Papegaaien en wagenziek/ reisziek

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Papegaaien en wagenziek/ reisziek  Reageer met quote  

Aangezien Scuttle soms wagenziek is (zoals tijdens de terugreis na het dagje zeilen) vroeg ik me af of meer papegaaien hier last van hebben. Het is zooo zielig om hem te zien overgeven. Het lijkt echt uit z'n tenen te komen. Sad
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 9:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier moet ik wel zeggen dat Jos nog niet echt gek veel mee is gegaan met de wagen maar tot nu toe is hij nog niet ziek geweest van de reis en zit hij gewoon vrolijk te praten of doet hij een dutje. Het langste stuk rijden was 2u30minuten en 's avonds nog eens. Langer is nog niet geweest aan 1 stuk door.
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Als Sol bij mijn ouders gaat logeren zit hij zo'n 2 uur in de auto. Hij heeft (gelukkig) nog nooit last van wagenziekte gehad, hij zit gewoon lekker aan z'n trosgierst te snoepen terwijl we rijden.
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 9:56 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

is het echt wagenziek of oververmoeidheid van de hele dag zeilen en buiten zijn. dit kan ook gebeuren.
bij mij gaan de gaaien heel graag mee in de auto vinden ze heel spannend en ze hebben nooit ergens last van.
misschien dat scuttle echt oververmoeid was en gewoon niet meer kon. heeft hij dit vaker?
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 10:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia is nu ook al een paar keer met de auto meegeweest maar die is alles behalve wagenziek geworden (Leia vind autorijden heel leuk).
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 10:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo vindt het allemaal prima, ook de reizen naar Duitsland doorstaat ze prima. Als we onderweg stoppen mag ze er uit en kijkt rustig om zich heen en eet wat. Het kost haar wel moeite om te slapen in een vreemde vakantie omgeving, de eerste nacht is ze erg onrustig
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 11:47 am
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

De eerste keer dat Gijs mee ging leek hij ook te kokhalzen en te hijgen.
Nu zit ik steeds op van alles te wijzen... Kijk eens gijsje een fiets en daar kijk dan een paard. En Gijsje maar bij alles "ooo krrrr"

Ik voel me zelf enigzins voor gek zitten maar het werkt wel...ze kokhalst niet meer en het hijgen is ook voorbij. Embarassed
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gek ben je helemaal niet, je maakt het juist heel interessant voor je gaaitje en heeft haar geen kans om zenuwachtig te worden. Als jij de hele tijd angstig zou zitten omdat ze misschien zou kokhalzen of zo dan zou ze dat voelen en omdat je nu juist met enthousiasme zit te vertellen en te wijzen heeft ze geen tijd om na te denken of negatieve gevoelens te krijgen. Gijsje geniet van wat ze ziet en zeker van de aandacht op dat moment. Veertje
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 8:39 pm
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hier zijn ze gek op auto rijden lekker auto's kijken enzo Very Happy
Jolanda hier doe ik dat ook hoor werkt prima lekker alles overdrijven vinden ze heerlijk gaan ze zelf ook lekker van fluiten en kletsen
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Vogeltje is niet wagenziek, maar hij vind het niet leuk in de auto. Meestal gaat hij niet mee, maar soms wel en dan reist hij in zijn eigen kooi. Hij poept dan wel meer maar daar houden we van te voren rekening mee.

Dat afleiden vind ik een heel goed idee Jolanda want voor jou gaai werkt dat.

Dat oververmoeidheid zou zo maar kunnen, heeft Scuttel het ook op korte afstanden of als jullie korte tijd zijn weg geweest?

In ieder geval zou ik niet stoppen met het mee nemen, want hoewel hij op de terugreis ziek is (op de heenweg niet?) geniet hij de rest van de dag waarschijnlijk met volle teugen. Smile
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 3:22 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja Coco is ook wagen ziek.

Had eerst een open kooi voor hem. Dan zat hij naast me op de passagiersstoel. En zodra we de snelweg afreden na een wat langere rit, was het altijd overgeven. Echt zielig. Op een ander forum kreeg ik als tip om em juist niet zo veel te laten zien door de ramen enzo.
Dus ik heb toen een kattenvervoersmandje gekocht. Dicht bakje en aan 1 kant tralies.
En sindsdien heeft hij er geen last meer van.
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bedankt voor het meedenken, iedereen!! Very Happy

Alexandraatje: Ik denk niet dat het oververmoeidheid is. Scuttle heeft hier vaker last van gehad, ook als we net vertrokken of gingen wandelen. Heel sneu.

Jolanda: Misschien is dat wel een idee! Ik hoop dat jouw tactiek ook voor Scuttle werkt want dit is echt heel erg zielig.. Ik ben ook wel eens wagenziek en oh, wat voel je je dan beroerd. Embarassed

Vlindertje: Ik heb niet gemerkt dat hij de heenreis ziek is geweest.. Hij is er toen ook nog even uit geweest, heeft op m'n hand gezeten. Misschien heeft dat wel geholpen? Mede door wat Jolanda net aanhaalde?

Cosch: Wat een goede tip! Dat ga ik proberen! Ik heb twee adventure packs, ik zal het eens daarmee proberen. Hulde! Ik laat dan gewoon één kant open.
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 7:49 am
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja dat was echt de oplossing.
Ik weet niet meer welke theorie diegene toen had. Maar het klonk zo logisch dat ik een andere bakje er voor heb gekocht.
Laughing
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 7:38 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Ja dat was echt de oplossing.
Ik weet niet meer welke theorie diegene toen had. Maar het klonk zo logisch dat ik een andere bakje er voor heb gekocht.
Laughing

Bij mensen helpt het ook. Ik heb last van wagenziekte en op lange stukken wil ik voorin zodat ik alles op lange afstand kan zien, of ik hou mijn ogen dicht. Maar van die langsflitsende beelden als je achterin zit zijn afschuwelijk.
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 8:26 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Cleo vindt het allemaal prima, ook de reizen naar Duitsland doorstaat ze prima. Als we onderweg stoppen mag ze er uit en kijkt rustig om zich heen en eet wat. Het kost haar wel moeite om te slapen in een vreemde vakantie omgeving, de eerste nacht is ze erg onrustig

Even een off/topic vraagje: mag je je gaaien zo de grens mee overnemen? Ik ben namelijk seriues aan het overwegen om naar Duitsland te emigreren. Ik woon nu vlak bij de grens (half uurtje) en wil net over de grens wonen. Een voorwaarde is wel dat ik mijn gaaien mee mag nemen naar Nederland voor visite e.d. En mijn moeder die van haar als ze bij mij op visite komt.
Moeten ze dan getest worden of kan dat tegewoordig zo zonder problemen?
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 8:38 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:03 am
  Berichten van afgelopen: