Meerdere vragen over Amazone

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
pascallo
Waarschuwingen: 1

Reageer met quote  

Ik vind het een moeilijke situatie eerlijk gezegd.

Hoelang is hij al een voliere gewend? Ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven om een voliere vogel (ongeacht het soort) in de woonkamer te gaan plaatsen. Zeker niet als hij al jaren gewend is om 'vrijheid' te hebben in de voliere.

Ik kan je helaas geen advies geven in deze situatie, maar wil je wel alle succes en plezier toewensen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar wees behoedzaam voor gedragsstoornissen.

Een amazone kan heel onberekenbaar zijn met bijv. bijten en/of schreeuwen. Het zijn niet de makkelijkste vogels.
Bericht Woensdag 10 Februari 2010 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het overzetten zal wel gaan hoor. ik heb een kaketoe die altijd in een voliere heeft gewoond, nu in de kamer zitten. en dat gaat prima. ze is er zelfs beter bij.
amazones zijn onberekenbaar maar dat zijn veel vogels. met veel liefde en geduld zal het best gaan. hij is zijn vrijheid kwijt, maar hij krijgt er wel wat voor terug. het een heft het ander op en proberen kun je het altijd. mocht het echt niet lukken, kan hij altijd nog terug naar de voliere. als je dat in je achterhoofd houdt, dan zal het best lukken.
Bericht Woensdag 10 Februari 2010 3:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
pascallo

Reageer met quote  

Het is ook een gevoel dat ik heb Alexandraatje. Het kan idd ook goed gaan. Dat kun je van te voren niet weten. Maar een Amazone is geen kaketoe en andersom. Het is niet te vergelijken.

Ik heb inmiddels ook al gereageerd in het andere topic. Ik zei hier in dit topic dat ik geen advies kon geven in deze situatie, maar er kwamen toch nog wel wat aandachtspunten naar boven. Dus die heb ik daar in het topic gezet.
Bericht Woensdag 10 Februari 2010 3:13 pm
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Pascallo je ontmoedigd me absoluut niet.
zoveel mensen zoveel meningen... toch?

ik wil het gaan proberen,en als het mislukt heb ik het toch geprobeerd om bono's leventje mooier te maken...
devoliere blijft vrij dusmocht het niet gaan... ja dan gaat hij terug... maar niet zonder slag of stoot..

Papegaaien zijn apparte en bijzondere dieren,en als je dan de kans krijgt zown prachtig dier in je leven toe te laten........ ja dan zeg ik geen nee..

Wat ik al vaker heb gezegd.. parkieten zijn leuk en levendig... maar een papegaai is de top..!
Bericht Woensdag 10 Februari 2010 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pascallo

Reageer met quote  

Ik vind dat je er helemaal goed in zit.

Nu maar hopen dat Bono er net zo over denkt Cool
Bericht Woensdag 10 Februari 2010 4:54 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

was ook niet als kritiek bedoelt hoor Pascallo. helemaal niet. ik heb naast kaketoes ook amazones en weet hoe ze zijn. een ervan is zelfs erg agressief naar mij toe en drinkt letterlijk mijn bloed als hij kan. ik weet hoe ze zijn, maar zoals kaatjuh al zegt, het proberen is de moeite waard. als het goed gaat is het prima, en lukt het echt niet, is de voliere nog altijd vrij en kan hij daar terug gaan.
in elk geval zijn ze samen bezig en wie weet wat er allemaal nog uit kan komen.
zolang ze alle opties en raad die wij kunnen geven in haar achterhoofd houdt, komt het wel goed. wie weet is het niet mogelijk om binnen te gaan wonen, maar wel mogelijk om hem in de voliere bij je te houden en er mee te spelen. alle opties open. Very Happy
Bericht Donderdag 11 Februari 2010 7:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

@spetter: met ongeleid projectiel bedoel ik voornamelijk een gaai die erg goed kan vliegen en een voliere is gewend en geen huiskamer.

Voorheen had hij tralies als grens. wat is de grens van een raam een spiegel etc etc.
en dan de mensen. Haar is hij aardig gewend, maar de vriend die toch wel enigszins angstig kan reageren bij het zien van een amazone die in volle vaart op je af komt.

Spontane visite en zie hem dan maar in de kooi te krijgen.
Bericht Donderdag 11 Februari 2010 11:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:04 am
  Berichten van afgelopen: