|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
| onbekende gaaien |
|
|
Zijn er nog gaaien die weinig bekend zijn of onbekend?? |
Zaterdag 25 Juni 2005 11:43 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tsja...hoe bedoel je dat. onbekend of zo onbekend dat ik het ook niet weet Dit vind ik wel bijzondere en onbekende gaaitjes...
De Vasa
de Kea
de kraagpapegaai
de Kaka
de Pescuet parrot
maar er zijn er tuurlijk veel meer . En die gaan jullie noemen he?  |
Zondag 26 Juni 2005 10:35 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Dat zijn er al een paar van Tommy
Een paar gaaien van je lijstje kende ik eerst niet.. maar nu ken ik er een paar, de vasa de kak, de Kea
Wat is een pescuet parrot?? ff opzoeken  |
Zondag 26 Juni 2005 11:27 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Zal even een foto plaatsen. Hij heeft wel wat vind ik
http://www.imagestation.com/pi.....8b31f8.jpg
Dat is dus de pescuet parrot |
Zondag 26 Juni 2005 11:35 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Huh?? wat een rare papegaai  |
Zondag 26 Juni 2005 1:37 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
http://news.bbc.co.uk/olmedia/.....kakapo.jpg
Dit is een Kakapo, 'The world's rarest parrot'
By Alex Kirby
BBC News Online environment correspondent
Two months ago the world could boast just 62 kakapo, the world's rarest parrot.
Today that number has risen by a third, to 84 birds, thanks to a bumper brood of chicks.
The parents have had some help from their human protectors, but have done most of the work themselves.
Experts say the kakapo's survival prospects are now distinctly brighter than they were a short time ago.
The kakapo is the world's rarest parrot, its heaviest, and the only nocturnal and flightless parrot. It is a native of New Zealand, where all the survivors live. |
Zondag 26 Juni 2005 2:16 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Over de kraagpapegaai is wel iets te vinden.. Heb een tijdje geleden interesse gehad in een kraagpapegaai.. Maar, ik heb er toch maar niet voor gekozen..
Hawkheads heten ze in het Engels..
De Pescuet parrot ken ik niet?
Ennuh, de borstelkop papegaai? |
Maandag 27 Juni 2005 7:37 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Domme ik, volgens mij is de pescuet de borstelkop! |
Maandag 27 Juni 2005 7:37 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He is dat zo? heet hij ook borstelkop? Haha wat een grappige naam
Kraagpapegaai is bijzonder he? Waarom heb je er toch niet 1 genomen als ik vragen mag? En he...ben je van plan om nog meer vogels te nemen? Of kun je de verslaving redelijk onderdrukken Want dat is het toch wel een beetje vind ik...een verslaving. Man wat zijn er leuke en boeiende vogels zeg! En al die geweldige karakters en de verschillen. Als je jezelf liet gaan had je binnen de kortse keren een compleet vogelpark Hebben jullie dat nou ook? En toch lijkt me dat ook weer niet leuk, omdat je minder sterke banden met ze krijgt  |
Maandag 27 Juni 2005 10:21 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh ships, da's geen borstelkop? Of toch wel! Nu ga ik zo erg twijfelen.. Bleeeeh! Meer koffie graag!
Ik vond de kraagpapegaai te groot, ik wilde graag een kleiner vogeltje.. (Geen ruimte/tijd voor een grote vogel)
Tevens had ik begrepen dat ze net zo temperamentvol als de amazone kunnen zijn..
Ik ben niet van plan om het gezin nog verder uit te breiden. Flit is eigenlijk al net iets te veel op het moment. (Niet te veel, maar je snapt het wel?)
Ik ben niet zo dat ik een compleet vogelpark zou hebben.. Ik wil nl graag een band met alle vogels houden. (Iets wat jij ook al noemde!) |
Maandag 27 Juni 2005 10:33 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik snap weel wat je bedoelt ja
Je kunt jezelf ook schuldig gaan voelen he? En aandacht verdelen betekent gewoon dat er op dat moment 1 minder aandacht krijgt.
Als ik er bv maar 1 had, dan zou ik die altijd meenemen Maar aan de andere kant geniet ik ook enorm van de contacten die ze onderling hebben. Beetje dubbel dus  |
Maandag 27 Juni 2005 10:42 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ehm, ja dat doe ik wel een beetje. Vroeger (he he he) nam ik gewoon een gaai mee op iedere hand.. Maar nu gaat dat zo moeilijk!
Het is inderdaad verschrikkelijk dubbel..  |
Maandag 27 Juni 2005 10:47 am |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
De verleiding is vaak zó groot, zielige vogels, slechte eigenaren .....
Toch heb ik besloten het bij Okkie & Troy te houden, ik kan mijn aandacht volledig op díe twee concentreren en zij op mij (of op elkaar, of op vrienden en familie haha, gelukkig zijn ze niet éénkennig opgevoed )
Maar ik begrijp jullie "dilemma" wel, er zijn ook zóveel schetige gaaitjes/vogels.....
Als....... ik niet hoefde te werken, een miljonair getrouwd was, tsjaaaa........
maar da's "als" hè ...... |
Maandag 27 Juni 2005 11:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ha ha ha Jamy, denk wel dat je je handen vol hebt aan twee van die slopertjes hihi..
Maar kan me voorstellen dat je toch een keertje voor een vogeltje valt in een dierenwinkel ofzo.
Ik ga dan altijd maar even wat anders doen en kom dan toch uit bij de conclusie dat een impulsaankoop niet goed is.
Mijn vogels hebben de aandacht hard nodig én ik zou het risico op ziekten lopen.. En dat kan ik niet maken tegenover mijn kippetjes!
Ennuh, dromen moet je altijd blijven houden.. Als je alles hebt, lijkt het me zooo saai! |
Dinsdag 28 Juni 2005 8:59 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:41 am
|
|
|
|
|
|