mijn Boertje pest mijn zonparkiet:(

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Suusje
Eitje

mijn Boertje pest mijn zonparkiet:(  Reageer met quote  

Hoihoi allemaal!

Ik heb sinds een half jaar een zonparkietje (Duffy) bij mijn bonte boertje(Pimmetje). Ze zijn heel verschillend. Duffy is lief en knuffelig, Pimmetje is ondeugend en dominant (naar Duffy).
De laatste tijd pest hij Duffy echter zo erg dat ik bijna geen andere oplossing zie, dan ze allebei in een aparte kooi houden. Dit is echter het laatste dat ik wil omdat ik nogal klein woon...
Pim jaagt achter Duf aan, trekt aan poten en vleugels en jaagt haar regelmatig weg bij de voerbak. Duf reageert met schreeuwen en vluchten.
Heel zielig en om helemaal gek van te worden!
Ik heb al geprobeerd Pim te straffen met een plantenspuit en met een strafkooi. Het heeft helaas weinig of geen effect meer....
Heeft iemand nog een goede tip voor mij?

Suusje
Bericht Woensdag 28 Juli 2010 11:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helaas zie ik maar 1 oplossing en dat is ze inderdaad elk een afzonderlijke kooi geven. Ik zou ook niet graag de hele tijd achterna gezeten worden, laat staan dat ze aan mijn ledematen gaan trekken, om helemaal in de stress van te komen en je niet meer veilig te voelen.

Dat is de beste oplossing dat je voor je schatje kan doen, voor zijn eigen goed.
Bericht Woensdag 28 Juli 2010 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ben het helemaal met Sarah eens. apart zetten is het enige wat je nu kunt doen. misschien dat het over een aantal maanden weer goed gaat, maar nu is het beter een scheiding te maken zodat hij tot rust kan komen.
Bericht Woensdag 28 Juli 2010 12:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Suusje
Eitje

Reageer met quote  

Hoi!

Allebei erg bedankt voor jullie reactie!
Ik was er niet zo blij mee dat ze toch apart moesten, maar heb het advies toch opgevolgd. De rust is inderdaad wedergekeerd en ik kan nu al zien dat Duffy veel relaxter is.

Heel erg bedankt!!
Bericht Zaterdag 31 Juli 2010 2:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan me voorstellen dat je best ontgoocheld was maar gelukkig zie je het verschil. Blij te horen dat hij nu tot rust is kunnen komen, zal vast je ontgoocheling wat goed hebben gemaakt. Veertje
Bericht Zaterdag 31 Juli 2010 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Gelukkig weer rust in je huis Veertje
Bericht Zaterdag 31 Juli 2010 8:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:19 pm
  Berichten van afgelopen: