meer soorten / positief-negatief?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
tbonteboertje
Ervaren vlieger

meer soorten / positief-negatief?  Reageer met quote  

Hallo ik wil graag jullie meningen Wink

Agafreak en ik hebben een kwekerij-tje...maar omdat we ook de wat meer gewilde soorten willen opvoeden en verkopen leek het ons handig bepaalde soorten bij minder actieve kwekers aan te schaffen..(b.v. kwekers die niet doen aan handopfok maar wel verkopen als handtam)

Zo hebben de nieuwe baasjes er baat bij, en hebben wij winst voor de kweekschuur om alles beter in orde te maken(grotere kooien/meer toebehoren enz.)...daarnaast krijgen we veel ervaring met de verschillende soorten vogels waar we dan mee bezig zijn.

Dan heb ik het over soorten zoals:
*valkjes
*halsbanden
*pyrrhura's
*andere parkieten soorten

Ik heb zelf tijd zat dit jaar en mijn ouders vonden het een goede zaak..ze weten hoe druk we zijn met de kweekschuur..

zelf werk ik op zaterdag in een papegaaien speciaalzaak dus ik weet na 1,5 jaar inmiddels alles over de handopfok.. ik denk niet dat dat een probleem moet worden..(ergere babys als wizzy kun je toch niet krijgen Laughing )

maargoed..wil iemand hierop reageren?..wat vind je slecht of juist goed hieraan?
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat moet ik zeggen? succes! Laughing
Had je de vogels in een voliere of broedkooien?
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 1:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: meer soorten / positief-negatief?  Reageer met quote  

He? Wat wil je eigenlijk? Je wil jonge vogels bij andere kwekers opkopen? En die met de hand grootbrengen? Ik weet niet of ik dit zou doen..
Je weet nooit wat die jonge vogels van andere kwekers hebben. Omdat polyoma vooral een probleem is bij jonge vogels zou ik het niet doen.

Maar wie ben ik? Wink
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 2:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Om die reden zou ik het ook niet doen,
Maar 2de reden, je hecht je meteen aan zo'n vogel Wink

En dat ben ik Laughing
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 2:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja dat ook Ziya.. Je hecht je zó snel aan een vogel. Maarja, dat zal je ook wel hebben met je andere vogels die je kweekt?
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 2:05 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, maar als ik kweekte zou ik wel jonge vogels GEVEN aan goeie kennissen, of mensen hier op het forum,
Maar niet op het internet verkopen,
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 2:08 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou dan nooit meer een vogel bij jullie kopen. Precies om de reden die Sue aangeeft: de kans op ziektes wordt vele malen groter als je met jongen van verschillende kwekers gaat werken, bovendien kan ik als koper dan ook niet meer controleren hoe de ouders er uitzien en hoe die verzorgd worden. Ik vind het ook niet nodig om met zulke jonge gaaitjes te gaan slepen.
Er zijn meerdere kwekers die zo werken en de dierenwinkels die gaaien verkopen werken eigenlijk allemaal zo, maar daar zal ik dus ook nooit een gaai kopen.
Dit is mijn mening natuurlijk maar he Very Happy
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 2:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben het met Sue en Igor eens...ik denk dat jullie kwekerij en de vogels dan onnodig risico lopen...Je kunt ze immers niet in quarantaine houden omdat ze constant verzorging nodig hebben. Dat gaat een keer fout en dan ben je juist verder van huis.
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 3:16 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wink ja klopt helemaal...dat was nou ook de reden waarom ik dit vroeg...

maarja voorlopig zijn we toch nog niks van plan...maar er zijn veel kwekers in de buurt die de vogels hebben getest waardoor de jongen dus minder kans hebben op een ziektes,...van onbekende zou ik nooit wat kopen Shocked

hechtten aan je vogel tjaa...wat denk je van 1,5 jaar lorre&co..daar leer je vanzelf mee omgaan.

maar jullie hebben gelijk!! Wink ..helemaal mee eens
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 5:38 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is ONTZETTEND moeilijk om alle kwekers te controleren.. Voor je eigen vogels kan je wel voorzichtig zijn, maar je kan helaas niet kijken bij andere mensen.. Geld kan rare dingen met mensen doen! Rolling Eyes
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 7:31 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

geld?? Rolling Eyes ...bedoel je voor mij of voor de kweker?..want mij gaat het niet om geld...maargoed jullie hebben ook gelijk hoor! ziektes daar ben ik ook voorzichtig mee...het was misschien een raar idee..

mijn biologie lerares zei altijd, als je op ziektes gaat letten kun je jezelf net zo goed opsluiten in een klein kamertje Laughing ..ik denk dat deze instelling een beetje de hemel ingeprezen had Surprised

maar van vier kwekers weet ik dat ze alles tegen ziektes doen...dus vandaar dat ik dit wilde doen..voorlopig in ieder geval niet Wink
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 8:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Voor de kweker.. Ik zeg niet dat iedere kweker zo denkt, zeker niet! Maar, ik zou het toch bij je eigen vogels houden?

Het was helemaal geen raar idee! Moet wel toegeven dat het me hartstikke leuk lijkt al die gaaitjes, maar het is gewoon niet zo veilig.. Sad

Het is natuurlijk niet zo dat je jezelf op moet sluiten in een hokje om te voorkomen dat je ziek wordt. Maar een beetje voorzichtigheid is wel belangrijk.
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 8:46 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mijn mening..
Als je wilt beginnen, begin dan geteste ouderkoppels te kopen en kweek met een (klein) ziekte vrij bestand. Er zijn niet veel geteste kleinere vogels te krijgen en ik zou persoonlijk nooooit vertrouwen op via via handel waarvan gezegd wordt dat ze getest zijn. Beter weinig iets duurdere, gezonde vogels die je een goed huis kunt geven dan weer een kweker met tig jonge vogels Wink
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 9:21 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik sluit me helemaal aan bij Tommy!!!
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 10:09 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

oke Wink