|
|
|
Suus
Beginnende vlieger
| Meer mensen hun vogel uit Rotterdam? |
|
|
Zijn er meerdere mensen die hun vogel uit Rotterdam gehaald hebben,
bij een hobby kweker? Zij hebben geen bedrijf, maar hebben hun vogels
in huis! Het lijkt me wel leuk om met deze mensen in contact te komen!!
Suus |
Zaterdag 21 Februari 2009 10:30 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ik ken ze niet maar volgens mij vragen hun mega veel voor hun kleintjes.
ze worden ook in een aquarium gehouden ook als ze al behoorlijk in de veren zitten. Mijn jonge pyrrhuratjes willen al heel jong klimmen en zitten dan al in een kooi hoor. |
Zaterdag 21 Februari 2009 5:24 pm |
|
|
Suus
Beginnende vlieger
Klopt ze zitten nog steeds in een terariumbak, maar ze laten ze wel veel los en zo. Ik weet niet wat veel is voor zo'n vogel? Maar ze rekenen ong 1.45 per dag en dat geloof ik x 6 weken.
Achjah straxs kan de kleine genoeg klimmen.. |
Zaterdag 21 Februari 2009 5:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
In een terrariumbak? Ik snap dat ze zo tentoon worden gesteld om te kopen maar het is niet echt een natuurlijke situatie. Het nest is donker, terrariumbak zorgt voor veel licht..  |
Zondag 22 Februari 2009 6:15 am |
|
|
Suus
Beginnende vlieger
Ze hadden het goed naar hun zin hoor, zaten lekker dicht bij elkaar en sliepen gewoon of waren aan het donderen en zaten op de rand. Ze hadden ook een warmte lamp waar er een paar onder zaten. Had nou niet echt het idee dat ze er een probleem mee hadden. Al sanp ik wel dat het niet de natuurlijke situatie is. |
Zondag 22 Februari 2009 9:43 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Suus
Ze hadden het goed naar hun zin hoor, zaten lekker dicht bij elkaar en sliepen gewoon of waren aan het donderen en zaten op de rand. Ze hadden ook een warmte lamp waar er een paar onder zaten. Had nou niet echt het idee dat ze er een probleem mee hadden. Al sanp ik wel dat het niet de natuurlijke situatie is.
het is niet goed hoor lamp op hun hoofd:S dit kan volgens mij ookzorgen voor gedragsproblemen:(
Tevens kunnen ze niet stokzitten en klimmen:S
Wel jammer hoor als het voor de handel gaat en het geen hobby meer is:( |
Zondag 22 Februari 2009 9:45 am |
|
|
|
|
Suus
Beginnende vlieger
Die mensen hebben geen bedrijf hoor:) en ze zijn hobbie fokkers .. Er hangt geloof ik 1 lamp in en ze zitten vaak in de hoekjes bij elkaar.
zo ongeveer
http://img3.imageshack.us/img3/8744/vogel.jpg
Ik had een goed gevoel bij deze mensen, het zag er schoon uit. En hebben al mijn vragen netjes beantwoord. Al kom je er achter af wel achter dat je meer dingen wilt weten  |
Zondag 22 Februari 2009 10:23 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
hobbykwekers met zulke prijzen  |
Zondag 22 Februari 2009 2:50 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Eehhh??? Ik vind dit een beetje raar?? Zoveel vogels samen in een bak? De hobbykweker waar Cleo vandaan komt had maar een paar koppels en destijds 'maar' drie jongen, dus die kregen iig elke zorg en aandacht en bleven tot hun zesde week gewoon bij paps en mams.... En worden de vogels getest? Welke hobbykwekers zijn dit dan? |
Zondag 22 Februari 2009 7:21 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Laura B
Eehhh??? Ik vind dit een beetje raar?? Zoveel vogels samen in een bak? De hobbykweker waar Cleo vandaan komt had maar een paar koppels en destijds 'maar' drie jongen, dus die kregen iig elke zorg en aandacht en bleven tot hun zesde week gewoon bij paps en mams.... En worden de vogels getest? Welke hobbykwekers zijn dit dan?
staan vaak met bruinoortjes hypoxanthas en wildkleurtjes op MP
Ze vragen hele erge prijzen wat een hobby dan zeg en voor het gelddat ze vrgen is het vogeltje niet eens getest:S |
Zondag 22 Februari 2009 7:43 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Wat jammer dat ze zo veel geld vragen voor hun jongen. Niet elke kweker vindt dat zo belangrijk...
Erg jammer dat ze niet testen, de ouders zullen toch wel getest zijn? Hoop ik??  |
Zondag 22 Februari 2009 7:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm ik vind het jammer dat er valkjes bij zitten. Valkjes zijn geloof ik gevoeliger voor PBFD. Als het valkje pbfd heeft kan hij gemakkelijk de pyrrhura's aansteken. (ALS! Ik zeg niet dat het zo is.. )
Fijn dat het er wel schoon uit zag!  |
Maandag 23 Februari 2009 6:55 am |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Hmmmm, zoveel verschillende vogels in 1 bak?
Op mijn beurt zeg ik dan, MIJDEN, opzoeknaar een andere kweker.
Waarschijnlijk heeft 'ie ook een betere prijs... |
Maandag 23 Februari 2009 9:44 am |
|
|
Suus
Beginnende vlieger
|
|
|
De ouders waren wel getest, en okki en de anderen zagen er super uit en hadden het super naar hun zin.
Deze reactie's kreeg ik ook toen ik mijn hond kocht. Ergens deuchte het allemaal niet. Schuur niet bij de mensen op groeien. Het had idd beter uit gepakt als jack met mensen op gegroeit was hij is een beetje mensen schuw maar ook zo goed voor de mensen die hij goed kent en dat vind ik prima. Zo lang hij goed is voor de baas is het goed het hoeft geen aller mans vriendje te zijn. Jack is Super.
Dit is net als Okki die mensen doen het op deze manier misschien niet helemaal zo als hoort maar ze hebben er nog nooit problemen mee gehad en iedereeen is tevreden. Ik geloof dat ik alles bij de verkeerde mensen koop vast een kwaal van mij
Dit is niet om jullie aan te vallen maar ik vind het gewoon jammer terwijl ik er zo'n goed gevoel bij had. En nu blijkt achtr af dat het allemaal niet goed is wat die mensen doen Als het anders moet moet het zeker anders maar toch vind ik het jammer dat als mensen het anders doen als bv 5 die het het zelfde doen dat die dan niet goed is
Het spijt me als ik het verkeerd begrijp. Ik vind het super op het forum en jullie helpen me zo goed met de vragen en ik krijg super antwoorde dus ik hoop dat jullie niet boos worden. |
Maandag 2 Maart 2009 8:54 am |
|
|
esjo
Moderator

Tuurlijk worden we niet boos.
En er zijn meerdere wegen die naar Rome leidden
Bovendien vliegen pyrrhura's pas vanaf op zijn vroegst met zeven weken uit het blok, en echt klimmen kunnen ze daar ook niet.
En wanneer de mensen met hun hart bezig zijn met de jonge vogeltjes bedoelen ze het in ieder geval goed.
En met Okki gaat het helemaal goed, ziet er prachtig uit, dus helemaal oké toch  |
Maandag 2 Maart 2009 10:47 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:03 am
|
|
|
|
|