Noah broedblok buiten kooi? AUB Lezen, is niet simpel haha

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Noah broedblok buiten kooi? AUB Lezen, is niet simpel haha  Reageer met quote  

AAAAAH een heel verhaal, doet ie t niet. Naja overnieuw.

Geen idee of het goed staat, maar wist het niet, echt kweken is het niet haha
Sinds het mannetje van Noah (parkiet) overleden is, was ze in een soort van rouw. Toen de uitslag van de sectie bekend was, kochten we er 2 mannetjes en een vrouwtje bij.
Het broedblok wat ik voor Noah en Simba had gekocht, kon ik niet kwijt, dus had ik leuk op de kast gezet.
Ze vloog lang los met de andere vogels zonder intresse in het blok. Ondertussen was Noah verliefd geworden op Rocky, een mannetje. Maar Rocky was weer verliefd geworden op KlukKluk, ook een mannetje.
Langzamerhand trekt Rocky naar Noah toe, maar KlukKluk blijft zijn favo.
Vandaag was er een verandering in het gedrag van Noah, 't broedblok wat er al een aantal weken staat, had haar intresse. Ze zat er weer in, beschermde het en heeft weer knaaglust. Heel mijn kast gaat er aan. Een kaketoe is er niks bij Mr. Green
Een nestje geven kan nu even niet, want in de kooi, waar ik het bij hoopte, zit Sjors nu.
Ik kan het blok wel uit het zicht leggen, maar ze vind het toch. Ze vond hem zelfs onder het bed.
Als Sjors in zijn eigen kooi kan, zal ik het dan toch proberen met Noah en Rocky?
Naja hun moeten het proberen maar you get it Nanaaa!
I want a answerrrr
Groetjes,
Een wanhopige parkieten mama
Bericht Vrijdag 19 Februari 2010 6:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb helaas geen verstand van kweken

Maar hij heeft je kast al half opgevreten lees ik
Kan je niet van die kast een broedhok maken Shocked
Grapjeeeeeeee
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 8:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Denk niet dat mijn moeder het leuk vind Nanaaa!
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 8:28 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waarom zou je het niet met Rocky proberen?

Of indien je daar niet zeker van bent, het nestkastje IN de kast leggen, ben er toch wel zeker van dat ze de kast niet open zal doen hoor Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Het is een open kast Mr. Green
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 9:59 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

euh, je kleerkast dan? Je hebt vast wel ergens een kast die gesloten is. Maar, waarom zou je met Rocky niet proberen?
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 10:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Tsjaa ik weet niet, Denk wel da 'k t kan proberen.
Noah is echt aan een nestje toe ze zoekt t blok als ze m niet in mijn kamer staat,
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 10:06 am
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

Je zou de broedblok aan de buitenkant van de kooi kunnen hangen ik weet niet of je meerdere deurtjes hebt? Dan kun je het broedblok bij een 2de deur van de kooi hangen. Ik schroef altijd 2 schroeven in een broedblok en zo hang ik hem tegen een 2de deurtje.

Dat werkt met grasparkieten.
Plaats bij haar het mannetje dat het beste bij haar past kwa karakter.
Je zou ze beter toch even haar zin kunnen geven. broedse vogels kunnen zeer agresief worden maar dat heb je al gemerkt met je kast whaha.

Gr diana
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 1:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Momenteel zitten er 3 broedrijpe popjes in de kooi met mannetjes. Dus t broedblok erin doen nu, neuhh geen goed idee.
Doordat Sjors nu in t kooitje is, kan ik zat dus niet laten broeden.
En qua een mannetje die t best bij haar past, ze heeft 6 vriendjes en vriendinnetjes en toch heeft ze partner gedrag naar mij toe, ben niet van plan mezelf te transformeren tot parkiet
Bericht Zaterdag 20 Februari 2010 3:05 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Sjors blijft zitten in zijn grote kooi, want het ging een beetje te ver met het broedse gedrag van Noah. Mensen bijten als ze bij mij in de buurt kwamen, me weer erg achtervolgen, want ja ze zag mij weer als partner. (Sjors blijft trouwens goed zitten, verliest zijn evenwicht van t stokkie alleen als ie zichzelf krabt haha. Er zit ook 1 stok laag in en de speeltjes hangen ook laag, met nu alleen lichte speeltjes)
Haar heb ik dus nu met Rocky in de andere kooi gezet en Noah die doet aardig haar best om indruk te maken.
Alleen Rocky lijkt een beetje bang hahaha.
Denk dat ik maar een tafeltje in Parijs met kaarsjes en trosgierst moet reserveren voor hun 2 Mr. Green .
Noah zit iedergeval nog regelmatig in het broedblok, en ik denk dat het er nu het best voor haar eruit ziet, want het indruk maken is echt begonnen.
Zou ik ze nog voorlichting moeten geven? Onzeker

Laatst aangepast door Mariss op Maandag 22 Februari 2010 8:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Maandag 22 Februari 2010 8:02 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

woeps 2 x
Bericht Maandag 22 Februari 2010 8:02 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha, misschien wel dat tafeltje boeken ja, lijkt me wel gezellig, hihihihi.

Misschien komt Rocky nog los en is hij nu vooral onder de indruk van Noah haar gedrag. Kijk vooral dat ze hem niet gaat verwonden of zo want je weet nooit natuurlijk maar verder kan je het nog ff aankijken.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 9:33 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ze is nu zo wanhopig dat ze weer t gedrag vertoont naar mij toe. Alleen Rocky is de leeftijd dat hij mag kweken, kan dus niet bij de andere proberen.
Ik had geprobeert vliegmaatschappijen te bellen. Niemand wilt parkieten alleen aannemen, zonder baasje. Sjiezz, hoe moeten ze de privacy hebben Onzeker
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 9:38 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmm, lijkt me alsof Rocky misschien wel de leeftijd heeft maar misschien is hij er gewoon niet klaar voor. Zou best kunnen want hij snapt er precies nog niet zoveel van. Het is niet altijd omdat de leeftijd er is dat ze het direct vatten.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 9:40 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Alleen Sky, die veeeeeeeeeeeeel te jong is, die weet wel wat ze bedoelt Stom
pff jongentjes in de pubertijd Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 9:42 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:35 am
  Berichten van afgelopen: