|
|
|
pj1978
Net uit het ei
Ik durf het wel aan een vogeltje te nemen dat al een paar jaar oud is, maar niet met trauma's, zoals Polly en Kokootje, terwijl die vogels die bijv. zo masaal op marktplaats worden aangeboden in feite ook allemaal afdankertjes zijn, want ik ik vind als je eenmaal zo'n diertje hebt, dat je het dan ook moet houden en niet maar weer weg doet (uitzonderingen als ziekte e.d. kan helaas gebeuren, maar geen tijd of we hebben een pup genomen en nou kan ie niet meer uit de kooi vind ik wel heel zielig), wat je helaas wel heel vaak ziet. |
Woensdag 23 November 2011 2:24 pm |
|
|
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
@ Alexandraatje,
Polly en Kokootje passen zich erg goed aan,vandaag heeft Polly voor het eerst een paar woordjes gezegt en heeft zij ook mooi gefloten.Ik stond in de keuken en ineens hoorde ik zeggen "boke choco" en even later " mooi papegaai".Eerst dacht ik dat het Kokootje was en zei tegen haar "ja Kokootje is een mooie papegaai" tot k in de woonkamer kwam toen hoorde en zag ik dat het Polly was.Heb als beloning een stukje appel op haar kooi gelegd daar zij nog niets uit de hand aanneemt.
Ik vertrouw en respecteer een papegaai en daar bereik je ook al veel mee,ook de manier waarop je ze benaderd speeld daar een rol bij.
Als ik boos of gespannen ben zal ik niet naar mijn papegaaien toe gaan,dat doe ik enkel als ik volledig ontspannen ben daar een papegaai de stemming van een mens aanvoeld en die dan overneemt.
@ Pj1978,
Ik geef u hierin volkomen gelijk.Een dier is geen wegwerp voorwerp dat als je het beu bent het van de hand doet.Veel mensen schaffen een papegaai aan vanwege zijn imitatie vermogen,maar veel mensen weten niet dat niet iedere papegaai kan of wil praten en als zij dan niet aan hun wensen voldoen worden ze afgedankt.
Het is de reinste onzin dat als je een hond in huis hebt de papegaai niet uit de kooi kan,zelf heb ik 4 honden en 3 poezen en mijn papegaaien zijn gans de dag los.
Enkel om te slapen en als ik weg ga (wat zelden gebeurd) moeten zij in hun kooi.
De smoes dat er geen tijd is voor de papegaai kan al helemaal niet,het is niet zo dat je uren met een papegaai moet bezig zijn.Ik ben met mijn gaaienvriendjes ong een 10 a 15 min.bezig en dat doe ik enkele keren per dag in de perioden dat ik niet met hun bezig ben vermaken zij zich in hun speelkamer of op hun kooi die rijkelijk voorzien zijn van allerlei speeldjes.
Mvg C.P |
Woensdag 23 November 2011 9:26 pm |
|
|
C.P
Net uit het ei
Ik kan jullie het blijde nieuws melden dat ik Polly en Kokootje definitief heb geadopteerd,normaal zouden zij 6 weken bij mij op proef zijn maar door het bezoek dat ik zaterdag van de opvangbeheester heb gehad heeft zij beslist nadat zij had gezien hoe gelukkig en vrolijk de papegaaien waren geworden dat zij beiden voorgoed bij mij mochten blijven.Aanstaande donderdagavond komt zij weer langs met het adoptiecontract voor beide papegaaien.Bij de gaaien hun nieuw leventje horen ook nieuwe namen,Polly heeft nu de naam Mazzel gekregen en Kokootje gaat nu verder door het leven met de naam Lucky.
Hoe vinden jullie mijn dappere flinke meid??
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZOH3I4S8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7VOPFBE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBUE38QI.jpg |
Zondag 4 December 2011 3:06 am |
|
|
|
|
jeroen234
Fladderaar
ik zie dat Mazzel totaal niet meer angstig voor je is  |
Zondag 4 December 2011 9:27 am |
|
|
pj1978
Net uit het ei
Dat is mooi om te horen.
Ik ben heel blij voor Mazzel en Lucky een betere plek hadden ze niet kunnen vinden. |
Zondag 4 December 2011 11:16 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat fijn voor jullie. ik had niet anders verwacht. beiden zijn in een paradijs gekomen.
Lucky en Mazzel, ik wnes jullie een gelukkig leven toe.  |
Zondag 4 December 2011 4:05 pm |
|
|
tam
Eitje
Had je al gefeliciteerd maar hier nog maar een keer
Veel geluk en plezier met lucky en mazzel  |
Zondag 4 December 2011 4:29 pm |
|
|
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Bedankt lieve vrienden ik ga alles aan doen om Lucky en Mazzel en nog gelukkiger leventje aan te bieden wat zij dubbel en dik verdienen.
Mazzel is uit zichzelf naar mij toegevlogen en landen op mijn schouder,het was wel even schrikken had dat niet verwacht van haar,toen zij met haar bek naar mij toekwam dacht ik die gaat zo een knauw in mijn lip geven .
Dat had ik mis gedacht,zij kwam een kusje geven.
Ik kan u wel zeggen dat ik erg trots op haar ben,dat zij op z'n korte tijd dit al aan durft had ik nooit gedacht.Mazzel is ook altijd blij als zij ziet dat ik met het voer of groent/fruitbakje aankom,als ik het dan in haar kooi plaats dan gromd zij wel en durft dan wel eens een uitval te doen.Volgens mij doet zij dat omdat zij bang is dat ik haar eten weer ga afnemen wat ik helemaal niet zou kunnen.Als de bakjes leeg zijn maakt het haar niet uit dat ik ze weg neem enkel als ik de gevulde bakjes weer terug geplaatst heb dan is zij boos als je dan aan haar voerbakjes komt.
Lucky is echt een schat zij vind alles goed enkel als zij mij niet hoort of ziet dan begint zij gaan te roepen,als ik haar dan zeg rustig maar Lucky ik ben er nog dan wordt zij weer rustiger.De schat denkt vast dat ik haar in de steek heb gelaten als zij mij niet hoort of ziet.
Mvg C.P |
Zondag 4 December 2011 9:05 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:41 am
|
|
|
|