papegaaien zindelijk maken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
rafie
Net uit het ei

papegaaien zindelijk maken?  Reageer met quote  

heyhey

vroeg me af kan je een papaegaai zindelijkmaken dat hij bijvoorbeeld aleen in zij kooi poept enz.
en als dat wel kan hebben julie trukjes om het aan te leren of ietsdegelijks mijn bonte boertje is nu ongefeer 11 week oud

groetjesss
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 3:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Nijntjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

Hey

Dat wil ik ook eigenlijk wel.
Ik weet nie of het gaat en hoe het moet..
Misschien weten de anderen het wel?

* Groetjes *
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 3:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

haha ik weet niet hoe het moet, maar ik heb een tijdje een kaketoe gehad die dus echt zindelijk was. zodra die moest vloog hij terug naar zijn kooi, hij poepte dan wel buiten zijn kooi, maar dat was dan makkelijker op te ruimen dan dat je moet zoeken naar poepies.

ik probeer het nu ook met mijn andere twee kaketoe's, maar die willen nog niet echt. met sidney probeer ik het al ongeveer een jaar. zodra hij poept zeggen we he bah sidney poepies moeten in de kooi waarop ik hem in de kooi zet.

tigo is nog jong en die poept niet zo vaak bij ons en als zij poept dan poept zij op mijn kleren. maar misschien lukt het die nog wel.

groetjes
esther
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik weet wel hoe het moet, maar zou het niet doen. Wink
Ze kunnen zo graag willen plezieren dat ze gaan poepen terwijl ze niet moeten en daardoor kan hun cloaca (Anus zeg maar)uitstulpen of ze houden t zolang in dat ze verstopt raken.

Je ziet het meestal wel aankomen en anders ruim je t zo op toch?
De risicos zijn mij te groot Wink
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:19 pm
rafie
Net uit het ei

Reageer met quote  

oke tommy bedankt

weet ik dat ook weer Very Happy Wink
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 5:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ben het met Tommy eens rafie, je ziet op den duur echt vaak aankomen wanneer ze moeten poepen en Gizmo doet gewoon altijd zijn uiterste best om het niet op je te laten belanden. Als hij op tafel zit of op de bank ofzo, loopt hij altijd eerst naar de uiterste rand en steekt dan zijn kontje overboord Laughing Niet in alle gevallen maar toch !
In zijn birdiebedje poept hij bijvoorbeeld nooit. Hij weet echt wel waar hij ze zelf niet wil hebben maar aanleren waar ik ze wil hebben? geen idee hoe het moet en net als Tommy ga ik er maar niet aan beginnen, wel ben ik blij met ons parket en leren stoelen en banken Wink

Echt grappig esje van die kaketoe die wel zindelijk was, geeft je inderdaad de moed om door te gaan met het aanleren van Tigo en Sidney, ben benieuwd of het je lukt (zegt Sidney wel al bah als hij poept? Laughing ) want dat ik wel wat ik steeds tegen Gizzie zeg als ik zie dat er eentje aankomt. dan zeg ik Gizmo je moet zeggen "poep" maar ja..agaatjes ....geen praters he Wink
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 5:25 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je kunt hem wel aanleren alleen op papier of in zn kooi te poepen. Volhouden en steeds de momenten dat hij moet optijd zien aankomen en dan terug in de kooi of op t papier en heel erg belonen. Maar ja, ik zou t dus niet doen Wink
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 6:54 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

nee dat zegt sidney niet. soms zegt hij poepie en dan ga ik kijken niks hoor. en een tijdje later wel. dus misschien zodra hij dat zegt ff oppakken en op de kooi zetten. maar sidney zit vaak op de vensterbank voor het raam en dat is zo'n 2 meter hoog en daar krijg ik hem echt niet te pakken en trouwens bij sidney zie ik het niet aankomen. die poept ineens. bij tigo zie ik dat wel eens aankomen.

en die kaketoe (frodo) die kon het al toen hij bij ons kwam.

groetjes
esther
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 7:01 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat ze het zelf van te voren zeggen lijkt me dus wel verrekte handig. Very Happy
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 7:16 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahah precies! en die kans is bij jullie vele malen groter, agaatjes schijnen al helemaal geen praters te zijn.
Geeft niks, ik weet soms precies wat hij wil zeggen Laughing
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 7:20 pm
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Nou onze kleine vriend die deed het in het bergin alleen in zijn kooitje, hij poepte gewoonweg niet erbuiten. We zagen wel aan hem dat hij moest en dan dachten we zelf: poep nu maar dan vegen we het wel weg. Maar hij poepte niet. Dan zetten we hem uiteindelijk toch maar even in zijn kooi omdar het ons te lang duurde (echt ontzettend lang en Stevie was dan ontzettend onrustig). In zijn kooi poepte hij dan meteen en dan kwam hij er weer gewoon uit. Maar we wilden juist niet dat Stevie zindelijk zou worden, ivm wat Tommy hier al eerder zei. Dus we beloonden Stevie eigenlijk juist als hij het ees per ongeluk buiten de kooi deed. En nu poept hij dus ook gewoon buiten de kooi, waar ik erg blij mee ben eigenlijk, want ik wil niet dat als Stevie een middag met ons weg gaat hij het poepje ophoudt totdat we weer thuis zijn.

Wendy
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 9:00 am
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bob doet precies het tegenovergestelde van wat Stevie doet. Ze wacht tot ik de kooi openzet, doet een paar stapjes naar buiten en FLATS daar ligt het alweer op onze absorberende siergrindvloer. Of ze rent snel naar mijn rug en doet het lekker daar Confused. Ach ja ik trek meestal toch een oud t-shirt aan als ik met haar speel dus daar heb ik niet zo'n probleem mee.
Ik kon het eigenlijk ook wel zien aankomen. Toen we Bob met elf weekjes op gingen halen poepte ze ook al meteen in mijn hand, blijkbaar voelt ze zich gewoon ontzettend op haar gemak Laughing
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 10:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gizzie is precies hetzelfde, poept ook altijd meteen als hij uit zijn kooi komt, zo van hehe ff een grote poep dan is die gelukkig niet in mijn kooi. Gizzie is ook meer van zijn leefomgeving zo schoon mogelijk houden. Maarja hij zit doordeweeks 's morgens van 8.00 u tot 13.00 in zijn kooi dus helaas voor hem moet hij ook daar zijn poepjes loslaten Laughing
Gaan die van jullie ook altijd naar de rand van waar ze ook zitten (tafel, vensterbank, bank, stoel enz?) en laten ze dan het liefst hun poepje over de rand vallen om vervolgens tevreden verder te gaan met wat ze bezig waren?
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 11:55 am
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Jep, Bob laat ze lekker op de grond vallen al doet ze er ook niet moeilijk over als er een op mij of iets anders valt. Ze schaamt zich gewoon niet voor datgene was oh zo natuurlijk is Laughing
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 12:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia

Gaan die van jullie ook altijd naar de rand van waar ze ook zitten (tafel, vensterbank, bank, stoel enz?) en laten ze dan het liefst hun poepje over de rand vallen om vervolgens tevreden verder te gaan met wat ze bezig waren?

Dat doet het grijsje van mijn ouders inderdaad ook, dan schuifelt ie met zijn "kontje" ver genoeg naar achteren zodat het poepje net over de rand valt.

Wendy
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 1:38 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:09 am
  Berichten van afgelopen: