|
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
| Mensen kijken mij stom aan. |
|
|
Als ik met onze KC naar buiten ga.
krijg ik altijd 2 dezelfde vragen te horen.
1. Vliegt hij of zij niet weg ?
2. Heef hij of zij het niet koud ?
Dus ik vertellen dat een papegaai ook frisse lucht nodig heeft zoals buitenlucht, lekker in de winter zon met de baas mee naar de bakker, groente boer, cafe. is goed voor zijn gezondheid, voor zijn gestel etc.
In de winter eventjes in de buurt, en van de zomer gaat hij mee een terasje pikken, of een ijsje eten bij de ijsboer hier.
En als ik dan vertel dat hij niet weg kan vliegen omdat hij geknipt is.
Dan vinden ze dat maar stom ze durven het niet te zeggen maar het is heel erg zielig komt hij niets tekort enzo, dat merk ik aan hun antwoorden.
Dus ik vertel dat hij niet meer kan overleven, het zoeken naar eten kan hij niet, en de beesten op straat de ratten, katten honden roofvogels etc etc, hij is zo gehecht aan ons 2en dat hij het super heeft bij ons, hij krijgt zijn fruit, z`n vitaminen , spelen en aandacht geven. noem maar op.
Hij glimt niet voor niks zo.
En is niet voor niks zo gehecht aan ons, en komt echt niet tekort.
De mensen lopen dan verder en vinden het toch maar niks.
Ik Vraag hund an, hebben jullie internet ?, ja krijg je vaak te horen, ik vraag ze dan eens naar de verschillende sites van parkieten en papegaaien te komen kijken zoals het vogel forum. of gewoon eens te zoeken naar tamme papegaaien, wat die tegenwoordig allemaal te doen hebben, vroeger was dat stukken minden.
Wij zelf weten hoe en wat we doen en michien gaan buitenstaanders er dan toch iets meer begrip voor tonen, voor het knippen en trukjes doen met de papegaaien en parkieten.
Hoe ervaren de mensen die ook naar buiten gaan of leuke dingen doen met de papegaai dit ?, de papegaaien worden tenslotte steeds meer een gezindslid zoals een hond.
Martin |
Maandag 6 Februari 2006 1:16 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
groot gelijk!!! bij ons op het werk vinden er velen het vies dat onze grasjes altijd even mogen rondvliegen; en ze vinden het raar dat ik er echt verhalen kan over vertellen, het zijn toch MAAR vogels?!? niet dus, het zijn idd vogels maar veel meer dan gewoon een vogel hoor!!! |
Maandag 6 Februari 2006 1:20 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
Dat probeer ik ze ook te vertellen, hoe slim ze wel niet zijn. |
Maandag 6 Februari 2006 1:30 pm |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
maar niemand die het geloofd he, en als ik zeg dat ze zo lief kunnen zijn geloven ze ook niet. hoe kan een vogel nu lief naar een mens toe zijn? |
Maandag 6 Februari 2006 2:46 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahahha, we hebben het hier al vaak over dit soort dingen gehad. Hoe we aangekeken worden alsof we van Lotje Getikt zijn (mét hoofdletters inderdaad ). Daar heeft Haico de term "gekkepapegaaienvrouwtjes" ook eens voor gebruikt (en voor de mannen onder ons maken we er maar gewoon gekke papegaaienmensjes van ) Wij beschouwen dat inmiddels als een ere-titel!
Gewoon doorgaan met zendingswerk verrichten als je daar zin in hebt of je schouders ophalen en stiekem in jezelf gniffelen om al het leuks wat deze onwetenden moeten missen
Heerlijk dat we hier ons "ei" gewoon kwijt kunnen bij alle andere "gekke papegaaienmensjes"  |
Maandag 6 Februari 2006 3:51 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik geloof dat ik hier in de buurt ook al een naam hab hahahaha.
een trimsalon en dan ook nog van die vogels die los door de kamer gaan hahahahahaha. |
Maandag 6 Februari 2006 4:09 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
inderdaaaad !! gewoon doorgaan met wat je doet ! we kijken toch ook niet meer raar als we een hond aan een lijntje zien wandelen! |
Maandag 6 Februari 2006 5:53 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
daarom hahahahaha. praten doen ze toch |
Maandag 6 Februari 2006 8:01 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by Patricia
"gekkepapegaaienvrouwtjes"
Whahahaha Dank U  |
Maandag 6 Februari 2006 9:15 pm |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by kadoes
ik geloof dat ik hier in de buurt ook al een naam hab hahahaha.
een trimsalon en dan ook nog van die vogels die los door de kamer gaan hahahahahaha.
Whahahah ben je volgens hun ook van Lotje getikt?? |
Maandag 6 Februari 2006 9:18 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Toen ik nog in m,n vorige buurt woonde, liep ik met Binky door het centrum toen zei een vrouw, ik ga ook maar met m,n slang naar buiten over straat lopen... waarop ik antwoorde, ja moet je doen krijgt tie lekkere frisse lucht!!! en ik moest
Idd je krijgt vaak van die stomste vragen...of, heee kijk een duif!!
Maar goed, soms trek ik me er niks van aan, de meeste mensen kijken je stom aan! |
Maandag 6 Februari 2006 9:35 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Haha!!
Dit herken ik ook. Standaard opmerkingen. Of nog zoiets: oooo hij is echt!!
Dan zeg ik vaak: ik ga echt niet met een nepperd op een stokje wandelen!
Vaak irriteert het me hoor al die opmerkingen pffff...... |
Dinsdag 7 Februari 2006 8:59 am |
|
|
|
|
angela40
Kuikentje
grinzzzzz dat hebben jullie met je papegaai je moet eens weten wat ik hoor als ik met james de uil rond wandel whahahah is hij echt is dat een opgezettuh owwww wat zielig enz enz |
Dinsdag 7 Februari 2006 12:17 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
wauw, ik zag laatst nog een site waar ze uilen aanboden..dit was me niet bekend. alleen uilen zijn roofdieren, hoe doe je dat met voeren? |
Dinsdag 7 Februari 2006 12:46 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
wauw, ik zag laatst nog een site waar ze uilen aanboden..dit was me niet bekend. alleen uilen zijn roofdieren, hoe doe je dat met voeren? |
Dinsdag 7 Februari 2006 12:47 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:06 am
|
|
|
|
|