|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| Mee naar het buitenland |
|
|
hai iedereen,
Ik ben even niet zoveel aanwezig geweest, want had het erg druk met school! Maar nu met de vakantie in zicht wordt het al weer wat rustiger.
Over 2 weekjes gaan Nelis en ik lekker naar Frankrijk om van het mooie weer te genieten! Maar ik vroeg me af wat ik allemaal nodig heb om Nelis mee te nemen naar Frankrijk. Ik heb al een gezondheids verklaring, maar vroeg me af of ik niet nog meer nodig heb. Ik heb het de dierenarst al gevraagt, maar die wist het niet precies dus ben ik dor verstuurd naar een instantie, maar zij wisten het ook niet.
Ik vroeg me dus af of iemand hier op fluffies meer weet. En wat hadden jullie allemaal geregeld toen jullie naar het buitenland gingen?
Ik hoop dat jullie meer weten!
groetjes Maartje |
Maandag 25 Juni 2007 9:13 am |
|
|
digifiel
Fladderaar
Voor de zekerheid een kopietje van het eigendomsbewijs meenemen en op een veilige plaats bewaren (bij je paspoort bijvoorbeeld) |
Maandag 25 Juni 2007 9:37 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Mee naar het buitenland |
|
|
Ik ben nog niet eerder naar het buitenland geweest met m'n papegaaien. Ja één keer, eventjes naar Duitsland. (Zazu vond het shoppen in Centro erg leuk)
Je hebt meen ik een eigendomsbewijs nodig.
Bel anders even een vogelarts. Hooimeijer weet het in ieder geval. |
Maandag 25 Juni 2007 11:09 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ja,je moet ff kijken.
Voor elk land gelden weer andere regels.
Meen sowieso een gezondheidsverklaring en eigendombewijzen.
Hopelijk komt er nu geen zeik met weer uitbraken van H5N1.  |
Maandag 25 Juni 2007 7:33 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Nee, dat met die vogelgriep hoop ik ook niet voor je. In een ander land is het toch moeilijker communiceren met de authoriteiten die erover gaan. |
Maandag 25 Juni 2007 8:58 pm |
|
|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
ik heb een paspoort en een gezondheidsverklaring. ik zou niet weten wat ik nog meer mee moet nemen. |
Dinsdag 26 Juni 2007 12:38 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
gezondheisverklaring van hoe oud??
Ze mogen meen ik niet ouder zijn dan 6 maanden,maar dat weet ik niet zeker. Maar dit is ook niet voor elk land nodig.
Dit heeft verder trouwens niets met de testen te maken,zolas polyoma en PBFD. |
Dinsdag 26 Juni 2007 1:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij mag de gezondheidsverklaring voor sommige landen niet ouder zijn dan 10 dagen? Of heb ik dat helemaal verkeerd? |
Dinsdag 26 Juni 2007 4:19 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Lijkt mij erg sterk, ik ga namelijk 14 dagen op vakantie en dan zou zijn gezondheids verklaring niet meer gelden!
Bij mijn hond kijken ze ook altijd nauwlijks naar de papieren!
Ik denk dat het paspoort het aller belangrijkste is! |
Woensdag 27 Juni 2007 7:49 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehm, ik had het wel gelezen. (Er stond ook dat goede planning belangrijk was) Denk ook niet dat ze snel zullen controleren, maar, better safe than sorry? |
Woensdag 27 Juni 2007 10:59 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik ben het met Sue eens. vaak kijken ze niet maar het gebeurd wel eens. beter voorkomen dan genezen hoor, vooral nu ze zo scherp met de vogel import zijn. je weet maar nooit. kan zijn dat er juist nu goed op gelet wordt.
hou er rekening mee dat de vogelgriep weer oplaait. in zuid duitsland en hier in tsjechie is de vogelgripe verklaard dus oppassen en goed informeren. niet dat je dadelijk een risico loopt, dan zit je helemaal. kijk naar een eventueel opvangadres als je ze niet mee kunt nemen vanwege dit gevaar. |
Woensdag 27 Juni 2007 2:38 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij valt het met die vogelgriep wel mee. Da's volgens mij zwaar overtrokken. Per jaar gaan er meer mensen dood door de gewone griep dan aan vogelgriep. Voorzichtigheid is geboden, maar paniek is nergens voor nodig. (Natuurlijk niet vrolijk bij watervogels gaan staan in een risicogebied) |
Woensdag 27 Juni 2007 5:15 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:59 pm
|
|
|
|
|
|