|
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
| OUD EN NIEUW |
|
|
Een of andere gek heeft gisteravond rond 22.30 uur een lawinepijl afgestoken bij onze woning. Sparky, ons bont boertje, heeft zeker een half uur verlamd op zijn stok gezeten. Wi durfden geen geluid meer te maken, om hem niet te laten schrikken.
Maar wat nu te doen met oud en nieuw?
We zijn echt enorm geschrokken en Sparky zeker  |
Woensdag 19 September 2007 8:43 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Het beste had je kunnen doen,of er niks aan de hand was geweest.
Probeer ook dadelijk in die dagen,dat er vuurwerk wordt afgestoken,zo normaal mogelijk te blijven doen,tegen jullie gaaitje. |
Woensdag 19 September 2007 8:58 am |
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
| dankjewel |
|
|
Ga dit wel proberen, maar we waren allemaal enorm geschrokken en sparky zeker. Als het weer gebeurt, proberen we te doen of er niets aan de hand is. |
Woensdag 19 September 2007 9:20 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: OUD EN NIEUW |
|
|
Sluit me aan bij Danny..
Eventueel kan je met oud en nieuw de tv erg hard aanzetten en de lichten aandoen.  |
Woensdag 19 September 2007 9:37 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco is hier niet bang van vuurwerk mn honden weer wel.
en wij doen dus hetgeen wat sue zegt,
alle lampen aan de gordijnen al op tijd dicht,ramen sluiten,tv of radio hard aan.
en helpt wel ze horen toch nog wel wat maar minder erg en zijn een stuk relaxter  |
Woensdag 19 September 2007 11:18 am |
|
|
Roebie
Net uit het ei
|
|
|
Ons eerste jaar met Roebie (was net 1 jaar) was geen fijne ervaring. Je moet terdegen rekening houden met de vogel. Het is zeker zo dat de één nergens van op kijkt en de andere vogel stijf op zijn tak zit.
Roebie slaapt onder een kleine doek die alleen zorgt dat er geen tv flitsen en verlichting storend is. Ook met oud jaar is dat zo. Maar we halen hem met veel herrie en knallen wel uit zijn kooi en nemen hem op schoot. Je voelt het hartje kloppen.
We proberen te doen of er niets aan de hand is en praten tegen hem terwijl we tv kijken. Maar je kunt niet doen alsof er niks aan de hand is. De vogels zijn niet doof en zien door de gordijnen ook de flitsen.
Afgelopen jaar wa het minder, maar ook nu was Roebie bang. We proberen enkele dagen vooraf al naar het vuurwerk te kijken en roepen dan pieuwwwwwwwwwwwwww en mooi. Zo wennen ze er wel aan en vinden het sneller gewoon. Maar heb je iets van, de vogel zit niet prettig, gewoon oppakken en bij je nemen. Even het 5 stappenplan over boord. Ik wil geen gestreste kip voor één avond. |
Zaterdag 20 Oktober 2007 5:41 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Vaak raken ze ook wel een beetje gewend aan het lgeluid omdat het rond die dagen wel vaker voorkomt. En als jij idd gewoon blijft doen en zijn angst niet bevestig zal het allemaal reuze meevallen! |
Zaterdag 20 Oktober 2007 5:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Roebie, bevestig je door het bij je nemen van Roebie niet gewoon de angst? Of zie ik dat helemaal verkeerd? |
Maandag 22 Oktober 2007 9:32 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Solace is ook bang vab vuurwerk. Wij doen de lamellen dicht zodat hij de flitsen niet ziet, maar het geluid blijf je horen. Het vervelendste is nog wel dat ze hier in de buurt bijna de hele nacht doorgaan. Wij gaan op een gegeven moment naar bed maar ik doe dan geen oog dicht omdat ik me afvraag hoe het met Solace beneden gaat. Niet fijn.  |
Dinsdag 23 Oktober 2007 10:41 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Dat is niet fijn nee
Mss kun je ze bezig houden met iets? |
Dinsdag 23 Oktober 2007 10:47 am |
|
|
Roebie
Net uit het ei
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Roebie, bevestig je door het bij je nemen van Roebie niet gewoon de angst? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Als je in normale omstandigheden de vogel bij je neemt, zoals het geluid van een brommer, een vrachtauto die langs rijd, dan maak je de vogel inderdaad onzekerder en angstig.
Ook door hem bij je te nemen met de knallen bevestig je wel dat de knallen eng zijn, dat is waar. Maar als ze er aan wennen in de dagen ervoor hoef je de vogels niet meer bij je te nemen.
Woon je in een hofje, zoals wij en ze steken chinese rollen af met oudejaar, dan klinken deze twee keer zo hard door dat het gaat galmen in een hofje. Als je dan merkt dat de vogel stijf op zijn stok zit, stap ik even af van het juist bevestigen van de angst voor dit vuurwerk.
Mensen met honden gaan ook niet met ze naar buiten om die tijd, daar eigenlijk alle dieren het niet echt op vuurwerk hebben.
Merken we niets aan Roebie, dan schenken we er ook geen aandacht aan.
Anders is het jammer, maar nemen we hem wel bij ons. |
Zondag 28 Oktober 2007 1:38 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik ben met Cleo samen voor het raam naar het vuurwerk gaan kijken, ze was wel bang, maar het viel mee. We hebben met zn drieen tv gekeken en toen het ergste vuurwerk over was zijn we gewoon gaan slapen, Cleo in de kooi...
Bij ons op de bank viel het erg mee met de angst en ach, ze maakte het voor het eerst mee....Jones was een echte angsthaas, maar samen met met Taco onder mn bureau vond ie het vuurwerk niet echt boeiend...
Je brengt je angst snel over bij een dier idd, maar en beetje angst met oud en nieuw vind ik wel begrijpelijk..  |
Zondag 28 Oktober 2007 2:43 pm |
|
|
|
|
joopie123
Fladderaar
hallo
klinkt misschien raar maar ik heb een cd voor onze honden verkrijgbaar bij de dierenarts hoe je de honden kan laten wennen aan vuurwerk 1 van onze honden was ook in eens na 4 jaar bang maar ok het zijn ook knallen met dat illigale vuurwerk je moet wel op tijd beginnen met die cd want het kost best wel tijd en energie
hoop dat het ook werkt bij papegaaien en vogels in het algemeen. denk ik wel en hoop het voor iedereen die dit probleem ook heeft |
Maandag 5 November 2007 7:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heeft die cd wel goed gewerkt? Moet je dat dan ieder jaar weer doen? |
Donderdag 8 November 2007 11:39 pm |
|
|
joopie123
Fladderaar
Ja de cd heeft gewerkt je merkt het eigenlijk ook al met onweer ze is nu veel rustiger ok ze komt de mand wel uit maar verstopt zich niet meer en ze blijft rustig ok als je merkt dat het niet goed heeft gewerkt kan je gewoon rustig door gaan met die cd misschien ben je dan voor jouw dier te laat begonnen dat weet ik ook niet de een heeft misschien meer tijd nodig en de ene is de andere niet he  |
Vrijdag 9 November 2007 9:59 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:55 am
|
|
|
|
|