|
|
|
Shannon
Eitje
|
| Pionus of Pyrrhura? |
|
|
Hoi!
Ik denk er al heel lang over na om een vogeltje aan te schaffen. Mijn "eisen":
- de vogel moet overdag alleen kunnen zijn. Ik ben een studente en mijn studie heeft veel contacturen. Ik ben wel bijna alle avonden thuis en sowieso de hele zaterdag en het grootste deel van de zondag.
- de vogel mag niet teveel lawaai maken, omdat ik bij andere mensen in huis woon
- ik heb nog nooit een vogel gehad, dus het moet wel een "makkelijke" vogel zijn
- ik wil er eentje, geen twee
De soorten waar ik op uitkom zijn een Pionus of een Pyrrhura (die klinken geschikt en met name het karakter en uiterlijk van de Pyrrhura spreekt me verder heel erg aan). Welke soort lijkt jullie het meest geschikt? En is het uberhaupt verstandig om een vogel te houden als je een drukke studie hebt (het aantal uur dat ik weg ben, is te vergelijken met een fulltime baan)? Verder woon ik op kamers en heb ik 1 kamer waarin de keuken gebouwd zit. Is dit een probleem? Ik las namelijk dat vogels niet tegen teflon-pannen kunnen. Ik heb wel een afzuigkap (en ramen die open kunnen natuurlijk ).
Ik ben sowieso ook nog van plan om naar een dierenspeciaalzaak en/of kweker te gaan om de vogels te zien en te horen voor ik een beslissing neem, maar ik zit momenteel voor mijn studie in het buitenland dus dat is nu geen optie  |
Dinsdag 15 Maart 2011 8:49 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik vang valkparkieten op en daarbij zitten er 2 die van studentes komen. De vogels bleken, mede door het tekort aan aandacht, flink te schreeuwen en verstoorde de studie. Ik zou nog eens diep nadenken of je het wel zou doen.
Toen de vogels hier kwamen waren ze binnen 2 weken van het schreeuwen af.
Daarbij komt dat ik het zielig vind dat een vogel heel de dag in zijn eentje zit.
En welke soort vogel je ook neemt, bij tekort aan aandacht gaan ze schreeuwen of ze kwijnen weg.