laten wennen aan elkaar??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
hilli
Vliegende acrobaat

laten wennen aan elkaar??  Reageer met quote  

hoihoi,
ik heb sinds vandaag een kerngezonde bont boertje Elmo (is getest) en heb dus mijn lieve kokkie...
Maar nu is de vraag wanneer en hoe kan ik kokkie en elmo aan elkaar laten wennen???
Zelf dachten we eraan om kokkie bij de opvoeding van elmo te betrekken maar wat moet ik nog meer doen?? Kokkie is inmiddels wel gewend aan kobus want dat was in het begin ook veren omhoog en knorren
groetjes hilli
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 6:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou dat idd gewoon proberen Very Happy . Gaat dat niet, maak er dan geeen groot punt van, maar laat ze dan op afstand wennen/kijken en breng ze op een andere, vreemde plek echt bij elkaar.

En gefeliciteerd met Elmo!! Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

dankje !!! Very Happy
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: laten wennen aan elkaar??  Reageer met quote  

Ja hoor dat kan. Very Happy Ik zou wel echt een vreemde omgeving (onbekende kamer) gebruiken en het liefst een vlakke ondergrond. Cool Zo is het hier diverse keren perfect gegaan.
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:33 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

is het niet beter om even te wachten tot elmo wat groter is of maakt dat niet echt uit ?
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:38 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou het gewoon proberen. Zolang je erbij bent kun je altijd ingrijpen Wink
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:42 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

okeej dan hebben we vanaf morgen een goede opdracht hier thuis haha ahhh over een paar weken staan er vast foto`s op van kokkie met elmo samen op een stok haha
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:44 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Very Happy Very Happy

Ik ben benieuwd hoe het gaat! He, maar als ze niet echt relaxt op elkaar reageren..en dat kan gebeuren, want t zijn soms net jaloerse kinderen Laughing ...dan moet je er geen punt van maken hoor. Ook voor jezelf niet Wink Uiteindelijk komt t vast wel goed, dus vergeet niet vooral te genieten van je ukje en je andere lieverds Very Happy
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 7:52 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

nee ik geef het zowiezo de tijd en dwing ze nergens toe kan nu alleen nog maar genieten van mn schatjes Very Happy
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 8:04 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb ook pas mijn jardine en mijn nieuwe meyertje op neutraal gebied aan elkaar laten wennen. Het ging perfect.

Wel ben ik boven op bed gaan zitten want ze wilden allebei bij me zitten, ze vonden het allebei eng. Ik ben dus echt tegen de muur uit hun zich gaan zitten zodat ze door mij niet werden afgeleid. Wel hield ik het constant in de gaten.

Dus 1 uurtje op neutraal gebied zonder kooien of iets dergelijks.
Een dag later weer een uurtje, nu allebei met een bakje zaad op de grond.
Weer een dag later heb ik de 2 bakjes zaad op de speeltafel gezet, de speeltafel bij de kooien weg gereden en allebei op de speeltafel gezet.
Het ging perfect.
Eerst ging Dinky (jardine) als Juultje bovenop zat naar beneden en als Juultje beneden zat ging Dinky naar boven.
Op een gegeven moment ging Juultje zich poetsen bovenop de speeltafel. Na enig aarzelen klom Dinky ook naar boven en ging zich naast Juultje ook poetsen. Lief he. Ik was zo blij.

Gisteren hebben ze op elkaars kooien gezeten, ook dat ging goed. En dan te weten dat ik het meyertje nog maar een week heb.

Succes ermee, ik ga er van uit dat het lukt. Wink
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 8:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sluit me helemaal an bij Tommy.
ben eens benieuwd hoe het gaat.
Bericht Vrijdag 30 Maart 2007 11:28 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ach meis gun t de tijd ze wennen echt wel hoor Laughing

hier deed ik ze allebei op de grond en dan spelen ze vanzelf wel met elkaar Laughing
tot de grote dag ik ze allebei los had en ff na boven moest kwam beneden en zaten coco en charlie opeens bij elkaar in de kooi Embarassed
Bericht Zaterdag 31 Maart 2007 5:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik heb heel erg het idee dat kokkie bang is voor elmo had ze op een aparte plek op de grond gezet en elmo wou onder de bank en kokkie kroop op mn moeder haar pantoffel strak tegen haar been aan en kokkie kijkt dan zow zielig ook maar als het echt niet wil dan zal et ooit wel komen als elmo groot is

liefs hilli
Bericht Zaterdag 31 Maart 2007 6:06 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Zoals ilona ook al zegt.
geef het de tijd.
Kijk naar het verhaal van coco en gompie of naar dat van ilona.
niks proberen af te dwingen,dan komt het wel goed. Wink
Bericht Zaterdag 31 Maart 2007 8:00 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ja idd had ik gelezen en dat is echt goed gegaan bij coco en gompie maar ook bij ilona idd zal bij ons ook wel een keer komen als de tijd daar rijp voor is Very Happy maar als je al ziet hoeveel foto`s er wel niet zijn met verschillende soorten papegaaien bij elkaar zo mooi om te zien Very Happy
Bericht Zaterdag 31 Maart 2007 8:03 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:45 pm
  Berichten van afgelopen: