oud bericht nare reacties over papegaaien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Snaterplek

Auteur Onderwerp
hilli
Vliegende acrobaat

oud bericht nare reacties over papegaaien  Reageer met quote  

ik zocht net even op internet (google) naar een campingkooi en kom ik opeens dit tegen:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008749.html

ik weet niet of ik het misschien verkeerd heb begrepen maar het woord kutpapegaai stoort me wel heel erg hieraan.

(weet niet of ik het in het goede topic heb gezet)
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

p.s en de reacties op het artikel zijn ook erg treurig hoe mensen denken over de lieve gaaitjes
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

GRRR wat een stomme reacties zeg. Getuigt van zéér veel intelligentie. Heeft lekker veel zin, alle papegaaien uit de huiskamer terugsturen naar het oerwoud.
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:42 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ben ik met je eens!!
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:44 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wat gemeen he hoe ze reageren bah
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:46 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Idd! Confused
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:48 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bah.
Bericht Woensdag 4 April 2007 8:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,op geen stijl lees je vaker deze reacties.
op zich vind ik het een zeer kritische site en komen ze ook vaker met goede dingen.

hier heeft nog een heel stuk over Jan jaap op gestaan.

natuurlijk komen zulke reacties voor papegaaienliefhebers,hard aan.
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kom er nooit, en als ik die reacties lees, getuigt het ook van weinig ehm wat zal ik zeggen.
Ze kunnen het er niet mee eens zijn, prima. Maar ga geen héle domme dingen roepen. Rolling Eyes

Een stuk over Jan Jaap? Tell me! Twisted Evil
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:05 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb in het echt ook met zulke mensen te maken.
Mijn baas vind bijvoorbeeld dat vogels in de natuur horen. Voor argumenten als ze hebben het goed en ze zijn al in nederland geboren. Ze zijn niet uit de natuur gehaald, staat hij niet open. Crying or Very sad
Ik ga niet meer in discussie omdat ik daar geen zin meer in heb. Want hij blijft door gaan en ziet mijn kant niet. En het kwetst mij ook een beetje omdat hij eigenlijk zegt dat ze het niet goed hebben bij mij.
Hoe gaan jullie met dat soort dingen om?
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Een stuk over Jan Jaap? Tell me! Twisted Evil

Ja idd! Rolling Eyes
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:07 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat naar voor je Cosch. Sad Ik heb niet iedere dag met dit soort mensen te maken.
Ik ben het met hem eens dat vogels eigenlijk in de natuur horen (in een ideale wereld) maar.. Newsflash! Dit is geen ideale wereld. Bovendien vind ik, net als jij, dat het uitmaakt dat ze in NL geboren zijn. Je kan onze vogels toch niet zomaar op de boot zetten en terugsturen? Rolling Eyes Vraag me af of ze zouden overleven!
Hoe staat jouw baas tegenover honden? Die zijn ook járen door mensen gehouden en hierdoor helemaal 'omgevormd'. Het zijn oorspronkelijk wilde dieren. Vogels houden staat nog in de kinderschoenen?

Vindt hij nooit dat vogels het bij jou goed hebben? Hij vindt het waarschijnlijk ook zielig dat je vogels gekortwiekt zijn?
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:12 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik kende de hele site nog niet ja tot nu dan....
ik heb zelf nog geen vervelende reacties gehad over het hebben van een papegaai in huis en ben bang dat ik dan vel kan gaan reageren want wie aan mijn beessies komt komen aan mij dan maar goed sommige mensen weten niet meer dan hun eigen voortuin denk ik dan
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:13 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe ik er zelf mee om ga? Ik loop vaak gewoon door. Of ik ga met ze in discussie. Net hoe mijn bui is.
Over dat kortwieken: Als vogels hun vleugels niet hoeven te gebruiken, verdwijnen ze na een tijdje. (Bijvoorbeeld als er geen roofdieren zijn, want dan zijn vleugels niet meer nodig)
Kijk ook maar naar grotdieren: Daar zijn de ogen verdwenen. Kost alleen maar 'extra energie'.
Natuurlijk is dit een proces van járen, maar toch.. In onze huiskamer hebben ze hun vleugels niet echt nodig. Ze zoeken geen eten, en ze hebben als het goed is geen vijanden.
Bericht Woensdag 4 April 2007 9:14 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:54 am
  Berichten van afgelopen: