Pellets leren eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Manon79
Doe ik ook. Vanaf morgen krijgt hij alleen nog maar pellets en 's avonds mag hij wat zaadjes. Ben er echt blij om!!! Laughing
En vanaf wanneer zal ik m dan juvenile kunnen geven?

Laat hem eerst ff nog echt wennen aan de pellets.
Als je nu merkt,dat ie ze echt goed eet,kun je weer van ales gaan geven,dus ook juvenile.
Bericht Dinsdag 7 Augustus 2007 10:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sluit me aan bij Danny.. Zou het eerst even bij de pellets houden, dan pas de juvenile.. Wink
Bericht Woensdag 8 Augustus 2007 12:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ok. Thanx! Heb m vanmorgen alleen pellets gegeven. Hij at ze meteen. En toen ik gistermiddag thuiskwam had ie volgens mij ook pellets gegeten ondanks dat er nog zaadjes in z'n voerbakje zaten.... Ben echt benieuwd!!!
Bericht Woensdag 8 Augustus 2007 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

dat klinkt al heel goed,zeg.
Volgens mij heeft ie het nu wel door.
Bericht Woensdag 8 Augustus 2007 7:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow! Nou volgens mij kan je nu heel voorzichtig beginnen te beweren dat hij pellets eet hoor. Very Happy
Bericht Donderdag 9 Augustus 2007 12:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Weet echt niet goed wat ik nou moet met dat pellet-verhaal... Geloof toch niet dat Sypie ze echt eet.. Vind het zoooooo zielig voor Sieps... Overdag heeft ie nou bijna alleen pellets in zijn voerbakje en een beetje zaden (omdat ik bang ben dat ie van z'n stokje gaat als ie helemaal niks eet...) Hij knabbelt er wel wat aan maar ik geloof niet dat ie ze echt eet.
Omdat ik overdag aan het werk ben of aan het klussen ben in ons nieuwe huis kan ie ook niet los. Dus kan ie alleen s avonds los. (Weet dat dat eigenlijk veel te weinig is, maar zodra we verhuisd zijn kan hij er weer veeeeel vaker uit!) En als ie dan los is, is ie echt uitgehongerd volgens mij... Hij weet waar zijn voer staat en daar vliegt ie als een idioot op af zodra hij los is. Zelfs toen ik z'n voer verstopt had, wist ie dat nog te vinden... Echt zielig! Alsof ie wil zeggen.. Geef me alsjeblieft wat te eten!!!!
Rond half 10 geef ik m dan wel wat zaadjes en dan is ie echt niet meer te houden. Hij bijt zelfs (niet echt hard) als je dan bij z'n eten komt. Dat deed ie eerst nooit!
En toen ie gisteren gedoucht had leek het ook alsof ie heel dun was. Kan best zijn dat ie dat eerst ook was en dat me dat niet zo opgevallen was maar maak me toch ongerust. (Kan m trouwens niet wegen, want hij blijft niet zitten op de weegschaal...)
Ik heb trouwens ook het idee alsof Sieps heel veel veertjes verliest nu.. Kan dat ook door het voer komen? Of is het misschien gewoon rui?
En nog één vraagje... Ik had gisteren een bak met melk en muesli. Dat vind Sypie ook heel lekker, dus hij at een klein beetje mee. Kan melk of muesli kwaad?
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wegen zou je evt. kunnen doen,door hem even ergens in te stoppen.
Een bakje of emmertje.
Welke pellets heb je nu???
Hij zet waarschijnlijk dus erg hard door,maar mss. komt het ook wel,doordat ie de zaadjes erbij krijgt,maar dat is moeilijk te zeggen.
Veertjes uitvallen kan zeker de rui zijn,maar kan ook voedingstekort zijn.

Melk is niet echt goed voor een gaaitje. Muesli mag die op zich wel een stukje van hebben. Maar naar bovend stukje verhaal kijkend,zou ik hem ff geen extra's geven.

Maar ik zou het nu ff zijn beloop laten gaan,en zijn zaad gaan geven,en dan eerst eens gaan wegen. En dan gewoon weer je gaai overzetten op pellets,en dan blijven wegen. En wat meer doorzetten. Wink
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:49 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Om met je laatste vraag te beginnnen of melk kwaad kan. Ja, dat is niet goed voor vogels. Ik meen i.v.m. lactose. Een klein stukje muesli kan geen kwaad, zolang het niet elke dag en teveel is.

Omdat je niet zeker weet of hij de pellets eet zou je de pellets kunnen wegen. En kijken of het gewicht aan het einde van de dag minder is van de pellets.
Hoe is de ontlasting? En ook nog regelmatig?
Ze zijn er natuurlijk een kei in om je te manipuleren.

Verliezen van veertjes kan door de rui komen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is de pellets fijnmalen en er een papje van maken met gekookt water en dan af laten koelen, of de kruimeltjes van de droge pellets over zijn fruit te doen.
Probeer wel zijn gewicht in de gaten te houden want dat is de belangrijkste graad meter.
Wanneer hij niet stil zit tijdens het wegen springt de weegschaal wel van gewicht naar gewicht maar als hij elke keer rond hetzelfde gewicht springt heb je toch een beetje een indicatie.

Succes!!!
vindt het erg moeiljk om je van hieuit advies te geven. Als je het niet vertrouwd, dat ie te mager is zeg maar zou ik de pellets laten voor wat ze zijn en gewoon weer terug op zaden gaan. En dan een nieuwe poging doen wanneer de verbouwing achter de rug is. Dan kun je hem ook wat beter in de gaten houden
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:49 am
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Vind het echt moeilijk! Wil echt dat Sypie gezond is! En doordat ie 2 x zo'n aanvalletje (soort epilepsie) heeft gehad door voedingstekort volgens Va Van der Sanden wil ik Sieps op pellets overzetten... Maar meneer Siep is erg volhardend!!!
Dus als ik het goed begrijp zeggen jullie... Misschien beter om hem even weer zaad te geven totdat ie op weer wat meer rust heeft (als we verhuisd zijn) en weer op gewicht is....
Zijn poepjes zijn trouwens over het algemeen wel ok, maar af en toe... een klein beetje waterig...
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 11:09 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Af en toe een beetje waterig maakt niks uit.

Ja,ik zou nu ff het zekere voor het onzeker nemen.
Blijf evt. wel de pellets door zijn voer geven,en probeer hem af ne toe te verleiden ermee.

En als er dadelijk dan weer wat rust is,weer over nieuw beginnen.
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 11:11 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, inderdaad. zo zou ik het ook doen. Dan heb je zelf ook wat meer rust en dat is voor Sypie ook weer beter Wink
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 11:18 am
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ok... Had er eigenlijk ook al een beetje aan gedacht om ff te stoppen met de pellets... Ben blij dat jullie er ook zo over denken! Smile
En zal sypie zeker pellets blijven geven door zijn voer of s avonds met wat vruchtensap erdoorheen ofzo...

En dan beginnen we straks als het wat rustiger is allemaal gewoon opnieuw!

Thanx!
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 11:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Danny's idee van het in een doosje stoppen is inderdaad een goede. Heb je zelf geen goede weegschaal, stop hem dan in een doosje & ga met hem naar de supermarkt. Die weegschalen zijn erg nauwkeurig!

Welke pellets heb je? Hoe gaat het met hem & z'n pellets?
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 5:36 pm
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ben toch maar even gestopt met de pellets.... Confused Had high potency fine van Harrison. Maar zodra alles wat rustiger is hier ga ik het toch weer proberen! Zet hem trouwens tussendoor ook nog vaker wat pellets voor, en doe er ook nog door zijn voer.. Hij knabbelt er wat aan, maar hij eet ze niet... Ook niet als ik wat kruimels door zijn fruit doe... Wat een eigenwijs pietje, hè!?
Bericht Maandag 27 Augustus 2007 8:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh die pietjes kunnen zo eigenwijs zijn. Jammer dat je geen pellet-etende gaaien kent anders had je andere vogeltjes het zware werk kunnen laten opknappen. (Vogels immiteren graag hahaha)
Wat rustiger? Niets naars hoop ik? Sad
Bericht Dinsdag 28 Augustus 2007 6:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:18 am
  Berichten van afgelopen: