bij de kweker waar ik mijn valkje kan kopen heeft ook pyrrhura's.
hij zegt dat het niet echt scheelt in geluid maar dat pyrrhura's wel tammer kunnen worden....
klopt dat
weten jullie wat het verschil is in geluid en tamheid....
Hahahahhaa, jeroen. die natte kip foto vind ik zo heerlijk.
Ikzelf ben ook een grote fan van een pyrrhura MAAR ik vermoed dat ze toch meer decibels kunnen veroorzaken als een valkparkiet. Misschien is het een idee om eerst eens bij mensen langs te gaan, het verschil te zien, te horen.
Maandag ben ik bij de kweker langs geweest en ik maakte al snel een keuze. ik was opslag verliefd op de pyrrhura
Ik ben nu dus een trotse eigenaar van een pyrrhura
ik is nog wel wat achstig maar bijt niet (hard
Opstappen gaat goed alleen is hij in de kooi nogal angstig, maar voor de rest is het een echte schat
wat wel maf is is als ik hem bij mij heb als ik op de laptop zit kruipt hij lkkr warm onder mijn shirt kruipt
het is trouwens een pyrrhura frontalis, en heet Frodo
Ik denk inderdaad dat de volumeknop van de Pyrrhura wat hoger kan dan die van een Valk. Ik heb ongeveer een half jaar lang een schreeuwende Valk in huis gehad.. Word je ook niet vrolijk van kan ik je zeggen! (Gelukkig was het over toen ik met hem aan een totaal ander leven begon: pelletvoeding, kortwieken, overal mee naar toe).
Maar Valkjes/Kaketoes staan er wel om bekend wat 'nerveuser' te zijn dan menig papegaai.
Maar een Pyrrhura is een geweldig beest, daar ben ik van overtuigd!
Succes,
Roel
Woensdag 9 November 2011 7:47 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:40 am