De advertentie van de Huisdiersuper

papegaai ala dino, wie??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
tbonteboertje
Ervaren vlieger

papegaai ala dino, wie??  Reageer met quote  

Wie legt er wel eens een link tussen zijn/haar papegaai en een dinosaurus zoals we die kennen van televisie? Wink

Ik heb namelijk al meerdere keren gezien en gelezen dat er een smalle link tussen deze 2 zit... Shocked

wie praat mee??....
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

haha ja, omdat ze er op lijken als ze jong zijn bedoel je? Zeker ook de docu over aras gezien gister? Very Happy
Tsja, ik weet t niet hoor...er zijn zoveel dieren die wel op dinos lijken Razz En dat is ook niet raar...want ooit waren er vooral dinos op aarde.

Als papegaaien van nu nog iets met dinos te maken hebben zal de Vasa misschien de link zijn ? Smile
http://www.feathert.com/vasa2.html
http://parrotisland.mainsecure.....=cb0b521ee
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 10:00 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De manier waarop sommige papegaaien lopen,
Lijken ook net een T-Rex Very Happy
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing hahaaaa ja dat is waar!!!
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 10:08 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nek helemaal naar voren gericht, en scheef lopen! Laughing
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 10:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aaaah,daarom dat gebrul van onze Coco!!! Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 11 Oktober 2006 10:20 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat vogels in de verte van sommige soorten dino's afstammen. Vooral de botten van veel vogels lijken op die van sommige dino's (heb ik geleerd in jurassic park) Vogels hebben holle botten net zoals veel kleine roofdino's en hun schaambeen is vrijwel precies hetzelfde gevormd. Als ik naar de poten van Cleo kijk en hoe ze ze gebruikt dan denk ik aan die dino's...vooral die raptor soorten.... Very Happy Very Happy
Bericht Donderdag 12 Oktober 2006 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja dat had ik dus ook...maar ik heb die ara docu niet gezien Wink ..jammer..(we hebben altijd wel babyara's op het werk, dus ook daarom ja!)

nee ik hoor het meerdere keren op televisie, dan hebben ze het over de vergelijking met vogels en dino's, maar komen ze uiteindelijk bij de papegaai als voorbeeld..

simpel voorbeeld: heb je ooit een wilde lorie v/d blauwe bergen gezien?? als je ziet hoe hun manier van bewegen in elkaar zit vergelijk je het al gauw met die kleine roofdinosauriers..

wacht ik zoek wel een plaatje!

brb
Bericht Donderdag 12 Oktober 2006 10:19 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja nu ben ik heel nieuwsgierig!!! Plaatje! Ik helaas nog nooit een Lori in levende lijfe gezien volgens mij, dus hoe ze bewegen?? geen idee...Ik was als kind dol op dino's en wist er toen ook vrij veel van, die kennis is nu wel weggezakt hahaha...Maar de papegaai/vogel staat evolutionair gezien volgens mij vrij dicht bij die dino soorten, theropoden genaamd (ik heb het even opgezocht). Aan de andere kant, we weten maar bij benadering hoe dino's zich ooit hebben bewogen, dus het kan best dat die reconstructies zijn afgeleid van dieren van nu, bijvoorbeeld papegaaien.... Rolling Eyes Rolling Eyes Dus wie lijkt op wie??
Bericht Vrijdag 13 Oktober 2006 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb al meerdere keren docu's gezien die dit onderwerp behandelen. Laatst nog op Nederland 3. Ben even kwijt hoe die serie heet. Maar daar doen ze net of ze door de tijd kunnen reizen. Geweldig gedaan.
Tuurlijk stammen gaaitjes van dino's af. Die van ons in ieder geval wel, prachtig geschubde raptorpootjes Cool
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 10:34 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Verklaard dan ook het bloeddorstige gebijt van sommige nog niet getemde gaaitjes Shocked Laughing Question
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 10:55 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
Ik heb al meerdere keren docu's gezien die dit onderwerp behandelen. Laatst nog op Nederland 3. Ben even kwijt hoe die serie heet. Maar daar doen ze net of ze door de tijd kunnen reizen. Geweldig gedaan.
Tuurlijk stammen gaaitjes van dino's af. Die van ons in ieder geval wel, prachtig geschubde raptorpootjes Cool

'Prachtige geschubde raptorpootjes' Laughing
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 3:21 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Niet dan? Wink
Bericht Dinsdag 17 Oktober 2006 3:08 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wel! Very Happy precies zoals Tommy het zegt! Razz
Bericht Dinsdag 17 Oktober 2006 3:14 pm
pietje en rietje
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb een keer een programma op tv gezien waarin verteld werd dat raptors veren hadden en er zijn verschillende soorten geweest die op dinos en op vogels leken ze hadden veren een lange benigestaart en een snavel met tanden en klauwen aan de vleugels .
een vreemde vogel die er op lijkt en nu nog niet is uitgestorven is de hoatzin

http://www.animals-online.be/birds/hoatzin.html
Bericht Woensdag 18 Oktober 2006 11:14 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 2:31 pm
  Berichten van afgelopen: