|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
| oud bericht nare reacties over papegaaien |
|
|
ik zocht net even op internet (google) naar een campingkooi en kom ik opeens dit tegen:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008749.html
ik weet niet of ik het misschien verkeerd heb begrepen maar het woord kutpapegaai stoort me wel heel erg hieraan.
(weet niet of ik het in het goede topic heb gezet) |
Woensdag 4 April 2007 8:28 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
p.s en de reacties op het artikel zijn ook erg treurig hoe mensen denken over de lieve gaaitjes |
Woensdag 4 April 2007 8:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
GRRR wat een stomme reacties zeg. Getuigt van zéér veel intelligentie. Heeft lekker veel zin, alle papegaaien uit de huiskamer terugsturen naar het oerwoud. |
Woensdag 4 April 2007 8:42 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ben ik met je eens!! |
Woensdag 4 April 2007 8:44 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
wat gemeen he hoe ze reageren bah |
Woensdag 4 April 2007 8:46 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Idd!  |
Woensdag 4 April 2007 8:48 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Bah. |
Woensdag 4 April 2007 8:50 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,op geen stijl lees je vaker deze reacties.
op zich vind ik het een zeer kritische site en komen ze ook vaker met goede dingen.
hier heeft nog een heel stuk over Jan jaap op gestaan.
natuurlijk komen zulke reacties voor papegaaienliefhebers,hard aan. |
Woensdag 4 April 2007 9:03 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik kom er nooit, en als ik die reacties lees, getuigt het ook van weinig ehm wat zal ik zeggen.
Ze kunnen het er niet mee eens zijn, prima. Maar ga geen héle domme dingen roepen.
Een stuk over Jan Jaap? Tell me!  |
Woensdag 4 April 2007 9:05 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ik heb in het echt ook met zulke mensen te maken.
Mijn baas vind bijvoorbeeld dat vogels in de natuur horen. Voor argumenten als ze hebben het goed en ze zijn al in nederland geboren. Ze zijn niet uit de natuur gehaald, staat hij niet open.
Ik ga niet meer in discussie omdat ik daar geen zin meer in heb. Want hij blijft door gaan en ziet mijn kant niet. En het kwetst mij ook een beetje omdat hij eigenlijk zegt dat ze het niet goed hebben bij mij.
Hoe gaan jullie met dat soort dingen om? |
Woensdag 4 April 2007 9:07 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Een stuk over Jan Jaap? Tell me!
Ja idd!  |
Woensdag 4 April 2007 9:07 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik zal kijken of ik het nog kan vinden. |
Woensdag 4 April 2007 9:10 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh wat naar voor je Cosch. Ik heb niet iedere dag met dit soort mensen te maken.
Ik ben het met hem eens dat vogels eigenlijk in de natuur horen (in een ideale wereld) maar.. Newsflash! Dit is geen ideale wereld. Bovendien vind ik, net als jij, dat het uitmaakt dat ze in NL geboren zijn. Je kan onze vogels toch niet zomaar op de boot zetten en terugsturen? Vraag me af of ze zouden overleven!
Hoe staat jouw baas tegenover honden? Die zijn ook járen door mensen gehouden en hierdoor helemaal 'omgevormd'. Het zijn oorspronkelijk wilde dieren. Vogels houden staat nog in de kinderschoenen?
Vindt hij nooit dat vogels het bij jou goed hebben? Hij vindt het waarschijnlijk ook zielig dat je vogels gekortwiekt zijn? |
Woensdag 4 April 2007 9:12 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ik kende de hele site nog niet ja tot nu dan....
ik heb zelf nog geen vervelende reacties gehad over het hebben van een papegaai in huis en ben bang dat ik dan vel kan gaan reageren want wie aan mijn beessies komt komen aan mij dan maar goed sommige mensen weten niet meer dan hun eigen voortuin denk ik dan |
Woensdag 4 April 2007 9:13 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoe ik er zelf mee om ga? Ik loop vaak gewoon door. Of ik ga met ze in discussie. Net hoe mijn bui is.
Over dat kortwieken: Als vogels hun vleugels niet hoeven te gebruiken, verdwijnen ze na een tijdje. (Bijvoorbeeld als er geen roofdieren zijn, want dan zijn vleugels niet meer nodig)
Kijk ook maar naar grotdieren: Daar zijn de ogen verdwenen. Kost alleen maar 'extra energie'.
Natuurlijk is dit een proces van járen, maar toch.. In onze huiskamer hebben ze hun vleugels niet echt nodig. Ze zoeken geen eten, en ze hebben als het goed is geen vijanden. |
Woensdag 4 April 2007 9:14 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:54 am
|
|
|
|
|