven geen nachtlampje en echt een uur of 10 slaap is ideaal.
Bericht Maandag 19 Mei 2008 7:53 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Manon, ik zou eerst proberen om de kamer wat donkerder te maken. Misschien helpt dat? Van der Sanden ken ik persoonlijk niet. Ik meen dat Danny ervaring met hem heeft?

Ik denk niet dat wieken de oplossing voor het plukken is. Het kan misschien wel helpen om hem mee te nemen naar buiten. (Zorg wel dat hij goed gewiekt is!! --> Aub niet met harde wind..) Je kan ook bijvoorbeeld een fietsmandje afdekken met gaas ofzo en hem zo meenemen. Da's veiliger. Zo heeft hij meer tijd om aan andere dingen te denken dan aan zijn eigen veertjes.
Bericht Dinsdag 20 Mei 2008 8:32 am
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wie weet iemand in Zuid-Limburg die kan wieken?
Bericht Maandag 26 Mei 2008 3:48 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik was in het begin ook niet zo te spreken over VanderSande.
De laatste keren dat ik er ben geweest,was ik ook meer over hem te spreken.

Jammer van het plukgedrag. Zoals sommige mensen al hebben gezegd,zou het evt. aan de verhuizing kunnen liggen.
Probeer er alleen niet te veel aandacht aan te geven,want dan ziet je gaaitje dit als stimulans. Wink

Ik kan wieken,maar ik zit op dit moment helaas maar heel weinig in het zuiden. Embarassed Vandaag ben ik nog hier,maar morgen vertrek ik weer naar het Noorden,en weet nog niet voor hoe lang.
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 1:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

je kan ook knoflook in water koken en dat als drinkwater geven. het geeft een vieze smaak aan de veren en daardoor stoppen ze ook vaak met plukken. het is het proberen waard.
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 2:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ga het proberen met die knoflook. Kan het inderdaad altijd proberen! Thanks!

Danny:
Zou je mij misschien iets willen laten weten als je weer tijd hebt? Hoeft ook niet perse van vandaag op morgen hoor... Smile
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 3:39 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Dat is een goede tip Alexandraatje Very Happy . Had ik nog nooit gehoord.
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 7:40 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zal wat laten weten,als ik weer naar het zuiden kom.
Hoop dat ik het redt voor juli,want dan ben ik de hele maand weg.
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 6:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ok, Danny. Ik hoor het wel. Zou fijn zijn als je dan volgende maand even tijd hebt. Very Happy
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 3:52 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 5:39 am
  Berichten van afgelopen: