|
|
|
Hidde
Kuikentje
| probleem |
|
|
Mollie en Liesje zijn nu 3 maanden bij me. Liesje eet uit mijn hand en stapt op. Mollie niet. Zij is nog steeds bang en bijterig. Het valt mij best tegen. Ze schreeuwen vaak en hard. Dat vinden mij ouders niet leuk. Het is lastig en ik weet niet wat ik moet doen. Mijn ouders willen ze niet meer.  |
Zondag 31 Januari 2010 3:55 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Dat is niet zo leuk voor je. Je zult zeker tips en advies krijgen m.b.t. het gedrag van je schatten. gedrag is te veranderen als je weet waarom ze doen zoals ze nu doen.
En als je weet wanneer het is begonnen, zijn er recent veranderingen gekomen ?
Vraag aan je ouders of ze op het forum mee willen lezen om samen te komen tot een oplossing, zodat je allemaal plezier hebt van je vogels.
Veel sterkte, succes..................ook voor je ouders. |
Zondag 31 Januari 2010 4:47 pm |
|
|
Hidde
Kuikentje
quote:
Originally posted by Spetter
Dat is niet zo leuk voor je. Je zult zeker tips en advies krijgen m.b.t. het gedrag van je schatten. gedrag is te veranderen als je weet waarom ze doen zoals ze nu doen.
En als je weet wanneer het is begonnen, zijn er recent veranderingen gekomen ?
Vraag aan je ouders of ze op het forum mee willen lezen om samen te komen tot een oplossing, zodat je allemaal plezier hebt van je vogels.
Veel sterkte, succes..................ook voor je ouders.
Moly is denk ik bang. Ze schrikt overal van. Dat heeft ze altijd al gehad. Het is een beetje beter als in het begin maar ze vindt niks fijn. Liesje is nieuwsgierig en durft meer. Liesje vindt heel veel dingen lekker.
Soms maken ze ruzie en dan schreeuwen ze. Dat is niet leuk. |
Zondag 31 Januari 2010 5:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat doe je als ze schreeuwen
Probeer dat gedrag te negeren.
Schuif met een stoel of maak ene ander geluid zodat ze even afgeleid zijn. Wanneer ze dan stil zijn kun je ze belonen.
Voor Moly kun je misschien met de vijf stapjes wat verder komen: http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
http://www.fluffies.org/nl/pap.....t1732.html
En hier nog wat andere tips voor het tam maken
http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Dat je ouders eventueel mee lezen op het forum is een goed idee van Spetter.
Ik hoop dat je hiermee wat verder komt en het plezier terug gaat krijgen in je pyrrhura's
En wat je niet duidelijk is gewoon vragen hoor  |
Zondag 31 Januari 2010 5:49 pm |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
|
|
|
bang zijn kan je min of meer afleren maar dit is ook niet iets wat je in een weekje, maand of miss zelfs jaar kunt doen. mijn bont boertje is ook altijd al bang geweest, en ik ben al bezig van dat hij denk ik 2 maanden bij mij was (pak dat hij 4 maanden oud was), nu is hij over de 2 en ik ben nog steeds bezig hem minder bang te maken, het lukt geleidelijk, maar hij legt de link niet tussen iets waar hij niet bang van heeft en hetzelfde voorwerp maar dan in een andere kleur. ik moet hem dus contenu laten wennen aan nieuwe voorwerpen, zelfs sommige snoepjes heeft hij schrik. hij went er tegenwoordig wel een stuk sneller aan dan vroeger. ik gebruik het 5-stappenplan bij sommige dingen maar bij sommige dingen blijft hij schrik hebben en dan gebruik ik gewoon het vertrouwen dat hij in mij heeft om hem ergens overheen te helpen door zo lang het voorwerp bij mij te hebben dat hij er zelfs mee gaat spelen, vroeger duurde dit soms dagen, nu ongeveer een 5 minuten en hij is erover bij sommige dingen. alhoewel het 5-stappenplan wellicht makkelijker is voor je en voor het lawaai, geef ze iets waar ze zich helemaal aan kunnen uitleven, wietje verveelde zich met de speeltjes die ze had en op een moment gaf ik haar gewoon een houten staafje van een afgezaagd stuk klimboom en daar speelt ze soms uren mee door het weg te rollen en eroverheen te duikelen. joske denkt graag en jefke en joske kan je uren aan een stuk bezig houden door in hun kokosnoot snoepjes en wc papier te stoppen, dan hoor je geen van beiden voor uren. pyrrhura's zijn toch slopertjes geloof ik he? geef ze dan leertjes, laddertjes of een tikki-takeout bv dan kunnen ze slopen maar ook snoepen
dit is een iets grotere uitleg geworden dan ik had gedacht maar ik hoop dat je er iets aan hebt |
Maandag 1 Februari 2010 7:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:33 am
|
|
|
|
|
|