Lori van de blauwe bergen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Lori van de blauwe bergen  Reageer met quote  

Heeft iemand ervaring met Lori van de blauwe bergen?
Ik heb wel drie dagboeken gezien, maar die waren erg klein.
In hoeverre zijn ze geschikt als huiskamervogel en wat kosten ze gemiddeld?

Alvast bedankt!
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 6:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat ik van Lori's weet is dat ze een dieet hebben wat veel uit fruit bestaat en daarom poepen ze ook dun. Verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ze zijn wel prachtig Very Happy
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 6:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, wat betreft de 'afwijkende' voeding heb ik ook ontdekt.
Ze zijn inderdaad prachtig, daarom. Daarom wil ik info inwinnen, want het karakter cq geschikt als huiskamervogel is voor mij belangrijker.

Er is niet veel te vinden op internet betreffende lori's als huiskamervogel. Het gaat voornamelijk over kweken.
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 6:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die poep is echt heel erg.. Ben je wel eens in Avifauna geweest? Daar kan je ondervinden hoe ze hun poep tegen je aan spuiten. Laughing

Hier staan mensen met een lori: http://www.fluffies.org/nl/pro.....id=11&
Via hun profiel kan je misschien reageren in hun dagboek/gebruikerspagina??
Bericht Zondag 26 Oktober 2008 8:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik had het merendeel van die dagboeken inderdaad al gezien.

Maar van wat ik zo allemaal heb kunnen vinden, kan ik toch beter voor de pyhrrura gaan. Denk ik.....
En ik moet er niet aan denken dat ik lekker op de bank zit en flats! Zo in m'n gezicht. Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 9:12 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahahahaha Jen, weet je. Iemand die in is voor een "surprise" kan daar misschien goed mee om maar mij zou het niet lukken denk ik om zo'n cadeau telkens met een glimlach te ontvangen. Laughing Laughing
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 11:10 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja lori's hebben zeker aangepast voer iedere dag pap, er zijn ook lori pellets maar het is heel moeilijk ze daar op te zetten.

poep stinkt vreselijk.

Pyrrhura's zijn ook leuke clowntjes. kijk maar eens in mijn dagboek.

Wil je een vogel aanschaffen ga dan naar een kweker.

Geppy, esjo en ik kweken pyrrhura's.
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 11:27 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Whahahahaha Jen, weet je. Iemand die in is voor een "surprise" kan daar misschien goed mee om maar mij zou het niet lukken denk ik om zo'n cadeau telkens met een glimlach te ontvangen. Laughing Laughing

Laughing Laughing Mij wel..... Gewoon terugpoepen! Laughing Laughing
Nee hoor, ik zou het ook niet trekken...
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 4:59 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
Ja lori's hebben zeker aangepast voer iedere dag pap, er zijn ook lori pellets maar het is heel moeilijk ze daar op te zetten.

poep stinkt vreselijk.

Pyrrhura's zijn ook leuke clowntjes. kijk maar eens in mijn dagboek.

Wil je een vogel aanschaffen ga dan naar een kweker.

Geppy, esjo en ik kweken pyrrhura's.

Ja, ik heb de lori al geschrapt van m'n lijstje (van twee, hehe). Hoe mooi ze ook zijn, dat is natuurlijk neit het belangrijkst.

Maar ik heb al contact met geppy, thanks!

Oh ja, ik heb jouw dagboek gezien. Dat brengt mij bij de vraag, waar is Pearl gebleven, daar kon ik niets over terugvinden....
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 5:00 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Smile

pearl moest bij mij weg omdat hij volgens Gendika PBFD had. ik heb een 2e test in duitsland laten doen en dit bleek niet zo te zijn.

hij zat bij mijn oom in de voliere met een popje, ik heb hem daar gelaten omdat hij verliefd was en hij was veel te luidruchtig voor in huis:) hij is nog tam en bezoek hem vaak.
Bericht Maandag 27 Oktober 2008 8:22 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Oeh, wat een misser van Gendika. Heb daar ook de testen laten doen.... Rolling Eyes

Balen dat het zo gelopen is, maar Pearl is helemaal gelukkig nu en dat is toch ook fijn.
Bericht Zondag 2 November 2008 10:32 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:58 pm
  Berichten van afgelopen: