|
|
|
Hidde
Kuikentje
| pyrrhura of Bonte Broertje |
|
|
Het is gelukt. Eindelijk heb ik genoeg geld om een pyrrhura te kopen!!!
Maar ik had nog een vraagje: een klant van mijn vader zij de een B B tje veel socialer is dan een pyrrhura. Klopt dat? en wat zou voor mij leuker zijn.
Heel erg bedankt.  |
Dinsdag 9 Juni 2009 4:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Gefeliciteerd
Ik weet niet wat je best kiest. Beide hebben voor en nadelen denk ik zo. Om zomaar te zeggen dat BB-tjes socialer zijn denk ik niet dat dat juist is want onze Fluf (BB) dat is een ware krokodil, ook al hebben we die bij iedereen gezet toen hij klein was. Hij wil van niemand iets weten buiten van mij, ook niet van Jos(ons grijsje), terwijl deze maar al te graag vriendjes zou worden.
Beide kunnen heel sociaal zijn maar zekerheid is er nooit ook al doe je alles in het begin.
Ik denk dat je vooral het best je eigen hart volgt in je keuze. Desnoods zoek je nog wat verder op en ga je nog wat verder vragen stellen eer je je keuze maakt. |
Dinsdag 9 Juni 2009 4:29 pm |
|
|
|
|
Hidde
Kuikentje
|
|
|
quote:
Originally posted by Sarah
Gefeliciteerd
Ik weet niet wat je best kiest. Beide hebben voor en nadelen denk ik zo. Om zomaar te zeggen dat BB-tjes socialer zijn denk ik niet dat dat juist is want onze Fluf (BB) dat is een ware krokodil, ook al hebben we die bij iedereen gezet toen hij klein was. Hij wil van niemand iets weten buiten van mij, ook niet van Jos(ons grijsje), terwijl deze maar al te graag vriendjes zou worden.
Beide kunnen heel sociaal zijn maar zekerheid is er nooit ook al doe je alles in het begin.
Ik denk dat je vooral het best je eigen hart volgt in je keuze. Desnoods zoek je nog wat verder op en ga je nog wat verder vragen stellen eer je je keuze maakt.
oke
ik mag toch pas in augustes een pyrrhura kopen.
en ik heb ook een heel leuk boek over papegaaien en daar staan hele leuke dingen op voor de beesjes. ik ga dan denk ik voor de pyrrhura. ik verhuug me er heel erg op!!!
ik had ook een keer de vraag gesteld wat goed eten was voor de pyrrhura: pellits maar ze hadden 2 soorten één grijze soort en een wat kleurige de meneer daar zij dat ze alle bij even goed waren maar de kleurige leek mij iets lekkerder.  |
Dinsdag 9 Juni 2009 5:06 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Hoi ik kweek met pyrrhuras en ik heb bonte boeren maar ik vind de pyrrhura veel socialer hoor. Maar bbtjes zijn ook leuk hoor  |
Dinsdag 9 Juni 2009 9:31 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: pyrrhura of Bonte Broertje |
|
|
Ik vind een bonte boer wat rustiger dan een pyrrhura maar socialer weet ik niet? Ik vind ze allebei vrij sociaal. Iago is helemaal dol op andere mensen en Wheezy vindt het ook allemaal erg leuk. |
Woensdag 10 Juni 2009 6:28 am |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
Eh ik heb nu ook beide..
en wat ik merk is dat inderdaad de bb wat rustiger is.. de pyrrhurra is beweeglijker en eleganter daarin.
Mollie de pyrrhura was niet echt tam, maar zo nieuwsgierig dat ze overal bij wil zijn.
de bb heeft dat minder.
beide zijn dus sociaal. en eigenwijs..hihihihihi..
het zijn (de mijne dan ) twee heerlijke vogels.. |
Woensdag 10 Juni 2009 10:21 am |
|
|
|
|
Hidde
Kuikentje
| pyhurra |
|
|
oke dan
ik verheug me er steeds meer op
maar is het trouwens slim om ze te kort wieken.
dan kan ik er ook mee naar buiten
in de papegaaien encyclopediespont als je een drukke vogel hebt dat je met louw water en een plante spuit nat spuit dat ze dat zich net zo lang poetsen tot elk veertje weer op de juiste plek zit dat zou mooi zijn als hij druk is:feather: |
Zondag 14 Juni 2009 5:13 pm |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ik heb beide soorten gehad (BB-tje is naar vriendin gegaan)
en moet zeggen het zijn beide heerlijke beestjes.
BB-tje kan wel veel mooier fluiten vind ik dan de pyrrhura
maar in omgang vind ik, maar dat is heel persoonlijk, de pyrrhura fijner om te houden dan een BB-tje.
Maar, eerlijk is eerlijk, allebei zijn geweldige beestjes!!!! |
Maandag 15 Juni 2009 5:52 pm |
|
|
|
|
papagan
Eitje
vechten ze dan niet de pyrrhura en bonte boertje |
Zondag 12 Juli 2009 1:03 pm |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
MIjn bbtje e mijn pyrrhura zitten bij elkaar..
Het bbtje wil inderdaad wel eens achter Mollie aan.. maar dan krijgt ie straf in de strafkooi..
het gaat dus goed..
maar vechten is per vogel verschillend..
net als bij mensen dus..  |
Maandag 13 Juli 2009 9:53 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:40 am
|
|
|
|
|