nieuwsgierig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat goed Corrie Very Happy
Ik vond het de eerste keren ook vreselijk eng hoor, was bang voor honden, stress van de vogels enz enz Dus niks niet genieten,maar meer doen alsof Rolling Eyes
Je vindt misschien vanzelf plekjes waar je je wel fijn voelt met Dommel.
Dat terras bij het bos klinkt al als een fijn plekje om even lekker samen te genieten van de rust Smile

Ennuhh Marjet...ik vond het eerst echt heel naar om weg te gaan zonder de vogels enzo. Ik wilde dan al snel naar huis terug en zat steeds maar tegen mn gezin te miepen over de dieren Embarassed Zij vonden dit wat extreem en eigenlijk was dat ook wel zo geloof ik Laughing Maar nu gaat het dus echt heel goed, ik denk wel aan ze, maar weet ook dat ze zich zonder mij kunnen vermaken Wink Ik geef ze bv wel wat extra takken , wat lekkers en een WC rol ofzo .
Bericht Dinsdag 13 September 2005 8:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
Tommy, waar zijn de fles en de glazen! Hier kan ik het nog wel een dagje over hebben Very Happy
Ben het vreselijk met je eens maar het heeft wel wat oefening nodig.

Gezellie doe ik mee Very Happy
Ja het heeft oefening nodig Marjet, zo klein en aanhankelijk als ze bij je gekomen is, zo direct heeft Teuntje je om haar vinger gewonden ..... zeg eens dat het niet zo is Wink
Zoals Tommy al zei.... als jij het naar je zin hebt en niet teveel over Teuntje piekert, heeft Teun het ook naar haar zin......
Loslaten is een kunst .... dat geldt voor kinderen én voor aandoenlijk lieve aandachttrekkende, nooit te beroerd om een kunstje uit te halen bb-tjes (én gaaien in het algemeen trouwens!).
Bericht Dinsdag 13 September 2005 10:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Corrie
Als ik weg ga dan doe ik ook altijd de radio aan. Anders is het zo stilletjes.
Ik ben trouwens vanmiddag voor het eerst naar het bos gegaan met Dommel en de hond erbij.
Er liepen heel veel honden los. dus ik ben niet ver gegaan.
Ik ben veel te bang dat er een hond komt aanrennen. Van sommige honden schrikt Dommel.
Ik kan hem dan ook niet goed aaien om hem gerust te stellen, omdat ik aan de andere kant de hond heb.
Dus ik ga morgen even alleen met Dommel naar het bos. Even kijken hoe dat gaat. Er is daar ook een leuk restaurantje waar honden binnen mogen. Dus daar ga ik morgen even met Dommel op het terras zitten.

Vind dat je het geweldig doet Corrie Exclamation
Hoe vond Snoek de wandeling vandaag?? ben ff benieuwd naar zijn reactie Wink
Ik denk dat je morgen meer geniet.... je kan je aandacht dan alleen aan Dommel geven, da's voor jullie allebei iets minder stress denk ik....
Veel plezier!! En laat even weten hoe het gegaan is!!!!
Bericht Dinsdag 13 September 2005 10:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Snoek neem ik vaker mee naar het bos. Dus hij vindt het heel normaal.
Het leek net of hij het helemaal niet in de gaten had, dat ik Dommel bij mij had.
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat.
Als het nu een aantal keren goed gaat, neem ik ze weer tegelijk mee.
Het blijft natuurlijk zielig om er 1 thuis te laten.
Bericht Dinsdag 13 September 2005 10:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als hii schikt, zou ik hem niet teleurstellen, maar gewoon negeren. Als hij weer normaal is, belonen met je stem. Dat is wat ik altijd doe!
Bericht Woensdag 14 September 2005 7:27 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Seertje bedoeld denk ik geruststellen Wink Laughing
Dat merk ik ook...als Tommy schrikt en ik stel hem gerust, dan wordt het vaak erger, negeer ik het en leidt ik hem af dan gaat het over Smile
Bericht Woensdag 14 September 2005 8:58 am
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

huh ja dat bedoelde ik.......Verkeerd opgeschreven Sad Sorry!
Bericht Woensdag 14 September 2005 9:14 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik vind ook dat Corrie het heel erg goed doet. Dommel komt echt niks tekort volgens mij hoor. Die heeft zoveel te zien dat hij de tijd die hij in zijn kooi moet doorbrengen echt wel doorkomt.

Misschien dat Corrie en ik (en de anderen met maar 1 gaaitje) ons misschien te gauw schuldig voelen omdat ze echt alleen zijn als wij weg zijn. Geen andere gaaienvriendjes om naar te koekeloeren en gezellig tegen aan te kwebbelen. Gaaitjes met vriendjes hebben toch altijd elkaar nog maar ja, het zal hier wel bij één blijven, maar ik zet ook de radio aan en de kooi staat voor de tuindeuren dus ik hoop altijd maar op veel vogelbezoek. Gizmo kijkt uit over een vijvertje en daar komen altijd erg veel mussen en merels op af om te badderen of lekker rond te scharrelen dus toch genoeg te zien denk ik dan zo. En eerlijk is eerlijk tot nu toe schijnt hij het prima naar z'n zin te hebben. Ook als we eens wat langer zijn weggeweest merk ik niet echt iets van stress of verveling. Maar het is inderdaad een kwestie van wennen voor zowel de baasjes als het gaaitje zelf Wink Dus Tommy ik denk dat Corrie en ik ook nog wel zover komen hihi, maar misschien is ondertussen dat flesje wijn van Marjet niet zo'n slecht idee! Onder het genot van een hapje en een drankje horen hoe jullie dit oplossen.

Ik vind het echt knap dat jullie (en ook Corrie!)in het bos enzo gaan wandelen. Ik loop weleens hier voor het huis een stukje, of door de brandgang maar Gizmo kan bij schrikreacties weleens opvliegen, doordat hij gekortwiekt is komt hij niet echt ver natuurlijk maar ik ben gewoon bang dat hij op de grond beland en dat er dan een hond of kat hem meteen te pakken neemt.

Gizmo zat eens in de serre bij mijn moeder voor het raam lekker bovenop zijn kooi toen er WHAMMMMMM een grote kat tegen het raam sprong. Zowel mijn moeder als Gizmo lagen toen met hartkloppingen achterover van de schrik. Het is dan best moeilijk om je arme gaaitje niet gerust te stellen. Van mijn moeder begreep ik dat Gizmo van de schrik nog best een flink end omhoog gevlogen was. Hij belandde op de koelkast en het heeft toch wel even geduurd voor hij van plan was daar vanaf te komen. Dus voor dit soort schrikreacties ben ik best bang, dat Gizmo dus op de grond zou belanden ofzo.
Bericht Woensdag 14 September 2005 4:15 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:34 am
  Berichten van afgelopen: