|
|
|
kimmi
Fladderaar
| plotseling niet meer samen kunnen |
|
|
mijn grijsje en men timneh zitten nu al meer dan een halfjaar samen in kooi, tot nu toe ging dit altijd goed. er werd wel eens gekibbeld, maar dat gebeurd in elk huishouden toch? tot deze maandag dus, ik zou niet weten waarom, maar sinds dan is het oorlog!
"vroeger" was hootsy de dominantste van de twee, nu zijn de rollen omgekeerd en wordt hij geterroriseerd door Bo.
ze jaagt hem de hele kooi door, tot hij op de bodem zit, dan is het klaar. maar het kan ook erger, dan jaagt ze hem in een hoekje en zit ze te pikken enzo, terwijl hootsy nergens weg kan en het dus maar moet ondergaan! als ze los zitten gaat het net hetzelfde.
na drie dagen staan we dus zo ver dat hootsy volledig gestresst aan de deur zit te wachten tot ik hem kom verlossen. normaal als ik hem uit de kooi haal krijg ik eerst zeker 4 of 5 dikke zoenen en dan gaat hij spelen op de klimboom. nu doe ik de deur open en hij springt meteen op mijn schouder (doet hij nooit) en hij blijft daar ook tenzij je hem verplicht ergens anders te zitten. in de kooi krijgen gaat ook moeizaam terwijl dit nooit een probleem geweest is, hij gaat normaal vanzelf.
als ik niet zou weten dat Bo zo stout was dan zou ik naar de DA geweest zijn, hootsy is namelijk zo uit zijn normale doen dat ik bijna zou denken dat hij ziek is!
pff, sorry voor het lange verhaal maar ik weet helemaal niet wat ik hiermee moet! de oplossing kan heel simpel zijn: gewoon terug aparte kooien, maar dan weet ik nog niet waarom Bo van de ene dag op de andere zo extreem veranderd is...kan toch niet zomaar?? |
Woensdag 28 November 2007 4:01 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het kan best dat Bo in de pubertijd is gekomen. Ik weet niet hoe oud hij is, maar dan krijgen ze vaak dit soort kuren.
misschien is het beter als je er een tweede kooi bij neemt zodat ze apart kunnen zitten en dan keert de rust ook weer vanzelf terug. |
Woensdag 28 November 2007 4:40 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
dacht ik ook eerst maar ze zijn nog maar 1 en 1,5 dus is nog wat jong om te puberen dacht ik? we halen gewoon hun ouden kooien terug, die stonden nog als reserve bij men moeder, want ik dacht dat dat altijd van pas kon komen ... en ik had jammer genoeg gelijk!  |
Woensdag 28 November 2007 5:32 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: plotseling niet meer samen kunnen |
|
|
Wat raar zeg.. Het kan heel goed zo zijn dat ze elkaar ineens minder accepteren. Heb je eventueel een tweede kooi?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er één supergestressed is. (Da's wat anders als het echt toneelspel is) |
Woensdag 28 November 2007 10:57 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
nou, ik weet eigenlijk niet meer wat ik ervan moet denken.
ondertussen lijkt het al terug overgewaaid, ze zitten terug samen te slapen en te kroelen enzo. ???
ze hadden misscien hun eerste echtelijke ruzie
ik hou het verder in de gaten natuurlijk maar ik denk dat het misschien een nieuwe "tactiek" was om aandacht te vragen.
door hen te begluren wanneer ze mij niet konden zien werd het terug minder en minder, en nu is alles weer normaal. |
Maandag 3 December 2007 11:06 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Kimmi, het kan ook zo zijn dat het wel een koppeltje is.
Gebeurde het steeds als je in de buurt van de kooi kwam?
Toen ik nog een koppel jardines had (pop heb ik nog, man helaas overleden) viel het mannetje de pop aan zodra ik naar de kooi ging of de pop aandacht gaf. Dat schijnt normaal te zijn. Dit doen ze uit frustratie. Eigenlijk willen ze degene die naar de kooi komt aanvallen maar dat kan niet (om welke reden dan ook) en dan botvieren ze hun frustratie op de pop.
Ik heb het in een boek gelezen, volgens mij het boek van BonnieTalsma: Gek van mijn Vogel.
Ik snapte er toendertijd ook helemaal niets van. Ze poetsen elkaar, paarden met elkaar, deden alles samen. Maar ook zag ik die agressie van de man naar de pop.
Jaren later snapte ik het pas door het te lezen in een boek, ik herkende het direct (achteraf helaas). |
Maandag 3 December 2007 12:28 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik lees net jouw stuk nog eens door, maar bij jou is het precies andersom begrijp ik? De pop agressief naar de man?
Tja, dan geldt het bovenstaande wat ik net getikt heb denk ik niet. |
Maandag 3 December 2007 12:32 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm het kan goed zijn dat het eventjes was hoor. Alle gaaitjes hebben wel eens hun nukken denk ik?
Zazu is dan wel een kaketoe, maar ook die krijgt het af en toe op z'n heupen en dan moet iedereen van de boom af. |
Dinsdag 4 December 2007 12:20 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:30 am
|
|
|
|
|
|