|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
| papegaai ala dino, wie?? |
|
|
Wie legt er wel eens een link tussen zijn/haar papegaai en een dinosaurus zoals we die kennen van televisie?
Ik heb namelijk al meerdere keren gezien en gelezen dat er een smalle link tussen deze 2 zit...
wie praat mee??.... |
Woensdag 11 Oktober 2006 9:48 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
haha ja, omdat ze er op lijken als ze jong zijn bedoel je? Zeker ook de docu over aras gezien gister?
Tsja, ik weet t niet hoor...er zijn zoveel dieren die wel op dinos lijken En dat is ook niet raar...want ooit waren er vooral dinos op aarde.
Als papegaaien van nu nog iets met dinos te maken hebben zal de Vasa misschien de link zijn ?
http://www.feathert.com/vasa2.html
http://parrotisland.mainsecure.....=cb0b521ee |
Woensdag 11 Oktober 2006 10:00 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
De manier waarop sommige papegaaien lopen,
Lijken ook net een T-Rex  |
Woensdag 11 Oktober 2006 10:04 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
hahaaaa ja dat is waar!!! |
Woensdag 11 Oktober 2006 10:08 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Nek helemaal naar voren gericht, en scheef lopen!  |
Woensdag 11 Oktober 2006 10:09 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Aaaah,daarom dat gebrul van onze Coco!!!  |
Woensdag 11 Oktober 2006 10:20 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat vogels in de verte van sommige soorten dino's afstammen. Vooral de botten van veel vogels lijken op die van sommige dino's (heb ik geleerd in jurassic park) Vogels hebben holle botten net zoals veel kleine roofdino's en hun schaambeen is vrijwel precies hetzelfde gevormd. Als ik naar de poten van Cleo kijk en hoe ze ze gebruikt dan denk ik aan die dino's...vooral die raptor soorten....  |
Donderdag 12 Oktober 2006 7:38 am |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
ja dat had ik dus ook...maar ik heb die ara docu niet gezien ..jammer..(we hebben altijd wel babyara's op het werk, dus ook daarom ja!)
nee ik hoor het meerdere keren op televisie, dan hebben ze het over de vergelijking met vogels en dino's, maar komen ze uiteindelijk bij de papegaai als voorbeeld..
simpel voorbeeld: heb je ooit een wilde lorie v/d blauwe bergen gezien?? als je ziet hoe hun manier van bewegen in elkaar zit vergelijk je het al gauw met die kleine roofdinosauriers..
wacht ik zoek wel een plaatje!
brb |
Donderdag 12 Oktober 2006 10:19 am |
|
|
Laura B
Moderator

Ja nu ben ik heel nieuwsgierig!!! Plaatje! Ik helaas nog nooit een Lori in levende lijfe gezien volgens mij, dus hoe ze bewegen?? geen idee...Ik was als kind dol op dino's en wist er toen ook vrij veel van, die kennis is nu wel weggezakt hahaha...Maar de papegaai/vogel staat evolutionair gezien volgens mij vrij dicht bij die dino soorten, theropoden genaamd (ik heb het even opgezocht). Aan de andere kant, we weten maar bij benadering hoe dino's zich ooit hebben bewogen, dus het kan best dat die reconstructies zijn afgeleid van dieren van nu, bijvoorbeeld papegaaien.... Dus wie lijkt op wie?? |
Vrijdag 13 Oktober 2006 8:57 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Ik heb al meerdere keren docu's gezien die dit onderwerp behandelen. Laatst nog op Nederland 3. Ben even kwijt hoe die serie heet. Maar daar doen ze net of ze door de tijd kunnen reizen. Geweldig gedaan.
Tuurlijk stammen gaaitjes van dino's af. Die van ons in ieder geval wel, prachtig geschubde raptorpootjes  |
Zondag 15 Oktober 2006 10:34 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Verklaard dan ook het bloeddorstige gebijt van sommige nog niet getemde gaaitjes  |
Zondag 15 Oktober 2006 10:55 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Patricia
Ik heb al meerdere keren docu's gezien die dit onderwerp behandelen. Laatst nog op Nederland 3. Ben even kwijt hoe die serie heet. Maar daar doen ze net of ze door de tijd kunnen reizen. Geweldig gedaan.
Tuurlijk stammen gaaitjes van dino's af. Die van ons in ieder geval wel, prachtig geschubde raptorpootjes
'Prachtige geschubde raptorpootjes'  |
Zondag 15 Oktober 2006 3:21 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Niet dan?  |
Dinsdag 17 Oktober 2006 3:08 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Wel! precies zoals Tommy het zegt!  |
Dinsdag 17 Oktober 2006 3:14 pm |
|
|
pietje en rietje
Kuikentje
ik heb een keer een programma op tv gezien waarin verteld werd dat raptors veren hadden en er zijn verschillende soorten geweest die op dinos en op vogels leken ze hadden veren een lange benigestaart en een snavel met tanden en klauwen aan de vleugels .
een vreemde vogel die er op lijkt en nu nog niet is uitgestorven is de hoatzin
http://www.animals-online.be/birds/hoatzin.html |
Woensdag 18 Oktober 2006 11:14 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:02 am
|
|
|