Nieuwe aga-vriendjes!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Manon79
Beginnende vlieger

Nieuwe aga-vriendjes!!!  Reageer met quote  

Na het overlijden van onze lieve Sypie hebben we getwijfeld over het soort vogel dat we wilden. En eigenlijk heeft het lot dat nou een beetje bepaald Smile .

Een tijdje terug hoorden we van 2 agaatjes die weg moesten bij een ouder echtpaar vanwege gezondheidsproblemen. We hebben ze overgenomen met de bedoeling om een nieuw thuis voor ze te zoeken, zonder dat ze uit elkaar gehaald zouden worden. (Ze hadden ze anders naar een dierenwinkel gebracht, waar ze waarschijnlijk apart verkocht zouden worden. Dit wilde ik niet.)

Twee dagen later hoorden we van nog een agaatje wat ergens weg moest vanwege een echtscheiding... Tja... Drie keer raden... Ik ben haar (is een vrouwtje en heet Nikkie) gaan halen... Very Happy

Met Nikkie had ik meteen een soort van klik. Ze is echt heel leuk! Ze is erg nieuwsgierig, en wil echt overal bij zijn. En als ik zeg dat ze eigenwijs is, dan is dat zwak uitgedrukt! Als ze iets niet wil,... dan wil ze het ook NIET!!! Laughing Vanaf dag 1 is ze heel erg aan mij gehecht, en ze loopt me overal achterna. Dus dat was meteen duidelijk. Zij bleef bij ons!!!

Om heel eerlijk te zijn, heb ik niet heel hard gezocht naar een nieuw thuis voor de 2 andere gaaitjes. Heb Sue wel een keer een mailtje hierover gestuurd. Met de vraag of ze ik ze op fluffies mocht zetten. Dit mocht, maar eigenlijk wist ik toen al wel dat ze mochten blijven..
Ze zijn (nog) niet tam, maar wel heel leuk! Ze hebben een grote Montana kooi met heel veel speelgoed. Het is erg leuk om te zien hoe ze zich met zn tweetjes vermaken. Ze zijn inmiddels ook wel aan me gewend. In het begin waren ze echt bang. Maar stapje voor stapje hoop ik dat ze toch tam gaan worden.

Dus... we hebben er 3 nieuwe huisgenootjes bij, en we zijn heeeeeeel erg blij met ze! Hartje
Bericht Zaterdag 10 December 2011 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Heb foto en omschrijving van Nikkie bij "mijn papegaaien" geplaatst
Bericht Zaterdag 10 December 2011 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:33 am
  Berichten van afgelopen: