Mee naar het buitenland

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Mee naar het buitenland  Reageer met quote  

hai iedereen,

Ik ben even niet zoveel aanwezig geweest, want had het erg druk met school! Maar nu met de vakantie in zicht wordt het al weer wat rustiger.

Over 2 weekjes gaan Nelis en ik lekker naar Frankrijk om van het mooie weer te genieten! Maar ik vroeg me af wat ik allemaal nodig heb om Nelis mee te nemen naar Frankrijk. Ik heb al een gezondheids verklaring, maar vroeg me af of ik niet nog meer nodig heb. Ik heb het de dierenarst al gevraagt, maar die wist het niet precies dus ben ik dor verstuurd naar een instantie, maar zij wisten het ook niet.
Ik vroeg me dus af of iemand hier op fluffies meer weet. En wat hadden jullie allemaal geregeld toen jullie naar het buitenland gingen?

Ik hoop dat jullie meer weten!

groetjes Maartje
Bericht Maandag 25 Juni 2007 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

Voor de zekerheid een kopietje van het eigendomsbewijs meenemen en op een veilige plaats bewaren (bij je paspoort bijvoorbeeld)
Bericht Maandag 25 Juni 2007 9:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Mee naar het buitenland  Reageer met quote  

Ik ben nog niet eerder naar het buitenland geweest met m'n papegaaien. Ja één keer, eventjes naar Duitsland. (Zazu vond het shoppen in Centro erg leuk)
Je hebt meen ik een eigendomsbewijs nodig.
Bel anders even een vogelarts. Hooimeijer weet het in ieder geval.
Bericht Maandag 25 Juni 2007 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja,je moet ff kijken.
Voor elk land gelden weer andere regels.
Meen sowieso een gezondheidsverklaring en eigendombewijzen.
Hopelijk komt er nu geen zeik met weer uitbraken van H5N1. Sad
Bericht Maandag 25 Juni 2007 7:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, dat met die vogelgriep hoop ik ook niet voor je. In een ander land is het toch moeilijker communiceren met de authoriteiten die erover gaan.
Bericht Maandag 25 Juni 2007 8:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik heb een paspoort en een gezondheidsverklaring. ik zou niet weten wat ik nog meer mee moet nemen.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 12:38 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

gezondheisverklaring van hoe oud??
Ze mogen meen ik niet ouder zijn dan 6 maanden,maar dat weet ik niet zeker. Maar dit is ook niet voor elk land nodig.
Dit heeft verder trouwens niets met de testen te maken,zolas polyoma en PBFD.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 1:58 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij mag de gezondheidsverklaring voor sommige landen niet ouder zijn dan 10 dagen? Of heb ik dat helemaal verkeerd?
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 4:19 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Lijkt mij erg sterk, ik ga namelijk 14 dagen op vakantie en dan zou zijn gezondheids verklaring niet meer gelden!
Bij mijn hond kijken ze ook altijd nauwlijks naar de papieren!
Ik denk dat het paspoort het aller belangrijkste is!
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 7:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm, ik had het wel gelezen. (Er stond ook dat goede planning belangrijk was) Denk ook niet dat ze snel zullen controleren, maar, better safe than sorry?
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 10:59 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben het met Sue eens. vaak kijken ze niet maar het gebeurd wel eens. beter voorkomen dan genezen hoor, vooral nu ze zo scherp met de vogel import zijn. je weet maar nooit. kan zijn dat er juist nu goed op gelet wordt.
hou er rekening mee dat de vogelgriep weer oplaait. in zuid duitsland en hier in tsjechie is de vogelgripe verklaard dus oppassen en goed informeren. niet dat je dadelijk een risico loopt, dan zit je helemaal. kijk naar een eventueel opvangadres als je ze niet mee kunt nemen vanwege dit gevaar.
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 2:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij valt het met die vogelgriep wel mee. Da's volgens mij zwaar overtrokken. Per jaar gaan er meer mensen dood door de gewone griep dan aan vogelgriep. Embarassed Voorzichtigheid is geboden, maar paniek is nergens voor nodig. Wink (Natuurlijk niet vrolijk bij watervogels gaan staan in een risicogebied)
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 5:15 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 26 Mei 2012 11:59 pm
  Berichten van afgelopen: