Papegaai leren praten, software (Freeware)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Papegaai leren praten, software (Freeware)  Reageer met quote  

Ik ben van de week, een leuk stukje gratis software tegen gekomen.
Dit heet Parrottrainer, hiermee kan je Wav files afspelen.
Je spreekt div dingen op je computer in, bv. een leuk vrolijk kinderliedje.
http://www.sittich.de/ -> kijk onder Downloads.

Je kan met de instellingen aangeven, welke fragmenten er afgespeeld moeten worden (Dit kunnen er tientallen zijn) hoe vaak afspelen, hoeveel sec er tussen de fragmenten moeten zijn.

Om zelf wat te kunnen inspreken, heb je nog een ander stukje software nodig,
meest bekende is wavepad, http://www.nch.com.au/wavepad/masters.html

De gratis versie, is meer dan voldoende, om geluiden mee op te kunnen nemen, en te bewerken.

Het lijkt mij persoonlijk een leuk idee, dat de forumleden, hun opgenomen fragmenten van de gaai als wav bestand uploaden.

En dan binnen zeer korte tijd, een flinke collectie met geluiden te verzamelen die iedereen kan beluisteren, downloaden en weer afspelen met dit leuke stukje sofware.

Vogeltjes (Misschien een sticky van maken "Pratende gaaitjes") Vogeltjes
Bericht Woensdag 9 December 2009 6:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een leuk idee.
Kan ik daar gewoon mijn microfoontje van skype voor gebruiken?
Bericht Donderdag 10 December 2009 7:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb geen idee wat voor microfoontje dat is, maar ik mag aannemen dat dat gewoon moet werken.

Mocht je geen microfoon hebben, maar wel webcam met mic. kan je die ook gebruiken...

Als er genoeg mensen aan mee willen doen, open ik nieuw topic, met de bedoeling alleen daar geluidsfragmenten te plaatsen, zonder offtopic gebabbel (Om het overzichtelijk te houden)

Wie doet ermee, er zijn nog geen cd's met nederlandstalige pratende papegaaien !
Bericht Vrijdag 11 December 2009 8:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat ik daar nog ff mee ga wachten, ik ben al blij als Jos eens 2 minuten zijn snavel dicht gaat houden Twisted Evil Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 11 December 2009 6:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Sarah: Laughing

Wel een leuk idee Veertje
Bericht Dinsdag 22 December 2009 7:59 pm
baardos
Eitje

Reageer met quote  

ik vind het een leuk idee zo kunnen mensen van wie de papegaai niet makkelijk leert praten goed oefenen met hun gaai doormiddel van geluiden van andere gaaiengeluiden ... Klappen
Bericht Zondag 27 December 2009 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
baardos
Eitje

Reageer met quote  

ik vind het een leuk idee zo kunnen mensen van wie de papegaai niet makkelijk leert praten goed oefenen met hun gaai doormiddel van geluiden van andere gaaiengeluiden ... Klappen
Bericht Zondag 27 December 2009 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

Veertje vind het een heel leuk idee! ik zoek zelf nu youtube ed af voor nederlandse stukjes van andere gaaien en DJ vind het enorm interessant! dus ik zeg moeten we doen
Bericht Zondag 27 December 2009 11:46 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Tinuske..................hier op forum staan heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel filmpjes als praatvoorbeeld. Zo is mijn Spetter weg van Binkie aan de klets Hartje
Bericht Zaterdag 9 Januari 2010 10:19 am
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

ha spetter
dat had ik inderdaad ook al stiekem gedaan hihi
dj vind het geweldig !
Bericht Zaterdag 9 Januari 2010 6:59 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

tnks namens Binkie hahahaha

Onze Binkie worst steeds leuker met praten nu hoor,hij zegt nu poepuuurt
Alsof hij uit wassenaar komt,zo lekker op z'n kaks Nanaaa!
Maar zoals Sarah al zei,een praatprogramma is hier soms niet te volgen Nee! Nee!
Dan heeft Binkie het hoogste woord Fluiten
Ik kijk ook veel op you-tube,en wij zijn fan van Manus (grijsje)die heeft een repertoire Nanaaa!
Ik wacht ff met een 'praatprogramma'voor Binkie
Het is nu al zo erg,dat als Binkie iemand op tv doei hoort zeggen,zegt hij 56839x doei doeiiiiiiii
Bericht Zondag 10 Januari 2010 10:56 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:03 am
  Berichten van afgelopen: