|
|
|
angela40
Kuikentje
ten eerste, moet je nooit een uil via markt plaats of dergelijke kopen als je een uil niet van kleins af aan groot brengt zal hij nooit tam worden het jammerlijke na de harry potter films wilde iedereen een uil,je mag een uil alleen hebben als je er ook de benodigde cites papieren bij hebt dus via marktplaat krijg je die niet ,,, ga je naar buiten met je uil en de politie houd je aan en je hebt die papieren niet kost het je 1500 euro plus vogel weg.. het voeren is makkelijk uilen en havik eten eendags kuikens die je bij hem gooit duiven en konijnen die hij zelf vangt en nu zeggen heel veel mensen achhhhhhhhhhh zielig maar het is de natuur en als een roofvogel een vlucht heeft op een konijn heeft hij 6 keer niets en de 7 de keer mischien wel ... een jager schiet en hoppa tis gebeurt of niet en loopt een aangeschoten dier met hoop hagel rond buiten dat zit er een heel groot verschil tussen jagen met geweer en valkerij. |
Dinsdag 7 Februari 2006 1:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Grmbl.. Stomme opmerkingen genoeg..
1) Vliegt 'ie niet weg?
2) Hij is ECHT! Een echte!
3) Is het niet te koud?
4) Is 'ie geverfd? (Zazu)
5) Is dat een parkiet? (Tegen Iago, grmbl)
Sommige mensen komen trouwens best met leuke vragen. Of opmerkingen. Goh, wat leuk dat die van jou buitenkomen! Zo zien ze nog wat etc etc.
Maarre, ben blij dat ik hier, net zoals Patricia zegt, m'n "ei" gewoon kwijt kan bij alle andere "gekke papegaaienmensjes"  |
Dinsdag 7 Februari 2006 1:37 pm |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by angela40
en nu zeggen heel veel mensen achhhhhhhhhhh zielig maar het is de natuur en als een roofvogel een vlucht heeft op een konijn heeft hij 6 keer niets en de 7 de keer mischien wel ... een jager schiet en hoppa tis gebeurt of niet en loopt een aangeschoten dier met hoop hagel rond buiten dat zit er een heel groot verschil tussen jagen met geweer en valkerij.
Ja, hypocriet is dat he?
Ik heb honderd keer liever dat je met een roofvogel gaat jagen dan met een geweer hoor. Dat is nou eenmaal de natuur.
Ongelooflijk dat mensen daar zo zeikerig over doen. En dan wel 's avonds een lekker lapje vlees op tafel: enig idee hoe dat lapje vlees geleefd heeft en aan z'n eind is gekomen? Dan kun je beter in de vrije natuur ter wereld komen en ineens vanuit het niets door een roofvogel gepakt worden.... mooi leven van tevoren en een snelle en relatief pijnloze dood; ik teken ervoor
Ik ben jaren geleden met een vriendin in de Dordogne op vakantie geweest en daar zijn we een dagje naar Rocamadour geweest. Dat is een bedevaartsoord dat tegen een steile rotswand aangeplakt ligt, hoog boven een immens dal. Op een plateau in het dorpje worden vogelshows verzorgd. Dat was zo indrukwekkend: die grote, majestueuze vogels die over zo'n dal zweven...........ogenschijnlijk geen veertje bewegen maar op de thermiek honderden meters glijden......... ik had er uren naar kunnen kijken
(en was natuurlijk ook weer de enige held -in de ogen van de rest- geluksvogel, vond ikzelf- die de vogels mocht voeren door een bloederige substantie op z'n blote been te leggen en het ze eraf te laten happen )
Geen foto's van natuurlijk  |
Dinsdag 7 Februari 2006 11:13 pm |
|
|
angela40
Kuikentje
ja dat is zeker mooi... als je eens naar een echt mooi park wilt gaan wat dichter in de buurt ligt moet je eens naar wild frei gehege hellental in hellental gaan aale soorte roofvogels zijn daar en voor kinderen is het er super mooi en worden overal bij betrokken hellental ligt net iets verder dan munchou (schrijf ik fout ) whahaha |
Woensdag 8 Februari 2006 7:07 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Bedankt voor de tip angela! Ik vind het geweldig om deze mooie vogels in actie te zien, zeker als ik weet dat de verzorging e.d. allemaal piekfijn in orde is.We zullen dit park dus zeker eens bezoeken. Ik sluit me verder helemaal bij Mees aan, zo denk ik er ook over. |
Woensdag 8 Februari 2006 4:45 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Ik wordt ook weleens stom aangekeken hoor!
Als ik in de voortuin bezig ben, sta ik altijd heel hard
te zingen en te fluiten naar de papegaaien die dan
in de kamer zijn, en mij kunnen zien en naar
mij zitten te roepen en te fluiten.
Hahaha komen er mensen voorbij,
kijken ze mij aan, zo van: spoor je niet ofzo?
Hahahah ze weten dan niet dat ik dat naar de
gaaitjes doe! |
Donderdag 9 Februari 2006 10:02 pm |
|
|
|
|
angela40
Kuikentje
ja ja marleen mooie smoes  |
Donderdag 9 Februari 2006 10:08 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Whahahahahaha
Ik had geen betere smoes Angela  |
Donderdag 9 Februari 2006 10:11 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
 |
Donderdag 9 Februari 2006 11:05 pm |
|
|
floyd
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by tbonteboertje
inderdaaaad !! gewoon doorgaan met wat je doet ! we kijken toch ook niet meer raar als we een hond aan een lijntje zien wandelen!
nee dat is niet waar als ik aan het trainen ben quinn en ryan af moeten en blijven en ik loop weg dan blijven de mensen staan voor als ze soms weglopen
hahaha of hun ze dan kunnen houden
je moet gewoon doen wat je wil en lekker mee blijven nemen hoor |
Vrijdag 10 Februari 2006 9:33 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:06 am
|
|
|