|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
| Pellets leren eten |
|
|
Mijn eigenwijze gaaitje weigert om pellets te eten... Had eerst de pellets van roudybush, maar heb sinds gisteren Harrison (met oranje etiket) omdat ik het gevoel kreeg dat die eigenlijk beter waren. Maar... Sypie vind ze niet lekker!
Weet iemand misschien hoe ik dat het beste aan kan pakken? |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:45 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Er zijn verschillende manieren.
Of je gaat langzaam over. Er staat een schema op parrotbunch,waar je langzaam aan meer pellets ipv. het normale voer gaat geven.
Je kan evt. ook proberen met een vruchten sapje er doorhen te doen,en dit elke dag af te bouwen.
Of de resolute manier,gewoon het bakje pellets geven en gewoon wachten totdat ie er van gaat eten. Ooit krijgen ze toch honger.
Coco het grijsje hier,heeft 3 dagen amper gegeten. Kreeg s'avonds voor het slapen gaan een heel klein beetje zaad,en dat was het. na 3 dagen is ie toch maar van de pellets gaan eten. En nu kan ik gewoon zelfs switchen tussen de pellets en worden ze gewoon gegeten. |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:55 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Dacht ook dat de resolute manier misschien het beste zou zijn... Maar vind het zo zielig..... Ben beetje bang dat ie dan van de honger van z'n stokje gaat... |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:20 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
hahaha jaa ik heb een agatje die gaat nog liever van zijn stokkie dat dat hij pellets wil.
maar bij mijn pyrrhura heb ik het ook zo gedaan zoals danny met zijkn grijsje deed. en het werkt goed hij wil nu niets anders meer harrison is hier niet aan te slepen. Het is was prijzig maar dan heb je ook wat  |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:23 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by millie
hahaha jaa ik heb een agatje die gaat nog liever van zijn stokkie dat dat hij pellets wil.
.
Meen je dat? Is wel eigenlijk de bedoeling dat Sypie pellets gaat eten...
Eet jouw agaatje dan echt helemaal geen pellets? |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:31 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Sluit me aan bij Danny.. Je kan zo'n schema aanhouden (niet opgeven hoor!) of gewoon het bakje pellets geven en geen oud voer meer. Wel zorgen dat 'ie 's avonds voor het slapen gaan een beetje van z'n oude voer krijgt. Je moet ook z'n gewicht goed in de gaten houden.  |
Dinsdag 24 Juli 2007 12:18 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Sluit ik me helemaal bij aan. En je kunt ze zelf gaan eten in bijzijn van Sypie (of net alsof doen) Dat wil ook nog wel eens helpen. |
Dinsdag 24 Juli 2007 2:34 pm |
|
|
Bert en Astrid
Vlieger
Het is bij Jelle ook een heel gevecht geweest om 'm aan de pellets te krijgen. We hebben 'm een keer 3 dagen geen eten gegeven (op advies van de kweker, maar met heel veel pijn in ons hart), maar niets hoor. Totdat we van Sue vorig jaar op de fluffiesdag wat Harrison pellets meekregen. Die lust hij wel. Tja, dure klant, maar alles voor je vogel hè  |
Dinsdag 24 Juli 2007 4:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Totdat we van Sue vorig jaar op de fluffiesdag wat Harrison pellets meekregen. Die lust hij wel. Tja, dure klant, maar alles voor je vogel hè
Vond het toen wel apart dat Jelle die wel at! At hij ze meteen, of duurde het even? (Dat is me even ontschoten) |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:29 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Manon79
quote:
Originally posted by millie
.
Meen je dat? Is wel eigenlijk de bedoeling dat Sypie pellets gaat eten...
Eet jouw agaatje dan echt helemaal geen pellets?
ik krijg het er niet in maar jade zit wel heel mooi in zijn veren |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:01 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Sypie heeft vanmorgen pellets gegeten!!!!!!!!
Ben echt blij!!! Heb geprobeerd om hem met behulp van dat schema op parrotbunch om te krijgen, maar zonder veel succes volgens mij... Hij pikte gewoon iedere keer echt alleen de zaadjes er uit... En gisteren heb ik onder in z'n bakje een heel klein beetje zaadjes gedaan, en voor de rest alleen maar pellets. Toch weer die zaadjes er uit pikken... maar volgens mij ook een klein beetje van de pellets.
En toen ik vanmorgen vers voer in z'n bakje ging doen begon hij spontaan van de pellets te eten.... Zou hij ze nou dit keer ook echt blijven eten??? Hoop het echt!!!!! Vorige keer hoefde hij ze de dag erna niet meer... |
Dinsdag 7 Augustus 2007 9:10 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Laten we hopen dat hij ze blijft eten. Ik heb bij Solace zo'n schema gevolgd, dat ging perfect. Je moet alleen het voer heel goed afmeten dan; precies zoveel geven als ze eten anders pikken ze inderdaad de zaadjes eruit en laten ze de rest liggen. |
Dinsdag 7 Augustus 2007 9:15 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hey,wat super zeg.
Ik denk dat ie het nu wel door heeft.
Zou nu eens alleen pellets voor zetten. |
Dinsdag 7 Augustus 2007 11:01 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Doe ik ook. Vanaf morgen krijgt hij alleen nog maar pellets en 's avonds mag hij wat zaadjes. Ben er echt blij om!!!
En vanaf wanneer zal ik m dan juvenile kunnen geven? |
Dinsdag 7 Augustus 2007 11:32 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey dat is supernieuws! Hoop dat hij ze de volgende dag gewoon ook blijft eten. Probeer er niet te veel nadruk op te leggen.. Gewoon achteloos in het bakje doen en weglopen.
Succes, het komt vast goed! |
Dinsdag 7 Augustus 2007 6:35 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:23 am
|
|
|
|