papieren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
kimmi
Fladderaar

papieren  Reageer met quote  

zoals jullie ondertussen misschien weten heb ik op het moment een ara nobilis zitten waarvan ik dus nog niet weet of hij hier zal blijven of niet.
In men ander topic wees iemand me er op dat ik de papieren van de vogel moest zien te bemachtigen om te verhinderen dat hij ooit in beslag genomen zou worden of iets dergelijk.
ik had er al eens om gevraagd bij de eigenaar maar zijn antwoord is simpel: hij heeft ze niet meer, is ze verloren of wat dan ook.
kan ik via het ringnummer soms aan nieuwe exemplaren komen ofzo?
ik denk (ben helemaal niet zeker!!) dat een ara nobilis een cites 2 vogel is, maar daar houdt mijn kennis over cites -en alles wat erbij komt kijken- op. Embarassed wie kan mij hierover meer info geven??

op zijn ring staat in elk geval het volgende: PS NL 00 04 8430
kan iemand hier iets uit afleiden?? is het mogelijk om de kweker te vinden aan de hand van dit nr??
Bericht Maandag 17 September 2007 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Of je aan nieuwe papieren kan komen weet ik niet zeker,maar meen van wel.
Je kan zeker achter de kweker komen.
Aangezien je een PS ring hebt,wil zeggen,dat deze gaai van een kweker komt,die lid is van de parkietensocieteit.
Alleen de nummers kom ik ff niet uit,want normaal staat er het geboortejaar op,en ringmaat en dan het kwekersa nummer.
Ik denk dat 8430 het kwekersnummer is,en dan 04 of 00 het geboortejaar.
Ik denk dat een ara nobilis toch wel een ring van 10 of zo zal hebben.
Bericht Maandag 17 September 2007 10:13 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi.. Volgens mij heeft een ara nobilis geen papieren nodig, maar dat weet ik niet zeker. Het zal wel moeilijk worden om nieuwe papieren te krijgen denk ik. Het CITES bureau schijnt niet echt coulant te zijn.
Bericht Maandag 17 September 2007 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mischien kan je het aan één van deze personen vragen?

http://www.parkietensocieteit.nl/bestuur.php

bijvoorbeeld het ringensecretariaat onder aan de bladzijde.

Dan weet je in ieder geval of je vogel daar echt vandaan komt.

Want het papieren kwijt verhaal is een beetje vaag, net als hun gedrag tegenover de vogel en tegenover jullie.

Succes, ik leef met je mee, en hoop dat dit een positieve afloop voor je krijgt Smile
Bericht Maandag 17 September 2007 7:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

ik had gisteren een mail gestuurd naar het ringensecretariaat en ik kreeg vandaag al meteen antwoord, ze zijn nu aan het proberen om contact op te nemen met de kweker.
ben wel benieuwd waar hij vandaan komt. Smile
Bericht Donderdag 20 September 2007 3:20 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat ze weten met welke kweker ze contact op moeten nemen is heel positief vind ik. Weet je nou al dat je niet met een illegale wildvang zit et een nepring.

Opluchting 1 Cool

Nou hoop ik voor je (en daar ziet het er wel nar uit) da die mensen er echt vanaf willen, en dat je hem echt mag hebben, dat is dan wel een supercool kado!

Opluchting2?

En dat je via de kweker wat leuke wetenswaardigheden over de achtergrond van je vogel leert. Fijn voor je dat ze zo snel hebben gereageerd, hoop snel positieve berichten te kunnen lezen. Smile
Bericht Vrijdag 21 September 2007 7:51 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah wat fijn zeg! Ik hoop dat de kweker snel gehoor geeft.
Bericht Vrijdag 21 September 2007 9:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:10 am
  Berichten van afgelopen: