|
|
|
python
Eitje
| praten |
|
|
Hallo,ik zou graag een amazone kopen,weet iemand welke de beste praters zijn,buiten de grijze roodstaart?  |
Woensdag 1 Juni 2005 1:52 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: praten |
|
|
Hoi Python,
welkom hier op het forum!
Wat verwacht je van een papegaai?
Is het echt noodzaak dat hij of zij gaat praten?
Dit is namelijk NOOIT te garanderen.
Maar.. Een papegaai kan zoveel andere kwaliteiten hebben: Lekker gek doen, puzzelen, etc etc.. En niet te vergeten: Ze zijn een fantastische vriend of vriendin voor het leven!  |
Woensdag 1 Juni 2005 8:13 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Helemaal mee eens
Als je eerst veel gaat lezen over gaaitjes dan leer je veel en weet je ook welke amazone de beste prater is. Maar ik denk niet dat dat dan nog het belangrijkste is.
Wil je gegarandeerd 1 die KAN praten, dan zou ik 1 nemen die al praat en een nieuw baasje zoekt.; Er zijn er zoveel die wachten op een fijne plek omdat ze om wat voor reden ook weg moeten. En ook deze gaaien waren ooit baby ,lief en klein en "vol overtuiging" aangeschaft  |
Woensdag 1 Juni 2005 8:53 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Er zijn zoveel uitzonderingen!
Er zijn grijze roodstaarten die geen woord zeggen maar ook parkietjes die je de oren van het hoofd babbelen! |
Woensdag 1 Juni 2005 9:02 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Wil je gegarandeerd 1 die KAN praten, dan zou ik 1 nemen die al praat en een nieuw baasje zoekt.; Er zijn er zoveel die wachten op een fijne plek omdat ze om wat voor reden ook weg moeten. En ook deze gaaien waren ooit baby ,lief en klein en "vol overtuiging" aangeschaft
Da's een goede optie Tommy! Er zijn zoveel gaaien die praten én wachten op een ander baasje!  |
Woensdag 1 Juni 2005 9:02 am |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Zeker weten dat als het een must is dat je beter een amazone koopt die al praat. De roodstaart is de beste prater maar ik ken er een heleboel die geen woord zeggen. Verder is het bij een jonge papegaai zo dat het best een poosje duurt voordat hij daadwerkelijk gaat praten.
Ik wil nog één ding kwijt.............
Een papegaai nemen omdat hij praat, is GEEN goede reden.
De verzorging kost veel tijd en als je problemen wilt voorkomen zul je je stinkende best moeten doen om te leren hoe je met zo'n dier om moet gaan. Het is geen pronkstuk in je kamer maar een zeer intelligent dier die aandacht nodig heeft, en niet de hele dag in een kooi zit. Hij heeft een speelboom nodig, moet elke dag naar buiten, de bodem van de kooi wordt elke dag even schoongemaakt anders krijg je kwalijke bacterien.Bovenal heeft een gaai GOED voedesel nodig, niet uit de winkel maar vd dierenarts.
Geen zaad maar Harisson Pellets!
Bezint eer gij begint  |
Woensdag 1 Juni 2005 9:52 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Heijtje
Bovenal heeft een gaai GOED voedesel nodig, niet uit de winkel maar vd dierenarts. Geen zaad maar Harisson Pellets!
Heijtje, hoe bedoel je niet uit de "winkel" maar vd dierenarts, en geldt dat voor grote of ook kleine papegaaien??
en nog een vraagje.. hoelang gaat Harrisson pellets mee?? |
Woensdag 1 Juni 2005 12:28 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Mijn gaaitje zegt geen stom woord maar ze zou me niet dierbaarder kunnen zijn als ze de van Dale kon opzeggen! Tuurlijk is het waanzinnig leuk als een gaai praat maar ik ben het er helemaal mee eens dat een gaai willen voor het praten, geen beste reden is om een gaaitje te 'nemen'. |
Woensdag 1 Juni 2005 8:30 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Krabi praat???? Ze is net 16 weken (van vandaag) aleeeeeee
Al paar dagen dat ze percies hallo wil zeggen blijkbaar ik dacht dat ze aant brabbelen was ,ik zei net hallo en zij zo hallo lol kzeg ook vaak okidoki dat probeert ze ook te zeggen blijkbaar (is dit niet veel te vroeg?)moet ik nu al oppassen wat er hier gezegd wordt??lol |
Zaterdag 18 Juni 2005 12:57 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
ik vind praten echt geen must...Stimpey is nu 2 jaartjes en zegt nog maar een aantal woordjes een stuk of 3 ofzo!
Hij is me net zo lief ook al praat hij niet!
Stimpey is een grijzeroodstaart en het geeft je echt geen garantie dat ze kunnen praten!! Binky daarin tegen kletst de oren van je kop af, daar moet je echt mee oppassen met wat je zegt
Roxy m,n kaketoe zegt ook geen woord..ook dat vind ik helemaal niet erg! ze zijn me allemaal even lief  |
Zaterdag 18 Juni 2005 4:20 pm |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Inderdaad echt niet belangrijk dat praten.Je hebt dat dier en ik hoop dat de meerderheid van de baasjes hun dier enorm graag zien praten of niet.Hij of zij is (zijn ) er he en moet met liefde en respect behandeld worden he al zeggen ze nooooiiittt iets  |
Zaterdag 18 Juni 2005 7:14 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Als je dier maar gezond is zou ik zeggen. !! Kheb mn weekend wel amai zag ik net mn poes bloed niezen Vlug naar dierenkliniek gereden of course wel in volle paniek Zijn gehemelte gescheurd zou gevallen zijn ze zijn hem nu aan het naaien zou nachtje moeten blijven .Straks laten ze iets weten swat ...poes praat ook niet en mn liefde voor hem is grenzeloos... |
Zaterdag 18 Juni 2005 7:21 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Gatsie Krabi...jij beleefd het ook wel zeg
Heb je al iets over je poes gehoord? Ik hoop dat hij snel opknapt!
Ik vind praten ook niet echt belangerijk...ik zeg "niet echt", omdat ik het toch wel heel gezellig vind hoor Maar Guano zegt niks en toch hou ik van hem net zoveel als van Tommy, omdat hij zn eigen dingen heeft.
Krabi is er echt vroeg bij zeg! Ben benieuwd wat die straks allemaal zegt  |
Zondag 19 Juni 2005 10:37 pm |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Voila beesten zie je gewoon graag e yep Poes is van deze morgend terug moest 2 nachtjes blijven maar hij heeft het heel goed gedaan gehemelte is genaaid maar kaak stond ook los hebben ze draad langs binnen rond gedaan :?hij eet en drinkt goed alles komt okidoki Hij moet seriues zijn gevallen hij krijgt nu nog antibiotica en pijnbestrijder en Krabi zit weer bij mij op stoel lol speelt graag met schrijfgerief misschien wil ze schrijfster worden lol kga wat verhalen lezen over jullie gaaien dan kan k volgen he  |
Maandag 20 Juni 2005 5:41 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:32 am
|
|
|
|
|
|